BSS – Prima victorie BMW din sezon

BSS – Prima victorie BMW din sezon

Etapa a patra din Seria de Sprint Blancpain s-a disputat în Slovacia într-un week-end marcat de condițiile meteorologice. Sâmbătă ploaia a scurtat ostilitățile într-o cursă de calificare pe care și-a trecut-o în cont cuplul Ramos/Vanthoor în timp ce duminică, sub un cer inorat, Dominik Baumann și Thomas Jager s-au impus în premieră în fața BMW-ului Z4 al echipei Braziliei.

Cursa de calificare

Startul în cursa de calificare de sâmbătă s-a dat pe o pistă uscată, astfel că toți competitorii și-au făcut loc fără probleme prin prima curbă. La start, poleman-ul Laurens Vanthoor a fost devansat de Jeroen Bleekemolen într-un Gallardo FL2, care este deosebit de rapid în condiții de pistă uscată. Bleekemolen s-a menținut în frunte și prin al doilea viraj. În pluton, Tomas Enge a făcut contact cu Stef Dusseldorp care l-a trimis pe pilotul ceh în parapetul de pe partea stânga a pistei. Unghiul în care a lovit Lamborghini-ul armco-ul a trimis mașina în aer, aceasta completând 4 tumbe complete până să se oprească pe parapet. Steagurile galbene au fost fluturate atunci în sectorul accidentului, din care Enge a scăpat nevătămat, pentru a fi mai apoi arătate pe întreaga lungime a pistei odată cu începerea bruscă a unei averse foarte puternice. Aceasta a inundat circuitul plat pe care se concurează în Slovacia motiv pentru care steagurile galbene s-au transformat în cele din urmă în steaguri roșii, asta la doar 4 minute de la start. Mașinile au parcurs un tur în ritm de melc revenind pe grilă unde au așteptat o bună bucată de vreme oprirea precipitaților.

Jeroen Bleekemolen a reușit să se păstreze în frunte după restart însă Gallardo-ul nu se simțea deloc în largul lui pe asfalt ud astfel că olandezul a devenit în scurt timp o pradă sigură a Audi-urilor din urmă. În a 7-a buclă Bleekemolen a cedat în fața lui René Rast, care s-a instalat la conducere, o depășire pe care a căutat-o și Winkelhock, ce se afla pe 3 în fața lui Vanthoor și Gotz, cel mai rapid pilot Mercedes-Benz. Vremea s-a înrăutățit din nou pe sfârșitul primului stint, condițiile dificile copleșindu-l chiar și pe veteranul Stephane Ortelli, care a părăsit pentru a doua oară pista.

Pitstop-urile s-au derulat sub o ploaie consistentă căreia i-au căzut pradă și Giorgio Pantano alături de Andrea Montermini. Pantano ajunsese la acel moment în a două jumătate a plutonului după un start excelent în urma căruia a urcat până pe poziția a 4-a înaintea primei opriri a cursei. Acesta nu a fost însă capabil să mențină ritmul odată cu începerea ploii astfel că a căzut că o piatră prin pluton după restart.

A doua neutralizare a venit după opririle la boxe deoarece perdeaua de apa aducea vizibilitatea la doar câțiva metri în față iar apa care băltea pe pistă parcă invita piloții la acvaplanare. În aceste condiții steagul roșu a fost din nou afișat, a doua oprire a cursei având loc când mai rămăseseră pe ceas 28 de minute.

Cel de-al doilea restart s-a petrecut sub safety car, plutonul fiind eliberat după încă câteva tururi. Enzo Ide în Audi-ul Team WRT #2 a reușit să se depărteze puțin de Harri Proczyk, ce se afla acum pe poziția a doua în fața lui Nico Verdonck și Cesar Ramos. Cu 15 minute rămase, Ramos a efectuat depășirea decisivă asupra Lamborghini-ului pilotat de Proczyk având în față doar pe echipierul Ide. Finish-ul 1-2 visat de Team WRT nu s-a materializat, căci Audi-ul cu numărul 2 a derapat oferindu-i pe tavă victoria lui Ramos. În urma greșelii, Ide a căzut până pe locul 5  fiind depășit de Proczyk, Verdonck și Vincent Abril care părea pe punctul de a câștiga Cupa Silver. Abril a dat cu piciorul la victorie în ultimul tur după ce în încercarea de a îl depăși pe Nico Verdonck, s-a dus larg pierzând astfel 2 poziții și odată cu ele și șefia la clasă care a fost preluată de BMW-ul #34 ROAL Motorsport împărțit de Colombo/Fumanelli. Podiumul general a fost completat de Lamborghini-ul lui Proczyk și Bleekemolen și de SLS-ul HTP Motorsport #84 al lui Verdonck și Gotz. Victoria reputată de cuplul Vanthoor/Ramos le-a oferit acestora pole-ul în cursa de campionat de a două zi.

