F1 Spa – Ricciardo câștigă după ghinionul Mercedes

F1 Spa – Ricciardo câștigă după ghinionul Mercedes

Daniel Ricciardo s-a impus în Marele Premiu al Belgiei, păstrându-și calmul în fața unui atac târziu al lui Nico Rosberg. Valtteri Bottas a completat podiumul în timp ce Lewis Hamilton a abandonat la capătul unei curse solitare cauzată de o pană produsă de Rosberg în primele tururi.

Victoria este a doua consecutivă și a treia a sezonului pentru australian, după succesele din Canada și Ungaria. Plecat de pe locul al 5-lea, Ricciardo l-a depășit pe Fernando Alonso în primele tururi. Când Sebastian Vettel a făcut o greșeală în turul 6, ieșind puțin în afara circuitului în curba Pouhon, Ricciardo a profitat, l-a depășit și nu s-a mai uitat în urma sa, preluând conducerea în momentul în care Rosberg a intrat la boxe pentru a-și schimba aripa față avariată două bucle mai târziu.

Incidentul în care Rosberg și-a avariat mașina a fost de altfel momentul cheie al zilei pentru echipa Mercedes, care avea toate motivele să spere la o clasare cu ambii piloți pe podium înaintea cursei. Hamilton a avut cel mai bun start dintre mașinile fruntașe, preluând conducerea în fața lui Rosberg în chiar prima curbă a întrecerii. La a doua trecere prin capătul liniei drepte Kemmel, Rosberg, încercând să-și recâștige punctul cu o manevră agresivă pe exterior, i-a ciupit roata stânga-spate a coechipierului său. Mișcarea a adus daune ambelor monoposturi: germanul a pierdut șansa de a se distanța de urmăritori, mașina pierzând din viteză până la schimbarea aripii avariate, în timp ce Hamilton a fost nevoit să se întoarcă la boxe cu o pană și mai apoi să se retragă ca urmare a pagubelor produse.

„Nu am înțeles exact ce s-a întâmplat în timp ce conduceam,” a declarat Hamilton la finalul cursei. „După ce am văzut reluările, tot nu pot să pricep cum s-a întâmplat așa ceva. I-am oferit suficient spațiu lui Nico. Sunt foarte dezamăgit atât pentru rezultatul meu, cât și pentru echipă. Am fi putut termina pe primele două locuri.” Conflictul dintre cei doi piloți Mercedes a sărit astfel din nou în aer, cu membrii importanți ai echipei germane precum Niki Lauda și Toto Wolff luându-i apărarea lui Hamilton și acuzând manevra agresivă „de neacceptat” a lui Rosberg.

Nico a adus în cele din urmă puncte importante echipei, reușind să termine cursa pe locul secund după un stint extrem de rapid pe pneuri noi în ultimele 10 tururi ale ei. Pășind pe podium într-un cor de huiduieli, acesta a descris nefericitul moment: „Am prins o oportunitate bună de a trece de Lewis și am încercat să o fac pe exterior. Din păcate, ne-am atins puțin, fapt ce a ruinat ambele noastre curse.” Pe plan personal însă, Rosberg poate fi mulțumit de cum au decurs lucrurile în Belgia, chiar dacă vina pentru accident îi aparține în totalitate. Germanul s-a distanțat la 29 de puncte în fața lui Hamilton în fruntea clasamentului piloților cu șapte curse rămase de disputat din actualul sezon, inclusiv confruntarea finală din Abu Dhabi care va oferi puncte duble.

Finlandezii s-au simțit foarte bine pe circuitul de la Spa, atât Valtteri Bottas cât și – poate mai surprinzător – Kimi Raikkonen luptându-se pentru ultimul loc pe podium. Acesta i-a revenit în final mai tânărului Valtteri, care a reușit să se claseze pe primele trei locuri în patru din ultimele cinci curse disputate. Pilotul de la Williams a trecut de conaționalul său cu patru tururi rămase din întrecere, profitând de mașina superioară și de pneurile uzate ale lui Raikkonen, acesta din urmă aflându-se la cea mai bună clasare din sezon și reușind să termine în premieră în 2014 mai bine decât coechipierul său, Fernando Alonso.

