FR3.5 Hungaroring R1 – Merhi în altă ligă – fotomontaj

FR3.5 Hungaroring R1 – Merhi în altă ligă – fotomontaj

Hungaroringul rămâne cea mai apropiată destinație pentru românii ce iubesc sporturile cu motor, fiind așadar destinația firească pentru prima etapă a Seriei Mondiale Renault pe care o acoperim de la fața locului. Un alt fel de cronică – mai puține cuvinte, mai multe imagini.

Ziua de sâmbătă a început cu o sesiune de warm-up ce nu fusese programată dinainte, însă condițiile atmosferice neprielnice o cereau. Calificările s-au desfășurat începând cu ora 10:30, pe pista în uscare având câștig de cauză debutanții Oliver Rowland și Pierre Gasly. Esteban Ocon s-a clasat pe un foarte bun loc 6 la prima sa cursă, în fața lui Roberto Merhi. Marele perdant al sesiunii a fost liderul clasamentului, Carlos Sainz, care s-a clasat abia al paisprezecelea. Ghiotto, Buller și (culmea) Sirotkin nici nu au intrat în baremul de 107%, însă au primit dreptul de a se așeza pe grilă.

_MG_2558

Rowland a plecat bine din pole, iar Roberto Merhi a ajuns pe locul al treilea la traversarea primului viraj. Pierre Gasly avea să-i cedeze poziția spaniolului după câteva sute de metri, fiind apoi incapabil să țină pasul cu perechea fruntașă. La finele turului secund, Rowland și Merhi se distanțaseră deja la mai bine de patru secunde de Gasly, care se bucura de alte cinci secunde avans în fața unui pluton format din Stevens, Vaxiviere, Sorensen și Sainz.

_MG_2569

Până la finele turului al patrulea, Sainz a trecut de cei trei piloți aflați în fața sa, lansându-se în urmărirea colegului din programul Red Bull, Pierre Gasly, aflat la vreo 6 secunde. Totodată, presiunea lui Merhi și-a spus cuvântul, Rowland ratând frânarea în primul viraj și cedând primul loc spaniolului, evident mai rapid.

Până în turul al zecelea, avansul lui Gasly se topise, însă Carlos Sainz nu a găsit breșa în apărarea francezului. Ceva mai în spate, Oscar Tunjo și Roman Mavlanov își dovedeau abilitățile pe ploaie, progresând în pluton. Victimele lor nu erau piloți oarecare, ci obișnuiți ai seriei, precum Sirotkin sau Stockinger.

Ritmul lui Roberto Merhi a continuat să fie dezarmant, cu peste două secunde pe tur mai rapid față de Rowland, care a construit un ecart de 16 secunde în fața lui Gasly în prima jumătate a cursei, pentru a pierde apoi tot avansul în repriza a doua. Îndemnat de pe margine să forțeze și tot mai încrezător în monopostul său, francezul de la Arden a început să înșire tururile rapide, sperând la un atac în ultimul tur.

_MG_2561

Când doi se bat (Tunjo și Mavlanov) își uzează pneurile, iar Luca Ghiotto a venit pe final și le-a subtilizat pozițiile, italianul dovedindu-se încă o dată bun în astfel de condiții, după pole-positionul de la Spa-Francorchamps din seria GP3. Din păcate, miza era doar locul 11, care nu se punctează.

_MG_2309

Esteban Ocon plecase slab, căzând până pe poziția a unsprezecea după start. Două poziții au fost recuperate rapid, iar francezul ce conduce detașat în Formula 3 și-a petrecut întreaga cursă cu ochii în oglinzile retrovizoare, doar lipsa de incisivitate a lui Jaafar păstrând acest status quo între cei doi până la final.

_MG_2578

Roberto Merhi a văzut steagul în pătrățele după 22 de tururi, definitivându-și opera de artă în condiții atroce pe Hungaroring. La aproape jumătate de minut se aflau Rowland și Gasly, francezul reușind să-și surclaseze adversarul în ultimul viraj. Carlos Sainz a sosit al patrulea, într-o cursă ce începuse excelent, cu o recuperare de zece poziții, însă care s-a încheiat în umbra rivalului Merhi. Șampanie pentru primii trei!

_MG_2608

Pe podium, David Coulthard i-a înmânat trofeul lui Pierre Gasly, ca de la mentor la învățăcel în familia Red Bull.

_MG_2603

Oliver Rowland nu-și putea ierta locul pierdut pe ultimul viraj. Însă nu manevra în sine a fost problematică, ci pierderea unui avans colosal avut la jumătatea întrecerii!

_MG_2630

Iar Roberto Merhi, din cale afară de zâmbitor, s-a încruntat doar atunci când un jurnalist l-a întrebat tendențios dacă victoria s-a datorat unui setup de ploaie. Spaniolul a pus lucrurile la punct, lămurind faptul că toți protagoniștii, văzând prognoza de 40% șanse de ploaie, au ales un setup de uscat. Restul e din mâna pilotului.

_MG_2614

Roberto Merhi are un ascendent moral tot mai însemnat în fața conaționalului Sainz: i-a luat fața în discuțiile cu Caterham, pentru care a și rulat în FP1 la Monza și are rezultate mai bune în Formula Renault 3.5, în ciuda unei echipe de nivel inferior. Iar după o asemenea victorie zdrobitoare, cine mai vorbește despre debutul fulminant de sezon al lui Sainz?

_MG_2560