Cursa de campionat

Duminică, Cesar Ramos a părut puțin adormit la aprinderea luminilor verzi, startul său slab ducând la un incident care l-a scos din cursă pe Harri Proczyk. Echipierul lui Bleekemolen a fost doar unul din cei 3 piloți ce au fost nevoiți să abandoneze în acest accident care a dovedit că într-un viraj nu pot încăpea 5 mașini în paralel. Enzo Ide a fost cel împins afară, belgianul revenind oarecum nepăsător pe pistă, lucru care a cauzat un efect de domino ce i-a scos din joc și pe Fabian Hamprecht și Mattheus Stumpf, o a patra mașină reușind să iasă din nisip. În același tur, Niki Mayr-Melnhof și-a înfipt Audi-ul Team Phoenix #6 în parapeții din exteriorul virajului cu numărul 9 adăugând la lista de abandonuri. Un al patrulea abandon a venit de la Alex Zanardi astfel că după prima buclă plutonul număra cu 4 mașini mai puțin.

În frunte, cel mai bun start le-a aparținut lui Nico Verdonck și Caca Bueno ce se depărtaseră la 3 secunde de plutonul condus, în mod neașteptat, de Miguel Toril în Mercedes-ul #63 al Team Fortec, plecat de pe poziția a unsprezecea. Toril nu a rezistat însă mult timp pe locul 3, fiind depășit pe rând de Lucas Wolf (#86 HTP Motorsport), Marc Bassen (#5 Phoenix Racing) și de Thomas Jager (#76 BMW Team Schubert).

Pozițiile au rămas neschimbate până la ciclul de opriri la boxe. Verdonck a oprit din frunte cu un tur înaintea rivalului Bueno care a adus la boxe BMW-ul #0 pentru a fi preluat de echipierul Sergio Jimenez. Acesta a ieșit în urma lui Max Gotz ce a preluat de la Verdonck SLS-ul #84. Germanul s-a păstrat în frunte până în turul al 18-lea când a cedat presiunii lui Jimenez, o ieșire largă la exit-ul din ultimul viraj fiind exact cât i-a trebuit pilotului BMW Team Brasil pentru a trece în față. Odată ajuns în frunte, Jimenez a continuat să se îndepărteze de Gotz. Dominik Baumann s-a dezlănțuit în al doilea stint la bordul BMW-ului #76 al BMW Team Schubert. Baumann a trecut mai întâi de pilotul Mercedes și după aceea a continuat prin a tăia ușor dar sigur din avantajul liderului.

Cu 10 minute rămase, Baumann și Jimenez erau spate în spate, germanul în urma brazilianului, acesta din urmă apărându-se în fața lui Baumann care căuta o portiță de trecere. După alte 7 minute BMW-ul lui Baumann și-a făcut loc pe lângă cel al lui Jimenez iar brazilianul a fost din acel moment forțat să se mulțumească cu poziția a doua. Scăderea de ritm a BMW-ului cu numărul 0 a fost cauzată de o problemă la presiunea combustibilului, astfel că agregatul mașinii lui Jimenez a fost gâtuit pe final. Baumann și Jager s-au impus pentru prima dată în acest sezon deși locul 19 de pe care au plecat în cursă nu prevestea un asemenea deznodământ. Jimenez și Bueno au terminat pe doi ratând la mustață un succes ce ar fi fost și pentru ei primul al sezonului iar pe trei s-a clasat Audi-ul #2 lui Rast ce a trecut în ultima buclă de Mercedes-ul #84 al lui Gotz, acesta conducând un trenuleț al echipei HTP ce a ocupat pozițiile 4-5-6. Din acest trenuleț a făcut parte și mașina #86 ce s-a impus în Silver Cup în timp ce la Pro-Am s-a impus Audi-ul #6 Phoenix Racing pilotat de Basseng și Latif.