O bătălie spectaculoasă s-a desfășurat în ultimele tururi între următoarele patru mașini, Sebastian Vettel conducând peste linia de sosire un mic pluton format din cele două mașini McLaren și Alonso. O cascadă de depășiri a caracterizat duelurile roată la roată dintre cei patru, spaniolul ieșind cel mai șifonat după un acroșaj cu campionul mondial en-titre ce era să-i coste pe amândoi. Sergio Perez și Daniil Kvyat au fost ultimii piloți ce au câștigat puncte în Belgia, în vreme ce Nico Hulkenberg a ratat de puțin locul 10 după o cursă frumoasă de recuperare.

Felipe Massa a încheiat pe un dezamăgitor loc 13, Jean-Eric Vergne ținând de locul al 12-lea în final. Cei doi piloți Sauber, Adrian Sutil și Esteban Gutierrez, au urmat, iar Max Chilton a terminat în fața lui Magnus Ericsson la un tur în spatele mașinilor arginti.

Pe lângă Hamilton, alți patru piloți au abandonat. Dintre aceștia, Andre Lotterer a fost primul, mașina sa Caterham rezistând doar două tururi pe circuitul de la Spa. A fost un weekend ce a început bine pentru debutantul german, dar problemele mașinii i-au ruinat potențiala bucurie de a încheia o cursă de Formula 1. Jules Bianchi a fost nevoit să retragă mașina sa Marussia la garaj cu patru tururi înainte de final, în vreme ce Lotusurile lui Romain Grosjean și Pastor Maldonado au înregistrat un dublu abandon pentru a treia oară în acest sezon.

Rezultate complete: 

1. Daniel Ricciardo – Red Bull-Renault 1h24m36.556s
2. Nico Rosberg – Mercedes +3.383s
3. Valtteri Bottas – Williams-Mercedes +28.032s
4. Kimi Raikkonen – Ferrari +36.815s
5. Sebastian Vettel – Red Bull-Renault +52.196s
6. Kevin Magnussen – McLaren-Mercedes +54.262s
7. Jenson Button – McLaren-Mercedes +54.580s
8. Fernando Alonso – Ferrari +1m01.162s
9. Sergio Perez – Force India-Mercedes +1m04.293s
10. Daniil Kvyat – Toro Rosso-Renault +1m05.347s
11. Nico Hulkenberg – Force India-Mercedes +1m05.697s
12. Jean-Eric Vergne – Toro Rosso-Renault +1m11.920s
13. Felipe Massa – Williams-Mercedes +1m15.975s
14. Adrian Sutil – Sauber-Ferrari +1m22.447s
15. Esteban Gutierrez – Sauber-Ferrari +1m30.825s
16. Max Chilton – Marussia-Ferrari -1 tur
17. Marcus Ericsson – Caterham-Renault -1 tur
18. Jules Bianchi – Marussia-Ferrari -5 tururi
—————————————————————–
Lewis Hamilton – Mercedes 38 tururi
Romain Grosjean – Lotus-Renault 33 tururi
Pastor Maldonado – Lotus-Renault 1 tur
Andre Lotterer – Caterham-Renault 1 tur

Desfășurarea cursei

Introducere – Spa-Francorchamps a văzut ultima victorie a unei mașini Mercedes în 1955, atunci când Juan Manuel Fangio și Stirling Moss reușeau un un-doi de senzație. După ani buni de secetă, constructorul german are o ocazie imensă de a repeta performanța de atunci pe faimosul circuit belgian. Între timp, traseul s-a modificat, circuitul fiind scurtat drastic din motive de siguranță, dar duelul din fruntea cursei se anunță a fi unul pe cinste.

Lewis Hamilton vine la Spa în căutarea unei victorii prin care să îi taie ascendentul moral coechipierului său și actualului lider al campionatului, Nico Rosberg. De-a lungul sezonului, bătălia dintre cei doi și-a consumat diverse episoade de diferite intensități, dar distanța dintre cei doi din clasamentul piloților a fost mereu una infimă. Actualmente, ea este de 11 puncte în favoarea germanului.

După weekenduri în care Hamilton a întâmpinat tot felul de ghinioane și s-a văzut plecând cu un dezavantaj clar după calificări – 7 curse la rând în care nu a obținut pole-position-ul – britanicul s-a declarat mulțumit de locul secund obținut în sesiunea de ieri. Inspirat de episodul de sezonul trecut, când Sebastian Vettel l-a depășit în primul tur după ce a plecat alături de el de pe prima linie, poziționându-se perfect pentru o depășire, Hamilton a spus că vrea să fie la rândul său în plasa coechipierului său la intrarea în Eau Rouge. El declara în urmă cu câteva zile că dorește ca Rosberg să fie în cea mai bună formă, astfel încât satisfacția obținută dacă îl învinge să fie maximă.

