Buletin GT

Buletin GT

Statele Unite și Slovacia au găzduit în acest week-end etapele din TUSC, respectiv Blancpain Sprint Series însă pe lângă acestea două, alte campionate au avut etape la sfârșit de săptămână, cele mai importante fiind seria VLN și Campionatul Australian de GT-uri. Cum deja știm locația campionatului german de anduranță, care a avut programată de această dată o cursă de 6 ore, merită menționat că la antipozi Sydney Motorsport Park a fost terenul de bătaie în etapa a 4-a.

VLN

Vremea rea s-a abătut asupra sinuosului circuit de 22 de kilometri din inima munților Eiffel, astfel că cele 6 ore ale Trofeului Rhur-Pokal ADAC au fost unele deosebit de dificile. ROWE Racing au ieșit câștigători din loteria ploii impunându-se pentru a 3-a oară consecutiv în cea mai lungă cursă din calendarul VLN. Cuplul format din Jan Seyffarth și Thomas Jager a ajuns în frunte în cel de-al 20-lea tur, menținându-se acolo pentru încă 16 tururi până la final, o oprire târzie la boxe fiind singurul moment în care echipa a tresărit în privința șanselor la victorie.

Startul în cursă s-a dat sub un cer noros care avea să se deschidă la jumătatea întrecerii. Până atunci, liderii autoritari au fost echipierii Frikadelli Racing, echipa lui Sabine Schmitz și al lor Porsche părând a fi în stare să marcheze a 4-a victorie din această stagiune. Toate speranțele lor s-au năruit în a 18-a buclă când, în virajul Eiskurve, mașina a părăsit asflatul ud lovindu-se în glisierele de pe margine și provocând pagube incompatibile cu terminarea întrecerii. Un alt Porsche, cel al Falken Motorsport, a fost cel ce a înhățat pole position-ul grație unui tur de 8:15:379 parcurs în antrenamente ce i-a adus în vârf pe Imperatori și Dumbreck. Cei doi au preluat conducerea după ce echipa Frikadelli a pierdut timp din cauza unei strategii greșite. Aceștia au intrat cu un tur mai târziu la boxe, fiind prinși de ploaie pe circuit cu cauciucuri nepotrivite.

Falken a scăpat complet de presiunea echipei Frikadelli după ce aceștia au abandonat. Norocul nu le-a surâs însă nici lui Dumbreck și Imperatori care, la rândul lor, au suferit un accident la doar un tur după adversarii din echipa Frikadelli Racing. Înaintea acestor două abandonuri de marcă, o altă echipă de top a trebuit să se declare învinsă de conditile adverse de pe Nordschleife. Este vorba de echipa de uzină a Aston-Martin, care i-a adus împreună pe Stefan Mucke și pe Pedro Lamy pentru a pilota Vantage-ul vopsit în culorile Bilstein. Cei doi au suferit un accident în al 12-lea tur. La 10 tururi distanță, și echipa Dorr a fost pusă față în față cu situația unui abandon. McLaren-ul pilotat de Sascha Bert a făcut contact în primul viraj cu o mașină întârziată, pagubele obligându-l pe acesta să aducă mașină în garaj declarând abandonul. În aceiași perioadă, Mercedes-ul SLS al Hofor Racing a fost declarat un abandon, echipa aflându-se atunci în top 10.

Toate aceste incidente care au scos din cursă nume de marcă a venit în ajutorul revenirii cuplului Seyffarth/Jager din Mercedes-ul ROWE. Aceștia au avut ghinionul să fie implicați în mai multe incidente care au avut loc la începutul cursei, ele întârziând mașina echipei câștigatoare în 2012 și 2013. Cei doi au ajuns în frunte în turul cu numărul 20 la scurt timp după abandonul echipei Falken. De acolo, nici măcar atacurile 911 GT3R-ului echipei Haribo Porsche nu i-au mai putut deposeda pe cei doi germani de prima poziție. Aceștia au intrat în ultimul tur la boxe pentru un nou set de gume wets dar cum aceeași mișcare a fost făcută și de echipa Haribo, ROWE s-a putut menține în frunte câștigând întrecerea. Haribo a trecut linia pe poziția a doua, iar Porsche a ratat la mustață cea de-a 200-a victorie a mărcii din istoria VLN. Pe trei s-a clasat echipa Wochenspiegel Manthey Racing cu un alt 911 GT3R.

Australian GT

Cele două runde ale etapei a 4-a a campionatului au fost găzduite de „€œCasa Motorsportului Australian”, așa cum este prezentat Sydney Motorsport Park. În prima cursă, Richard Muscat a plecat din pole la bordul SLS-ului înscris de Erebus Motorsport. Acesta și-a păstrat prima poziție până la momentul opririlor la boxe. Safety car-ul a intrat pentru prima oară pe pistă imediat după jumătatea cursei în urma unui accident. După ce s-a revenit la regim de cursă, Richard Muscat s-a oprit la marginea pistei din cauza unei probleme la alimentarea cu combustibil, fapt care a readus safety car-ul pe pistă. La acel moment, în frunte ajunsese Tony Quinn, care s-a păstrat acolo până la căderea steagului cu pătrățele pentru a culege laurii victoriei.

Muscat a mai primit o lovitură în cursa a doua, și anume plecarea din coada grilei. Aceasta se formează pentru cursa de duminică urmărind ordinea de sosire din prima cursă astfel că SLS-ul echipei Erebus a plecat ultimul după abandon. În ciuda acestui impediment, Muscat a început rapid să-și facă drum prin pluton astfel că la finalul primului tur se afla pe poziția a 10-a, reușind să mai urce încă 4 poziții până pe 6 până la finalul celui de-al doilea tur. În fruntea cursei se afla atunci Tony Quinn care îl avea în urma sa pe Klark, fiul său. Generația tânără și-a făcut loc în frunte în turul al 16-lea când Klark a trecut de Tony. Acesta a rămas în frunte până la pitstop. După oprire, Tony Quinn a revenit în frunte unde, însă, nu a rezistat prea mult. După doar 3 tururi acesta era dublat de Richard Muscat care a trecut de Aston-ul lui Quinn în turul cu numărul 28. Din acest punct, Muscat s-a depărtat ușor de Quinn pentru a se impune în fața acestuia cu un avans de 26 de secunde la final. Pe trei s-a clasat Klark Quinn.

Sursă imagine: Australian GT Championship