ELMS Le Castellet: NewBlood by Morand Racing în frunte

ELMS Le Castellet: NewBlood by Morand Racing în frunte

Sub soarele arzător care a încălzit duminică circuitul Paul Ricard din Le Castellet, Franța, echipa NewBlood by Morand Racing a semnat prima victorie a sezonului la 5 secunde în fața echipei Signatech-Nissan, care și-a consolidat poziția de lider în campionat cu doar o singură etapă rămasă de disputat din această stagiune.

Echipa Newblood by Morand Racing a fost a 4-a echipa care a reușit să-și treacă în cont o victorie în acest sezon după ce alte 3 au câștigat în precedentele 3 curse disputate. Tripleta învingătoare formată din Christian Klien, Gary Hirsch și Pierre Ragues a preluat conducerea în ultima oră de concurs, cu fostul pilot de F1 Klien la comenzi. Austriacul s-a menținut în frunte în ciuda unui Paul-Loup Chatin care a tras tare pe final la bordul Signatech-Alpine-ului A450.

Prima poziție pe grila de start a fost adjudecată de Nathanael Berthon care a fost cel mai rapid în ORECA-ul 03 al Murphy Prototypes în sesiunea de calificări de sâmbătă, timpul său de 1.47’€™837”€™ dovedindu-se inatacabil. Pe prima linie s-a aflat și cel mai temut adversar al lui Berthon, Harry Tincknell, care până atunci reușise să înhațe pole-ul de fiecare dată când se urcase la bordul Zytek-ului ZS11N al echipei Jota Sport.

Cursa de pe plaja de asfalt din Le Castellet a fost privată de neutralizări deși pe parcursul celor 4 ore au avut loc câteva incidente, cel mai serios fiind cel de la start când tânărul pilot de dezvoltare al Dyson Racing, Matt McMurry, a blocat frânele Zytek-ului Greaves Motorsport pe care ar fi trebuit să îl împartă cu Johnny Mowlem, mașina lovind parapetul din partea stânga a pistei și abandonând.

Murphy Prototypes au rămas în vârful plutonului până în ultimele 50 de minute ale cursei, când Christian Klien a trecut de Rodolfo Gonzalez. La scurt timp după aceasta, șansele echipei la un loc doi au fost minimalizate de o penalizare aplicată după ultima oprire pentru realimentare, în timpul căreia, conform comisarilor, motorul mașinii echipei irlandeze a rămas pornit. Cu penalizarea făcută echipa a trebuit să se mulțumească cu un loc 3 înaintea Zytek-ului #38 Jota Sport care a condus la începutul cursei după busculada de la start prin Filipe Albuquerque. Echipa Thiriet by TDS Racing care a debutat la Le Mans modelul Ligier JS P2 a fost forțată să abandoneze, prototipul cu #46 fiind tras pe linia moartă după ce i-a cedat suspensia.

A patra etapă a sezonului a însemnat și a 3-a victorie din clasa GTE pentru italienii de la AF Corse care s-au impus prin echipajul Griffin/Rugolo/Cameron din mașina #55. Clasa GTE a fost dominată de mașinile Căluțului Cabrat care au terminat pe primele 5 poziții în ciuda faptului că prima treime a cursei a fost controlată de noul Porsche 991 GTE #86 înscris de Gulf Racing UK. Eforturile lui Ben Barker au trecut însă nerecompensate deoarece pilotajul anonim al lui Michael Wainwright și o penalizare venită târziu au scos din cărți mașina în ceea ce privește o clasare în primii 5.

Podiumul clasei GTE a fost completat de 458-ul echipei AT Racing care a fost adus acasă pe locul secund de către Pierre Kaffer în timp ce JMW Motorsport au terminat pe 3.

În clasa GTC victoria a revenit, că și în etapa precedentă, echipei SMP Racing care, înarmată tot cu un Ferrari, a învins de această dată prin echipajul din mașina #73 format din Beretta/Markozov/A. Ladygin. Pe doi s-a clasat Ferrari-ul înscris de Formula Racing și preparat de AF Corse. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Mclaren-ul ART Grand Prix #98 care a trecut pe final, în timpul stint-ului lui Kevin Korjus, de celălalt 458 GTC înscris de SMP Racing la această categorie, care a trebuit să se mulțumească cu poziția a 4-a.

Sursă imagine: ELMS