Fără dubiu, bătălia dintre cei doi colegi de la Mercedes este principala atracție a cursei belgiene, dar alte scenarii interesante sunt de asemenea de urmărit. În spatele celor doi, nu mai puțin de patru echipe vor lupta pentru un loc pe podium. Calificările ne-au arătat că Red Bull este cel mai bine poziționată, cu Vettel pornind de pe locul 3 și venind la Spa cu amintirile victoriei sale de aici de anul trecut. Lângă el, Fernando Alonso conduce ostilitățile la Ferrari, spaniolul fiind capabil de orice într-o mașină mult sub valoarea sa individuală. Echipa Williams ar putea să profite de o cursă uscată urcând câteva locuri, Valtteri Bottas și Felipe Massa fiind însă mult mai lenți în condiții de ploaie, precum s-a putut observa ieri. McLaren este de asemenea de urmărit, putând oricând să se lupte de la egal la egal cu cele trei.

Mai jos pe grilă, Nico Hulkenberg va dori să facă uitată forma care l-a văzut acroșându-se cu coechipierul său în Ungaria și evoluția slabă din calificările de ieri. Pornind de pe locul al 18-lea, ne putem aștepta la câteva depășiri rapide din partea germanului, care speră să urce până aproape de zona punctelor. Un alt om care ar putea avea ceva de dovedit – dacă nu publicului, căruia deja i-a dovedit că este un pilot de excepție prin cele trei titluri câștigate la Le Mans, lui însuși – este Andre Lotterer. Debutantul de pe grilă a avut parte doar de câteva ore în simulatorul echipei Caterham și de sesiunile de antrenamente pentru a se obișnui cu cerințele unui monopost de F1, dar cu toate acestea a fost mai rapid decât coechipierul său Marcus Ericsson cu o secundă întreagă în calificări. Să îl învingă pe suedez și în cursa de astăzi ar fi o realizare mai mult decât îmbucurătoare pentru german.

Nu pot termina introducerea fără a menționa vremea. Spa este un circuit renumit pentru vremea imprevizibilă, ploaia putând apărea și dispărea oricând. Mercedes a dovedit că este extrem de rapidă și în ploaie, dar alte echipe precum Williams vor trage nădejde că aceasta nu-și va face apariția pe durata celor 44 de tururi ale cursei.

14:35 – Până începe cursa, vă invit să citiți (sau să recitiți) preview-ul cursei, scris de colegul meu Valentin Răducan. Puteți de asemenea să retrăiți o cursă clasică de pe circuitul belgian din 1965.

14:40 – Pista este momentan uscată, dar șansele de ploaie sunt decente, norii făcându-și aparența încet-încet. În caz că nu va ploua, strategiile cu două opriri la boxe sunt cele mai probabile.

14:45 – În timp ce piloții își fac ultimele pregătiri dinaintea cursei, imnul Belgiei răsună pe grilă.

14:50 – Zece minute până la start. E momentul să vedem care este grila de start:  1) Nico Rosberg 2) Lewis Hamilton 3) Sebastian Vettel 4) Fernando Alonso 5) Daniel Ricciardo 6) Valtteri Bottas 7) Kevin Magnussen 8) Kimi Raikkonen 9) Felipe Massa 10) Jenson Button 11) Daniil Kvyat 12) Jean-Eric Vergne 13) Sergio Perez 14) Adrian Sutil 15) Romain Grosjean 16) Jules Bianchi 17) Pastor Maldonado 18) Nico Hulkenberg 19) Max Chilton 20) Esteban Guttierrez 21) Andre Lotterer 22) Marcus Ericsson

14:52 – Unele echipe spun că pe circuit a început să picure. Oficialii Mercedes se așteaptă la 40% șanse de ploaie.

14:55 – Christian Horner (Red Bull): „Radarul nu ne poate zice exact ce se întâmplă momentan pe tot circuitul. El e atât de lung încât pe secțiuni diferite poate să fie cu totul alte condiții atmosferice.”

14:59 – Mecanicii încep să părăsească linia de start-sosire și mașinile vor pleca în curând în turul de încălzire.

15:00 – Mașinile sunt pregătite să plece, dar Fernando Alonso are niște probleme pe grilă. În final spaniolul pleacă înainte ca toate mașinile să-l depășească, așadar va pleca de pe grilă, dar va primi cel mai probabil o penalizare cu drive through.

