Buletin GT: Corvette face dubla pe Nurburgring

Buletin GT: Corvette face dubla pe Nurburgring

Acțiunea acoperită de acest Buletin GT s-a derulat în Asia și Europa pe trei circuite cu o mare încărcătură istorică. În Țara Soarelui Răsare, Suzuka a fost gazda cursei de 1000 de kilometri din cadrul Super GT. Pe bătrânul continent, Campionatul de GT al Italiei și-a dat întâlnire la Paul Ricard în timp ce la Nurburgring, s-a derulat o nouă etapă a ADAC GT Masters.

Super GT

Cea de-a 43-a alergare a celebrei curse de 1000 de kilometri de la Suzuka s-a derulat weekend-ul trecut, fiind a șasea etapă a sezonului 2014 a campionatului nipon. Cuplul Rossiter/Nakajima a plecat din pole position în Lexus-ul Petronas Team Toma€™s, modelul RC-F distanțându-se în primă instanță de Hiroki Tsukakoshi. Mașina #36 sponsorizată de Petronas s-a păstrat în frunte până în turul 10, când încurcată de traficul format din mașinile mai încete de clasa GT300 a pierdut șefia în favoarea lui Tsukakoshi. Acesta s-a păstrat în frunte până în turul 34 când a intrat la boxe pentru prima oprire.

Nakajima, care a preluat mașina #36 de la James Rossiter, a trecut înapoi în frunte încă din out-lap, când l-a depășit pe Toshihiro Kaneishi, echipierul lui Tsukakoshi. Ordinea a rămas neschimbată la vârf până la al doilea ciclu de opriri la boxe când echipa Petronas a întâmpinat probleme care au întârziat revenirea pe pistă a Lexus-ului. Honda NSX cu numărul 17 înscrisă de Keihin a revenit la șefie, Kaneishi profitând de problemele echipajului #36. Cele două mașini s-au aflat pe rând la șefie, alternând ca urmare a strategiilor de opriri la boxe. Șansele la victorie a cuplului Kaneishi/Tsukakoshi s-au spulberat în turul cu numărul 87 când Tsukakoshi a părăsit pista în virajul 130R, lovind mașina.

Până la final, doar Nissan-ul GT-R Motul Autech #23 pilotat de Ronnie Quintarelli a mai pus probleme liderilor din mașina #36. Quintarelli a preluat conducerea pentru puțin timp înainte de a intra la boxe în turul 104. Nakajima a revenit atunci pe prima poziție reușind să treacă primul linia de sosire 69 de tururi mai târziu, pentru a celebra alături de James Rossiter prima victorie a sezonului în clasa GT500.

În cadrul clasei GT300, Hiroki Yashimoto, Shinya Sato și Akira Iida nu au fost descurajați de o sesiune de calificări nespectaculoasă în care s-au clasat pe poziția a 6-a a grilei de start în BMW-ul Z4 TWS LM Corsa #60. Iida a luat startul în urma modelelor Honda CR-Z, Subaru BRZ și Toyota Prius construite după cele mai noi specificații ale clasei GT300. BMW-ul și-a arătat manevrabilitatea superioară pe Suzuka încă de la început astfel că Iida se afla deja pe poziția secundă la completarea primelor 30 de tururi.

BMW-ului #60 i-au mai trebuit alte 31 de tururi pentru a trece de Shinichi Takagi și a lui Honda CR-Z ARTA. Cele două mașini și-au disputat aprins prima poziție, echipa ARTA revenind în frunte după o oprire la boxe mai greoaie a BMW-ului. Yashimoto a revenit, iar în turul cu numărul 133 a readus echipa TWS LM Corsa în frunte.

La scurt timp, presiunea venită din partea Hondei ARTA a dispărut după ce mașina 55 a fost forțată să abandoneze după o defecțiune la motor. În aceste condiții, BMW-ul s-a îndreptat fără probleme către prima victorie din Super GT pentru echipa TWS LM Corsa. Ocupanții locului doi au terminat cu un tur în urma învingătorilor, Prius-ul #31 împărțit de Nitta/Saga/Nakayama terminând în același tur cu ocupanții locului 3. Jorg Muller, Seiji Ara și Augusto Farfus au adus un podium pentru echipa Studie, un al 3-lea BMW Z4 clasat pe 5 dovedind că Suzuka este un circuit ce priește modelului bavarez.

