Buletin GT: Attard campion al British GT

Buletin GT: Attard campion al British GT

Buletinul GT din această săptămână este unul dintre cele mai diversificate din câte am avut până în prezent. Pe de-o parte vom dezbate situația în Campionatul GT Asia din care au mai rămas doar 3 curse de disputat din această stagiune și Campionatul de GT Australian care s-a oprit la Sandown iar pe de altă parte vom trece și prin bătrânul continent. Britanicii au tras cortina peste sezonul 2014 al campionatului lor național de GT în timp ce într-o altă parte a Regatului se disputau cursele din Supercar Challenge iar la Vallelunga a avut loc o nouă etapă a campionatului de GT-uri al italienilor.

British GT

Ultima etapă a sezonului 2014 s-a ținut la Donington în condițiile unui cer noros care a și oferit momente dramatice pe final când ploaia a amenințat competitorii angrenați în această cursă de 2 ore în urma căreia Marco Attard, pilot al Ecurie Ecosse / Barwell, a ieșit campion cu un total de 148,5 puncte în ciuda faptului că BMW-ul Z4 GT3 cu numărul 79 a abandonat după numai 10 tururi.

Attard a venit la Donington având în avantajul său un avantaj comfortabil care ar fi putut fi neutralizat doar de piloții Oman Racing în cazul unei victorii a acestora. Ahmad Al Harthy și și Michael Câine au și pornit din pole position în Vantage-ul GT3 cu numărul 4, Harthy menținându-se în frunte pe întreagă durată a stint-ului său și conducând, spune el, mai rapid decât a făcut-o vreodată către un avans de 24 de secunde construit până la predarea mașinii. După oprirea la boxe, avantajul liderilor din mașina #4 a scăzut, 911 GT3R-ul cu numărul 63 înscris de Trackspeed alegând o strategie diferită care s-a dovedit mai inspirată. În cele din urmă, Phil Keen l-a ajuns din urmă pe Michael Câine, pilotul din Aston-ul Oman Racing fiind și deposit de Keen care a continuat imperturbabil către victorie. Câine însă a mai pierdut alte două poziții până la final terminând pe locul 4. Rezultatul lui Al Harthy și Câine nu a fost îndeajuns pentru a le aduce celor doi titlul la piloți însă punctele adunate de Oman Racing i-a adus titlul în clasamentul echipelor. Ollie Hancock a terminat pe poziția secundă cursa de la Donington în Ferrari-ul #18 FF Corse iar pe trei au terminat echipierii din R8-ul #23 al United Autosports.

Australian GT

Penultima etapă din 2014 s-a ținut pe Sandown Park fiind cea de-a doua oară când participanții în Australian GT au trecut pe la această pistă în sezonul curent. Întâia cursă programată a fost dominată în mare parte de Richard Muscat care, la scurt timp după start, s-a desprins hotărât de pluton și a continuat prin a-și crea un avantaj comfortabil înainte de trecerea pe la standuri. După această avantajul său a coborât la doar 13 secunde față de urmăritorul Tony Quinn care grație unui pitstop cu 20 de secunde mai rapid decât cel al lui Muscat a și preluat conducerea cursei în cele din urmă. Pilotul Aston-ului VIP Petfoods a reușit să învingă în ciudă faptului că pe final Muscat îl prindea din urmă. Eforturile lui Muscat nu au fost însă recompensate pe măsură căci un accident din ultima parte a cursei a adus steagul roșu. În urma lui Quinn și Muscat pe trei au terminat Mcmillan și Russell în al lor Lamborghini Gallardo.

În cursa secundă lupta s-a dat între același Muscat și David Russell. Ghinionul s-a ivit de partea pilotului Interlloy Racing pe final de stint, Lamborghini-ul lui Russell căpătând o până fix după ce acesta trecuse de intrarea la boxe. Muscat a trecut astfel în frunte iar mai apoi și-a completat și oprirea obligatorie la boxe. Ieșit mult în fața, pilotul Erebus Motorsport a avut de parcurs un stint că o formalitate pentru a-și trece în cont victoria. Pe doi a terminat Tony Quinn. Pe trei s-a clasat cuplul Bowe/Edwards din Ferrari-ul Maranello Motorsports.

Ultima cursă a fost marcată pe întreaga ei durată de lupta dintre Aston-Martin-ul lui Tony Quinn și Mercedes-ul lui Richard Muscat. Acesta din urmă a trecut în frunte la start și și-a construit un avantaj de 8 secunde înainte de a trebui să între la boxe pentru oprirea obligatorie. Avansul nu a fost însă îndeajuns pentru a-l ține în urmă pe Quinn care, cu 12 minute rămase pe ceas, a trecut în frunte. Muscat a ajuns iarăși în urma lui Quinn însă s-a proptit în urma celui mai lat Vantage văzut vreodată astfel că ordinea a rămas aceiași până la final. În urma lui Quinn și Muscat au terminat Mcmillan și Russell în Lambo-ul Interlloy.

