Buletin GT: Belgium Racing se impune la Spa

Buletin GT: Belgium Racing se impune la Spa

Buletinul GT din această săptămână se învârte în zona Europei de Vest, unde au avut loc ultimele etape din International GT Open, Campionatul Francez de GT și cel Belgian  de mașini de curse. International GT Open a făcut week-end comun cu BRCC la Spa Francorchamps în timp ce francezii s-au deplasat la Nevers pentru etapa de la Magny-Cours.

International GT Open

În mod atipic, vremea nu i-a pus la încercare pe concurenții din GT Open, care s-au bucurat de o vreme însorită în Ardeni pe parcursul ambelor curse programate în antepenultima etapă a acestei stagiuni. Sâmbătă, V8 Racing a pus mâna pe a 4-a victorie din acest sezon prin cuplul Pastorelli/Ramos care au venit în Belgia din postura de lideri ai clasamentului general. Primul stint s-a terminat mai repede pentru Miguel Ramos, care a fost printre cei care a decis să intre la boxe imediat ce fereastra pentru opriri se deschisese. Această decizie s-a dovedit a fi inspirată căci accidentul lui Isaac Tutumlu în Raidillon în out lap-ul său a adus pe pistă safety car-ul care i-a favorizat pe cei ce au decis să treacă devreme pe la boxe, aceștia ajungând în frunte după ce toate echipajele și-au completat oprirea obligatorie. La restart, Nicky Pastorelli a trecut în față în Corvette-ul cu numărul 2 având oglinzile retrovizoare pline de Ferrari-urile lui Lathouras și Cameron. Cei doi piloți ai AF Corse au fost incapabili să treacă de Corvette-ul C6.R care s-a impus după terminarea celor 60 de minute de cursă.

Echipa SRT, care a abandonat în ziua de sâmbătă, s-a aflat în pole position pentru cea de-a doua cursă a weekend-ului. La start, Tutumlu l-a ținut în urma sa pe Pastorelli care nu avea să rămână prea mult pe poziția secundă, Corvette-ul #2 înscris de echipa olandeză abandonând în turul cu numărul 5 din cauza unor probleme mecanice. Scăpat de presiunea celuilalt Corvette, Tutumlu s-a păstrat în față pe tot parcursul stint-ului său până ce a predat mașina echipierului Archie Hamilton, nepotul învingătorului de la Le Mans, Duncan Hamilton. Acesta a ieșit de la boxe cu un avantaj de 9 secunde în fața Ferrari-urilor lui Zampieri și Maleev înscrise de SMP Racing. Pe parcursul stint-ului părea că Zampieri îl va prinde din urmă pe Hamilton, ritmul italianului de pe poziția secundă diminuându-se, acesta intrând însă sub presiunea lui Andrea Montermini. Membrul echipei Villorba Corse a trecut de Maleev (care a și primit în cele din urmă o penalizare de 10 secunde pentru depășirea repetată a limitelor circuitului) fiind pe final cel mai rapid om de pe circuit. Învingătorul a fost Hamilton dar mai important a fost locul 3 pe care a terminat Montermini, acest podium trimițându-i pe Andrea și echipierul Nicolo Schiro în fruntea campionatului, la doar un punct piloții V8 Racing.

French GT

În prima cursă, Raymond Narac la bordul mașinii IMSA Performance a preluat conducerea încă de la start reușind să se desprindă temporar de pluton. Un safety car a fost cel care a oprit avansarea lui Narac, acesta fiind readus la un loc cu plutonul. Chiar și așa francezul a putut să se păstreze în frunte și după restart intrând la boxe din frunte pentru oprirea obligatorie. Ferrari-ul SOFREV ASP împărțit de Beaubelique și Badey a ieșit la conducere, păstrându-se acolo până la final și trecându-și astfel în cont victoria. Prima victorie a sezonului pentru mașina #350 a fost rezultatul unui stint secund fără pată pe parcursul căruia urmăritorii Armindo și Mike Parisy nu au avut o replică, cei doi terminând pe locurile 2 și, respectiv 3.

Începutul cursei de duminică a fost animat de o luptă între pilotul Seb Loeb Racing, Mike Parisy, și Gregory Guilvert, acesta din urmă aflându-se la șefia cursei. Cei doi au pierdut primele poziții la boxe ca rezultat al timpilor de handicap astfel că primul care a ieșit de pe linia boxelor a fost Ferrari-ul echipei Duqueine preluat de Jean-Claude Police de la Soheil Ayari. Avansul lui Police a fost redus pe parcursul stint-ului de David Hallyday care părea să impună ritmul înainte de a pierde controlul și a derapa pe cont propriu pierzând orice șansă la o poziție fruntașă. Astfel, Police a trecut primul linia de sosire semnând cea de-a doua victorie a echipei înaintea mașinii SOFREV ASP împărțită de Giauque/Moullin Traffort și a lui Narac și Armindo din echipa IMSA Performance.

BRCC

Penultima etapă a Campionatului Belgian pentru Mașini de Curse s-a ținut la Spa ca suport pentru cursele din International GT Open. Formatul de anduranță al seriei a însemnat că a fost programată o singură cursă care a durat 3 ore. În primul tur, Pierre Grivegnee și-a înfipt Aston-Martin-ul Vantage GT3 în barierele de protecție din Blanchimont, impactul puternic rezultând într-un Vantage făcut ferfeniță și o coastă ruptă și o contuzie pentru Grivegnee. Accidentul a adus safety car-ul pe pistă pentru o perioadă mai lungă de timp.

După scurgerea a două treimi din cursă în frunte se afla mașina #99 înscrisă de Belgium Racing, aceasta fiind urmată de Audi-ul cu numărul 1 al PK Carsport. Înaintea ultimei opriri la boxe ritmul mașinii Porsche din frunte era unul scăzut astfel că Audi-ul a trecut în frunte deschizând drumul către o victorie pentru cuplul Kumpen/Longin. GT3R-ul cu numărul 99 s-a păstrat pe doi după ce și-a completat ultima trecere pe la boxe însă a căzut până pe trei după ce o pană a întârziat echipa Belgium Racing. Astfel, podiumul final a fost format din cuplul Kumpen/Longin pe cea mai înaltă treaptă, secondați de tripleta Coens/Redant/Verbergt din Aston-ul #100 al Brussles Racing și Dardaele/Heyer/Maassen care au mânuit mașina #99.

Sursă imagine: BRCC/Jacques Letihon