ADAC GT Masters

Nurburgring-ul a fost, weekend-ul trecut, locul de joacă al mașinilor Corvette, modelele C6 ZR.1 GT3 înscrise de RWT Racing și respectiv Callaway Competition impunându-se în cele două manșe programate. În ziua de sâmbătă, David Jahn a preluat șefia după primul viraj profitând de o greșeală a pole sitter-ului Alon Day care a blocat frânele Mercedes-ului SLS BKK Mobil Oil Racing Team Zakspeed ducându-se larg. În turul al doilea, un incident a adus pe pistă safety car-ul, Jahn păstrându-se în frunte și după restart. Acesta a intrat la boxe pentru oprirea obligatorie aflându-se încă la șefie. Sven Barth a preluat mașina de a Jahn reușind să-și mărească avansul pe durata stint-ului său, cu toate că în ultima buclă a încetinit ca urmare a unor probleme la cutia de viteze.

Cursa a doua a început pe o pistă udă. Nicki Thiim a plecat din pole, conducând plutonul în primele momente ale cursei înainte de a fi forțat să abandoneze după cedarea alternatorului. René Rast a trecut atunci în frunte, germanul păstrându-și Audi-ul în față până ce a intrat la boxe. Kelvin Van Der Linde a preluat mașina echipei Prosperia C. Abt Racing de la Rast, revenind pe pistă pe poziția a doua dar cu un set nou de slick-uri. Cel din frunte era Andreas Wirth, care, după ce a preluat Corvette-ul #1 de la Daniel Keilwitz, a fost supus atacurilor lui Van Der Linde. Lupta celor doi pentru prima poziție a animat cea de-a doua jumătate a cursei, publicul aplaudându-l la final pe învingătorul Andreas Wirth, impus la mustață. Podiumul a fost completat de Mercedes-ul HTP Motorsport împărțit de Gotz și Van Der Zande.

Italian GT

Campionatul Italian de Grand Turisme s-a deplasat peste graniță în Franța pentru etapa a 4-a a sezonului 2014. Raffaele Gianmaria s-a aflat în frunte pe întreaga durată a primului stint, pilotul Scuderia Baldini 27 plecând din pole position. Lorenzo Case a preluat mașina de la Gianmaria dar la scurt timp safety car-ul a intrat pe pistă ca urmare a unui acroșaj în pluton. La restart, Nicola Benucci se afla în frunte la bordul Ferrari-ului MP1 Corse. Acesta a fost însă depășit de Mirko Bortolotti în turul 20, cel care înșirase alte 3 mașini înainte de ajunge în spatele liderului. Odată ajuns în față, Bortolotti nu a mai cedat până la final câștigând pentru echipa Imperiale Racing. Pe doi s-a clasat cuplul Gianmaria/Case iar pe 3 a terminat Ferrari-ul BMS Scuderia Italia împărțit de Pier Guidi și Lucchini.

Alessandro Pier Guidi a fost și unul dintre actorii principali ai luptei de la începutul celei de-a doua curse. Acesta și-a disputat prima poziție cu Marco Mapelli înainte de a se depărta de acesta și de Bortolotti. Pier Guidi a predat mașina lui Lucchini care a revenit în frunte și a condus cursa până în ultimul tur când a comis o greșeală costisitoare. Acesta a derapat fiind depășit de 3 mașini până la final. Alessandro Balzan a fost cel care a profitat cel mai mult, trecându-și Ferrrari-ul MP1 Corse în frunte și câștigând alături de echipierul Benucci. Pe poziția secundă a terminat Audi-ul R8 LMS înscris de Audi Sport Italia iar pe trei au terminat învingătorii din prima cursă a weekend-ului.

Sursă imagine: ADAC GT Masters