BSS Portimao – Gotz își mărește avansul

BSS Portimao – Gotz își mărește avansul

Liderii campionatului au arătat și la Portimao cum au ajuns în această postură, cuplul Gotz/Buhk dominând cursa de campionat după ce sâmbătă, aceștia au fost învinși doar de urmăritorii lor din campionat, Bleekemolen și Proczyk. Circuitul din Algarve a fost amenințat de câteva ori de nori de ploaie dar aceasta nu a mai căzut în cele din urmă pe pistă, puținele picături venite din cer ajungând însă pe lentilele camerelor de filmat.

Cursa de calificare

G-Drive Racing și-a făcut apariția în premieră în seria Blancpaint Sprint, pilotul statornic al echipei, Roman Rusinov, făcând echipă cu veteranul Tomas Enge la bordul unui Lamborghini Gallardo FL2 ce a purtat numărul 3. Aceștia și-au arătat intențiile repede punând mâna pe pole position-ul cursei de calificare de sâmbătă.

La start, Enge a fost deposedat de prima poziție de Jeroen Bleekemolen, care într-un Lamborghini identic a plecat mult mai bine și s-a înscris primul în prima secțiune de viraje a circuitului. Bleekemolen nu s-a putut dezlipi de urmăritorii Enge, Rast și Vanthoor. Olandezul a reușit însă să lege un stint curat reușind să rămână în frunte până la deschiderea ferestrei de opriri la boxe când a predat mașina #28 echipierului Harri Proczyk. În urma lui Bleekemolen, Enge a avut un moment foarte tensionat pe finalul stint-ului său. Cehul a derapat pe vibratorul din interiorul ultimului viraj reușind cu greu să păstreze mașina pe pistă. Având ieșirea din viraj compromisă, urmăritorilor Rast și Vanthoor nu le-a fost greu să treacă de Lamborghini-ul portocaliu care în cele din urmă a intrat la boxe de pe poziția a 6-a.

Proczyk a revenit pe pistă chiar înaintea lui Max Gotz care preluase mașina de la Maxi Buhk la începutul ferestrei de pit stop, având mai mult timp să se aclimatizeze cu condițiile de pe pistă. Situația nu a fost una nouă pentru Proczyk care s-a mai aflat în această poziție de mai multe ori în acest sezon fiind nevoit să se apere pe întregul parcurs al stintului său. Precum a făcut-o și în trecut, austriacul nu a lăsat nicio portiță pentru Gotz, care, deși mai rapid la început, nu s-a putut apropia mai apoi decisiv de lider mulțumindu-se cu poziția secundă la 0.8s în urma lui Proczyk.

Victoria cuplului Bleekemolen/Proczyk a fost a treia victorie într-o cursă de calificare din acest sezon și i-a apropiat pe cei doi la 16 puncte de liderul Gotz care se luptă singur pentru câștigarea campionatului după ce echipierul Maxi Buhk a primit o suspendare care a expirat odată cu această etapă.

Pe poziția a treia a terminat Audi-ul R8 LMS #2, clasat înaintea celuilalt R8 înscris de Belgian Audi Club Team WRT. Cuplul Afanasiev/Dusseldorp a fost scutit de această dată de probleme reușind să termine pe poziția 5-a în Mercedes-ul HTP Motorsport #85 fiind urmați de Lamborghini-ul G-Drive pe care Roman Rusinov l-a adus la sosire pe locul al 6-lea. Învingătorii clasei Silver Cup au fost tot membri ai echipei HTP Motorsport. Lucas Wolf și Lucas Stolz au avut câștig de cauza în fața R8-ului #4 împărțit de Abril și Lisowski care a terminat pe 8. Învingătorii cursei de campionat din Slovacia au avut de suferit de pe urma unei sesiunii de calificări modeste care le-a adus lui Baumann și Jager doar locul 15 pe grilă. Mai apoi, în cursă, BMW-ul a progresat până pe poziția a 7-a înainte ca un derapaj a lui Jager să îi coboare până pe locul 13.

Cursa de campionat

Duminică, pole-ul i-a aparținut lui Harri Proczyk, care a plecat bine ținându-l în urma sa pe Max Gotz în SLS-ul cu numărul 84. Gotz nu a fost descurajat de startul lui Proczyk pe care l-a pus imediat sub presiune, austriacul fiind depășit de german pe frânarea în virajul cu numărul 5. Liderul campionatului a preluat astfel șefia cursei pe care nu a trebuit să și-o apere pe loc căci un safety car a ținut în frâu plutonul la scurt timp după un acroșaj între Vincent Abril în Audi-ul WRT #4 și Armaan Ebrahim în Mercedes-ul Fortec. Având pneurile într-o stare mai bună, Gotz s-a păstrat în față după restart mărindu-și avansul la 10 secunde înainte de a preda mașina lui Buhk.

Monotonia s-a instalat în frunte căci nimeni nu a putut să atace Mercedes-ul #84 condus de Buhk. Acesta a trecut primul linia de sosire pentru a semna o victorie clară care i-a mărit avansul coechipierului Gotz în campionat de la 16 la 26 de puncte. Lupta pentru locul doi s-a dat între Jeroen Bleekemolen și Laurens Vanthoor, belgianul având câștig de cauză printr-o depășire curajoasă și la limita regulamentului.

Pe final de cursă, Bleekemolen- aflat pe doi după ce a preluat Lamborghini-ul GRT de la Proczyk, avea un ritm inferior Audi-ului #1 pilotat de Laurens Vanthoor. Belgianul a ajuns în cele din urmă în spatele lui Bleekemolen pe care l-a presat în ciuda faptului că, după spusele lui Vanthoor, R8-ul suferea de o lipsă de apăsare iar belgianul a avut de furcă cu un comportament supravirator accentuat pe finalul stint-ului. În ciuda tuturor problemelor Vanthoor a trecut de Bleekemolen în penultimul tur ajutându-se de o ieșire mai largă din viraj în decursul căreia a depășit limitele circuitului. Bleekemolen a declarat că Vanthoor a părăsit limitele circuitului de mai multe ori, creându-și un avantaj. Belgianul a negat că ar fi câștigat timp prin aceste manevre însă incidentul este acum sub lupa comisarilor care vor da un verdict asupra corectitudinii depășirii.

Stephane Ortelli și Fabien Hamprecht au terminat pe un impresionant loc 4 în Audi-ul cu numărul 19 în ciuda faptului că au pornit de pe locul 17. La mică distanță în urmă, pe 5, a terminat Lamborghini-ul G-Drive împărțit de Enge și Rusinov. René Rast a adus Audi-ul #2 pe poziția a 6-a la final, un rezultat satisfăcător după problemele de la start când Enzo Ide a făcut contact cu coechipierul Cesar Ramos din Audi-ul cu numărul 1, ambele mașini pierzând teren. Rast a depășit pe final ambele Audi-uri ale Phoenix Racing care au terminat pe locurile 7 și 8. Pe nouă a terminat Alex Zanardi care a condus o cursă constantă aflându-se la un moment dat pe locul 5 înainte de pit stop.