ALMS Fuji – Oak Racing se menține în frunte

ALMS Fuji – Oak Racing se menține în frunte

Sâmbătă s-a desfășurat în Japonia a doua etapă a Seriei Asiatice Le Mans, în umbra muntelui Fuji. Precum a fost cazul și în Coreea, și pentru această cursă de 3 ore grila a fost „neîncăpătoare”, nu mai puțin de 8 mașini luând startul. La final, toți competitorii au urcat pe podium pentru a ridica deasupra capului un trofeu, fie pentru clasamentul general sau pentru un podium în clasă.

Din start, o cursă pe celebrul autodrom de la Fuji în care au luat startul doar 8 mașini sună destul de trist. Însă trebuie luat în considerare și faptul că această serie nu este încă televizată internațional și că poziționarea etapelor în calendar nu este tocmai cea mai inspirată. Spre exemplu, etapa aceasta s-a întrepătruns cu una dintre cele mai emblematice etape ale Super GT-ului, cei 1000 de kilometri de la Suzuka, și cu o cursă de 12 ore organizată pe circuitul Sepang din Malaezia. Cum aceste două curse au avut loc în același weekend, șansele de a ajunge măcar la cifra magică de 15 mașini pe grilă erau destul de reduse, acesta fiind numărul de mașini angrenate pentru întreg sezonul din ALMS care a fost anunțat de organizatori înainte de începerea campionatului. Această cifră nu a fost întrunită până acum, căci la Inje au luat startul doar 7 mașini, mașina în plus care a pornit la Fuji fiind un Lamborghini Gallardo Super Trofeo înscris la clasa GT-Am.

Revenind la cursa propiu-zisă, aceasta nu a dus lipsă de dramatism căci pentru a obține victoria, echipa OAK a trebuit să revină de la două tururi în urma liderului Eurasia Motorsport. ORECA 03 a acestei echipe a și plecat din pole position grație unui tur rapid reușit de Richard Bradley în care britanicul a coborât până la timpul de 1’34″495.

Pentru această etapă, cuplul Ho-Pin Tung/David Cheng a fost ajutat de Keiko Ihara, japoneza fiind și cea care a luat startul în cursă. Ghinionul echipei Eurasia, care a abandonat din prima etapă, a continuat și la Fuji. ORECA echipei a refuzat să pornească de pe grilă, fiind adusă în cele din urmă în garajul echipei. Reparațiile i-au costat pe oamenii lui Mark Goddard două tururi în favoarea echipei OAK, care părea a se îndrepta către o victorie ușoară. Toate planurile francezilor au fost date peste cap de o greșeală a lui Ihara, care a fost implicată într-un acroșaj cu o mașină mai lentă, pagubele trimițând prototipul Morgan LMP2 direct la boxe.

Bradley a revenit pe pistă în acest răstimp preluând prima poziție și, în plus, punând între el și mașina OAK două tururi. Tot acest avans a început însă să se clatine odată cu revenirea Morgan-ului pe pistă și cu primul schimb de piloți efectuat de Eurasia Motorsport în urma căruia Bradley a părăsit cockpit-ul mașinii cu numărul 27. Cum am observat și în prima etapă, echipierii lui Bradley au avut un ritm net inferior celui arătat de pilotul britanic astfel că la jumătatea celei de-a doua ore de concurs David Cheng a redus handicapul la doar un tur după ce a trecut de Ju Jun Jin.

Ultimul la volan a fost Ho Pin Tung care a continuat treaba bună făcută de David Cheng, recuperând într-un ritm accelerat secundele ce-l despărțeau de ORECA din frunte. Astfel, în ultima oră, Pin Tung era cu până la 10 secunde mai rapid pe un tur de pistă față de John Hartshorne care a și pierdut șefia cursei când mai erau mai puțin de 45 de minute rămase pe ceas. Ghinionul echipei Eurasia s-a adâncit și mai mult în ultima jumătate de oră când Hartshorne a fost obligat să treacă pe la boxe pentru o penalizare cu stop and go + 40 de secunde. În condițiile penalizării echipei Eurasia și a faptului că pe durata tuturor celor 3 stint-uri OAK Racing nu au schimbat pneurile, Pin Tung a trecut linia de sosire cu un tur avans în fața lui Hartshorne.

Podiumul clasamentului general a fost completat de învingătorii clasei GT. BMW-ul Z4 cu numărul 91 al echipei AAI a terminat cursa cu un tur în fața coechipierilor din Nissan-ul GT-R GT3, care a terminat pe 4 în clasamentul general și, respectiv, locul 2 în clasa GT. Tripleta formată Jun San Chen, Tatsuya Tanigawa și Carlo van Dam s-a bucurat de o cursă curată în care cei trei au surclasat prototipurile din clasa CN. Cea de-a 3-a mașină înscrisă de AAI în această cursă, Mercedes-ul SLS cu numărul 90 care a și plecat din pole, a abandonat pe final. Ca și la Inje, în clasa GT au luat startul doar mașini înscrise de echipa AAI.

Craft-Bamboo Racing s-a impus din nou în clasa CN, terminând pe poziția a 5-a a clasamentului general. Mathias Beche, Kevin Tse și Samson Chan au terminat la nu mai puțin de 5 tururi înaintea mașinii Avelon Formula Wolf GB08 care a terminat pe poziția a 6-a la general. Echipa Wolf a marcat primul start din acest an după ce aceștia nu s-au prezentat la Inje.

Două Lamborghini-uri Gallardo Super Trofeo care participă în mod normal în seria Super Trofeo Asia s-au înscris în această cursă dar numai una dintre mașinile echipei Emperor Racing a luat startul în întrecere. Gallardo-ul FL2 a terminat pe poziția a 7-a câștigând, cum altfel, în clasa GT-Am.

Sursă imagine: Eurasia Motorsport