15:02 – Toate mașinile vor pleca pe pneuri soft, cu excepția lui Adrian Sutil. Revenind la Alonso, ghinion teribil pentru pilotul Ferrari. Șansele sale la podium sunt în mare parte compromise, dar rămâne de văzut ce poate face în situația actuală. Monoposturile se așează din nou pe grilă pentru start.

Start în MP al Belgiei!

Turul 1/44 Hamilton pleacă excelent și îl depășește pe Rosberg în prima curbă! Vettel o face și el, și e aproape să treacă și de britanic pe lunga linie dreaptă Kemmel, ca și anul trecut. Pilotul Red Bull a frânat însă prea târziu și a fost nevoit să iasă în afara circuitului la intrarea în șicană, oferindu-i locul secund lui Rosberg.

2/44 Dezastru pentru Hamilton. Rosberg încearcă să treacă de colegul său, dar îi atinge pneul stânga-spate cu aripa față. Pană pentru Hamilton, iar Rosberg preia conducerea. Un drum lung până la boxe îl coboară pe britanic până pe locul 21. Bianchi a abandonat în primul tur după un contact.

3/44 Rosberg are la rândul său probleme, aripa sa față fiind avariată. Acesta se plânge de comportamentul mașinii și nu pare a avea viteza cu care ne-am obișnuit. Bianchi a continuat totuși cursa după acroșajul de mai devreme și se află pe locul 20, în spatele lui Hamilton. Cursa debutantului Andre Lotterer este însă gata. Acesta a parcat mașina la boxe. Aceeași soartă o are și Maldonado, el oprind în curba 4 și abandonând.

4/44 Rosberg conduce, urmat de Vettel, Ricciardo și Alonso. Australianul l-a depășit pe pilotul Ferrari turul trecut. Distanța dintre fiecare din cei 4 este mai mică de o secundă, în timp ce Bottas a realizat cel mai rapid tur al cursei de până acum, de pe locul 5. Alonso e penalizat cu o oprire de 5s la boxe pentru incidentul de pe grila de start.

6/44 Hulkenberg își face cursa de recuperare, urcând pe locul 12 deja. Hamilton este cel mai rapid om de pe circuit, dar rulează pe locul 19, pe gume medii. Reluările ni-l arată pe Vettel greșind în dubla-curbă Pouhon, iar Ricciardo a urcat pe locul al 2-lea.

8/44 Bottas trece ușor de Alonso pe linia Kemmel, profitând de viteza superioară a mașinii Williams. Finlandezul rulează pe 4, Alonso – pe 5 – fiind încă nevoit să oprească la boxe pentru 5 secunde. O poate face când oprește pentru schimbul de pneuri. Rosberg oprește la boxe pentru a-și schimba aripa față avariată. Raikkonen trece de Rosberg la boxe, oprind pentru un timp mult mai scurt.

9/44 Rosberg a încălțat pneuri medii, la fel ca și Hamilton, în vreme ce Raikkonen a optat să rămână pe softuri pentru al doilea stint. Massa și Perez, mai devreme duelându-se cu mexicanul având câștig de cauză, intră și ei la boxe. În frunte, Ricciardo zboară, având cel mai rapid tur de circuit de până acum.

10/44 Mașina lui Rosberg a colecționat ceea ce pare a fi o rămășiță a pneului distrus de Hamilton în primul tur. Aceasta îi obstrucționează vederea, prinzându-se de mica antenă de pe fața monopostului. Vettel a oprit la boxe, ieșind în urma lui Vergne, pe care îl depășește ușor mai apoi.

11/44 Ricciardo oprește la boxe la rândul său, ieșind înapoi pe circuit înaintea duo-ului Raikkonen – Vettel. Finlandezul a realizat cel mai bun tur, pe noile sale gume soft.

12/44 Bottas conduce cursa, urmat de Alonso, Button și Magnussen. Cei patru nu au intrat încă la boxe. Bottas și Alonso intră în acest tur, spaniolul servind și penalizarea de 5 secunde. El iese înapoi pe circuit în spatele lui Perez, pe locul al 10-lea, în timp ce Bottas rulează în spatele lui Rosberg, pe locul 6.

13/44 Button intră la boxe din poziția de lider, astfel încât Ricciardo devine lider. El e urmat de Raikkonen – care a avut de câștigat în urma opririi sale rapide – și de germanii Vettel și Rosberg – care între timp a scăpat de rezidurile care-l deranjau.

