GP2 Monza R2: Palmer stopează ofensiva lui Coletti

GP2 Monza R2: Palmer stopează ofensiva lui Coletti

Jolyon Palmer a cules roadele recuperării din cursa de sâmbătă, în timp ce Felipe Nasr a oferit o nouă prestație anostă, afectat de anunțul celor de la Williams referitor la păstrarea cuplului Bottas-Massa în 2015. Spectacolul a fost însă asigurat de Stefano Coletti, care a etalat o paletă variată de depășiri în virajul 1.

Unul dintre cei mai importanți factori la Monza este vântul, care bătea din spate pe linia de start-sosire. Așadar, efectul aspirației era redus, iar motoarele erau împinse până la limitator în treapta superioară, iar linia dreaptă dinainte de Parabolica devea o mai bună oportunitate de depășire. Tocmai acest sector a fost scena unui accident în lanț în turul al doilea, când Sergio Canamasas a declanșat efectul domino în urma unei abordări hazardate a șicanei Ascari. Monopostul Trident era prea lent pe reaccelerare, iar cei din urmă s-au grăbit să profite, Markelov lovindu-l din spate pe debutantul Pierre Gasly, care se dovedise prea precaut și ridicase piciorul din gaz. La 200 metri de incident, Cecotto a pierdut spatele în Parabolica și mult-așteptata sa ofensivă s-a încheiat subit, în contact cu Nathanael Berthon.

Mașina de siguranță a petrecut patru tururi pe Autodromo în fața plutonului condus de Palmer, în spatele căruia se înșirau Richelmi, Sorensen, Negrao, Evans, Coletti și Pic. Felipe Nasr căzuse până pe poziția a noua după start, însă tot era mai bine decât Stoffel Vandoorne, care s-a văzut aruncat până pe ultima poziție în urma unor probleme cu ambreiajul.

La restart, primul care a mișcat în front a fost Coletti, care a trecut dintr-un foc de Evans și de Negrao. Colegul său de la Racing Engineering, Raffaele Marciello, croșetase între timp jumătate de pluton după ce plecase ultimul și ajunsese în spatele perechii Canamasas-Binder. Dat fiind că organizatorii au prostul obicei de a tăgădui jurizarea incidentelor, Canamasas nu-și primise pedeapsa pentru isprava din turul secund, având astfel ocazia de a mai distruge cursa altor piloți: Binder a fost trimis în decor de catalan, iar Marciello a încercat să evite contactul și a rămas blocat în pietriș.

Un nou tur, o nouă victimă – Coletti a trecut de această dată pe exteriorul primului viraj de Marco Sorensen, pornind apoi în urmărirea conaționalului Richelmi, de care avea să treacă după alte trei bucle. Canamasas și-a primit meritatul steag negru în turul 14, iar o suspendare ar fi logică. Și Cecotto întrecuse măsura în nenumărate rânduri în anii trecuți, însă anul acesta și-a învățat lecția. Canamasas nu pare deloc dispus să-și tempereze excesele și doar popularitatea mai scăzută a GP2 în raport cu F1 face ca glumele pe seama lui să nu fie la fel de frecvente ca și cele cu Maldonado.

Revenind la vârf, Coletti și-a continuat evoluția excelentă printr-o serie de tururi extrem de rapide, însă liderul Palmer își păstrase mult mai bine pneurile rulând solitar, astfel încât pe final nu i-a dat vreo șansă monegascului. Liderul campionatului nu mai câștigase de la Monaco, iar clasarea finală a lui Nasr pe locul al șaptelea îi consolidează poziția.

Platitudinea lui Nasr și ghinionul de la start al lui Vandoorne sunt mostre de inconstanță care-i facilitează sarcina lui Palmer. Dacă anul trecut Coletti pornea ca din tun și apoi pierdea în mod inexplicabil titlul după prestații slabe pe final de sezon, iată cum fiul lui Jonathan Palmer poate să nu câștige multe curse la rând și tot să fie detașat în fruntea clasamentului. Baremul matematic ar putea fi îndeplinit chiar înainte de runda finală, așa cum au făcut-o și alți piloți DAMS înaintea sa.

Update: Pierre Gasly a fost găsit vinovat pentru incidentul cu Markelov și va fi retrogradat cu cinci poziții pe grila cursei următoare, iar Jon Lancaster a depășit limitele pistei în duelul cu Arthur Pic și a primit o penalizare de 20 de secunde, care-l aruncă de pe locul 6 pe 16. Astfel, Felipe Nasr mai câștigă 2 puncte suplimentare, urcând pe 6, iar Adrian Quaife-Hobbs intră în zona punctelor.