14/44 În afară de Rosberg, mașinile din frunte rulează pe pneurile soft. În spate, Hamilton este pe locul al 16-lea, realizând timpi pe un tur cu aproximativ o secundă mai lenți decât coechipierul său.

15/44 Lui Rosberg i se transmite de la boxe că pentru a câștiga cursa va fi nevoit să-l depășească pe Vettel. Distanța dintre cei doi este mai mică de jumătate de secundă.

16/44 Vettel rezistă atacului lui Rosberg. Mașina Red Bull este mai puternică decât ne-am fi așteptat, setările alese ajutând viteza ei pe liniile drepte. Faptul că Rosberg nu îl poate depăși pe campionul mondial este un semn bun pentru Ricciardo, care este la 8 secunde mai în față.

17/44 Rosberg se transformă din atacator în victimă, Bottas trecând de el pe lunga linie dreaptă de după Eau Rouge. Mașina Williams pare inatacabilă în ceea ce privește viteza maximă.

18/44 Hamilton intră la boxe pentru a doua oară, încălțând de această dată pneuri soft.

19/44 Rosberg oprește la rândul său, echipa schimbându-i pneurile cu unele noi medium.

20/44 Bottas nu reușește să se apropie suficient de mașina Red Bull a lui Vettel, aceasta arătând o viteză uimitoare pe liniile drepte. Între timp, Hamilton își întreabă echipa dacă n-ar fi mai bine să salveze motorul. În condițiile în care îi e greu să acumuleze puncte azi, decizia ar putea să fie una înțeleaptă, dar englezului i se transmite să continue, „că ritmul tău e bun și nu se știe niciodată ce se va întâmpla.”

21/44 Ricciardo continuă să conducă, în timp ce din poziția a doua, Raikkonen intră la boxe. E o cursă excelentă făcută de finlandez până acum. Coechipierul său, Alonso, se află într-o luptă strânsă cu Magnussen pentru locul al 5-lea, dar suedezul rămâne momentan în față.

22/44 Vettel intră la rândul său la boxe și schimbă pe gumele medium. Predicțiile dinaintea cursei în ceea ce privește numărul de opriri la boxe ar putea să fie greșite, în atare condiții mare parte din mașini urmând să facă trei opriri.

23/44 Bătaie mare pentru locul al 3-lea. Magnussen, Alonso, Button, Rosberg și Raikkonen sunt separați de doar 3 secunde. Suedezul intră la boxe la finalul turului. Alonso și Button vor fi nevoiți să o facă la rândul lor în curând.

24/44 Rosberg îl depășește pe Button pentru a doua oară, prima dată fiind nevoit să cedeze locul câștigat datorită ieșirii în afara limitelor circuitului. În frunte, Ricciardo are un avans de 14 secunde în fața lui Bottas și încet-încet se îndreaptă spre o nouă victorie. Raikkonen trece la rândul său de Button în ultima șicană a turului.

25/44 Mașina Ferrari a lui Alonso nu rezistă atacului de pe linia Kemmel a lui Rosberg. Germanul urcă pe locul al 3-lea, înainte ce Alonso să intre la boxe. Button mai pierde un loc, de data asta în dauna lui Vettel.

26/44 Liderii Ricciardo și Bottas nu au oprit pentru a doua oară. În atare condiții, lui Rosberg i se transmite să forțeze câteva tururi rapide, pentru a-l face pe Ricciardo să oprească mai repede decât are australianul plănuit. Dacă mai rulează câteva tururi pe acualele pneuri, cei doi lideri ar putea scăpa cu doar două opriri la Spa. Mercedes, evident, nu dorește asta.

27/44 Hamilton, actualmente pe locul 16, își întreabă din nou echipa dacă n-ar fi mai bine să salveze motorul, în condițiile în care mașina sa are daune ce îi limitează viteza. Inginerul său îi răspunde negativ pentru a doua oară, insinuând că un Safety Car ar putea schimba situația. Ricciardo intră la boxe și încalță pneuri medii. Australianul va încerca să termine cursa pe acestea.

28/44 Bottas reacționează, intrând și el la boxe pentru ceea ce echipa dorește să fie ultima sa oprire a cursei. Pneuri medii și pentru finlandez.

29/44 Lui Rosberg i se transmite că are locul 2 „sigur”. Bottas e la 14 secunde în urma sa, dar dacă germanul va mai opri o dată (are cauciucuri vechi de 10 tururi), duelul va fi unul foarte strâns.

30/44 Mercedes este de părere că Rosberg poate chiar să câștige cursa. Germanul e anunțat că trebuie să forțeze. Între timp, Bottas este prins în spatele lui Vettel, ceea ce nu îl ajută.

31/44 Bottas trece de Vettel la capătul liniei Kemmel. Rămâne de văzut dacă ritmul lui Rosberg este suficient de rapid pentru a încheia pe locul secund, sau chiar să câștige. Hamilton oprește pentru a treia oară la boxe și pleacă din nou, ceea ce probabil înseamnă că echipa a decis ca englezul să încheie cursa.

32/44 Button trece de Perez, urcând pe locul al 8-lea. Rosberg nu reușește să se apropie de Ricciardo, distanța dintre cei doi fiind de 3.5s. Pe gume cu 8 tururi mai vechi decât australianul, liderul campionatului mondial va fi cu siguranță nevoit să mai intre o dată la boxe.

33/44 Grosjean se retrage din cursă. Lotus nu reușește să încheie cu niciunul din cei doi piloți ai săi.

34/44 Rosberg intră la boxe pentru ultima oprire. La fel și Vettel. Rosberg iese în fața lui Bottas, dar finlandezul îl întrece pe linia dreaptă. În fața lor e Raikkonen, care ar putea fi nevoit să mai facă la rândul său o oprire la boxe.

35/44 Germanul nu se lasă și trece de Bottas în curba Blanchimont.

36/44 Raikkonen nu rezistă, iar Rosberg trece pe locul 2. Distanța pe care o are Ricciardo în fața sa este de 21 de secunde. Poate Mercedesul să recupereze 21 de secunde în 8 tururi? Rosberg rulează pe pneuri mai noi și mai moi, țineți minte.

37/44 Alonso se duelează cu Magnussen pentru locul al 6-lea, în timp ce Rosberg îi rade 2 secunde din avans lui Ricciardo pe ultimul tur.

38/44 Dacă lupta pentru locul 1 se dă clar între Ricciardo și Rosberg, cea pentru ultimul loc pe podium urmează să se dea între doi finlandezi. Raikkonen are mai puțin de o secundă avans în fața lui Bottas. Așadar, doi câte doi, piloții se duelează pentru primele 6 locuri ale cursei.

39/44 Lui Ricciardo i se transmite că trebuie să fie cât de rapid poate în ultima parte a cursei. Germanului i se transmite că îl va prinde pe australian chiar la finalul cursei. Hamilton, aflat pe locul 16, primește în sfârșit acceptul echipei de a retrage mașina sa la boxe.

40/44 Rosberg este la 13 secunde de Ricciardo, cu 5 tururi rămase. Ne putem aștepta la un final incandescent. Bottas reușește să-l depășească pe Raikkonen în duelul finlandezilor pentru ultima treaptă a podiumului. Pneurile mai noi și viteza Williams-ului s-au dovedit prea mult pentru curajoasa cursă a lui Raikkonen.

41/44 Spre spatele cursei, Bianchi este nevoit să abandoneze de o problemă cauzată de cutia de viteze. Pentru locul 5, patru mașini se vor bate în aceste ultime 3 tururi. Magnussen, Alonso, Button și Vettel sunt unul lângă altul!

42/44 Button trece pentru câteva curbe de Alonso, dar spaniolul revine, iar câteva curbe mai târziu Vettel îl depășește la rândul său pe englez. În spatele lor, Ericsson și Chilton se duelează pentru onoarea locului 16. Rosberg are de recuperat 6 secunde în două tururi pentru victorie.

43/44 Un duel extraordinar în continuare pentru locul al 5-lea. Alonso pierde un loc după ce încearcă să îl atace pe Magnussen, Vettel profitând de eșecul acestuia. Rosberg nu va reuși să-l ajungă pe Ricciardo. Aceștia sunt despărțiți de 4 secunde în momentul în care intră în ultimul tur de circuit.

44/44 Magnussen și Vettel roată la roată pe linia dreaptă înspre Eau Rouge. Vettel are câștig de cauză, în timp ce Button trece de Alonso în spatele lor. Extraordinar final de cursă între cei patru.

Daniel Ricciardo trece primul linia de sosire! Nico Rosberg încheie la 3 secunde în urma sa. Valtteri Bottas urcă pe ultima treaptă a podiumului. Raikkonen, Vettel, Magnussen, Button, Alonso, Perez și Kvyat sunt ceilalți piloți intrați în zona punctelor.