GT Asia

Lupta este foarte strânsă în vârful clasamentului campionatului asiatic de GT-uri. În frunte se află cuplul Bell/Hamaguchi din Mclaren-ul Clearwater Racing (127p) urmați de urmați de Mok Weng Sung/Keita Sawa din Ferrari-ul aceleiași echipe (125p) și de Davide Rizzo/Anthony Liu (119p). Aceasta este situația la zi după ultimele două manșe (cursele cu numărul 9 și 10 din calendar) disputate la Sepang. Iată ce s-a întâmplat în Malaezia :

Pole-ul în prima cursă i-a aparținut lui Alessandro Pier Guidi. Italianul nu s-a putut menține prea mult timp în frunte căci până la finalul primei bucle acesta fusese deja deposit de Keita Sawa și Rui Aguas. Ordinea la intrarea în turului doi era : Sawa, Aguas, Pier Guidi, Mucke, Wirdheim și Mies. Cei șase s-au luptat la cuțite pe întreaga durată a stint-ului contactele făcând parte din metodele de atac. Chiar și așa, nu a avut loc niciun incident major toți combatanții ajungând până la momentul opririi la boxe. După pitstop, Mok Weng Sung a căzut pe doi că urmare a unei penalizări de succes care l-a ținut mai mult pe linia boxei. Acesta a ieșit după Nasrat Muzayyin care însă nu s-a păstrat în față prea mult. Mok a trecut de Ferrari-ul Spirit of Race pilotat de Muzayyin instalându-se iarăși la conducere pentru a câștiga cursa. Pe doi s-a clasat Ferrari-ul BBT împărțit de Rizzo și Liu care nu a putut să se plaseze într-o poziție decisivă pe final pentru a reuși o depășire. Pe trei a terminat Aston-ul Team NB.

Cea de-a doua cursă a început pe un asfalt ud astfel că ritmul la început a fost unul cumpătat, Yu trecând în frunte pe finalul stint-ului său în Aston-Martin-ul cu numărul 97 înscris de Craft-Bamboo Racing. Acesta a predat mașinii lui Stefan Mucke după oprirea la standuri. Mucke a continuat munca lui Yu departandu-se la 18 secunde față de Ferrari-ul Clearwater Racing (Pier Guidi/Wee). Deși Germanul a trecut primul linia de sosire victoria nu a fost a să. Comisarii au penalizat mașina Craft-Bamboo deoarece această nu avea rotiile montate pe grilă când mai erau doar 5 minute până la startul întrecerii. Penalizarea a adus victoria cuplului Pier Guidi/Wee care a fost urmat de Aston Martin-ul NB Team. Craft-Bamboo a fost clasată pe locul al treilea după aplicarea penalizării.

Italian GT

Raffaele Gianmaria a plecat din frunte în cursa cu nr.1 a weekend-ului menținându-se în față până la oprirea la boxe. După pitstop, Ferrari-ul BMS Scuderia Italia (Segal/Lucchini) se afla în frunte însă victoria nu a revenit lor. Luigi Lucchini a fost depășit de Mirko Bortolotti în cel de-al 25-lea țur, pilotul Imperiale Racing departandu-se apoi de Lucchini pentru a se impune la 3 secunde de locul doi. Cuplul Bortolotti/Barri a legat astfel două victorii la rând după triumful din cursa a doua de la Paul Ricard. Pe trei s-a clasat cuplul Gianmaria/Case în Ferrari-ul Scuderia Baldini 27.

Marco Mapelli a fost cel mai rapid la start trecând primul prin Esse. Pilotul Audi s-a menținut la aproximativ două secunde de Lorenzo Case înainte ca fereastra de opriri la boxe să se deschidă în turul al 12-lea. Atunci a și intrat Mapelli care a pierdut șefia care a căzut în mâinile lui Rinaldo Capello, pilotul R8-ului al Audi Sport Italia. Multiplul învingător al cursei de la Le Mans nu s-a putut apăra însă de atacul lui Alessandro Balzan care a trecut în frunte în turul cu numărul 18. Balzan a avut apoi cale liberă către o victorie la 4 secunde în fața lui Capello. Frassineti și Malucelli au terminat pe trei în 458-ul înscris de echipa lui Malucelli.

Supercar Challenge

Volvo-ul lui Kelvin Snoeks a trecut în frunte la startul primei curse în fața lui Martin Short și Peter Kox. În timpul opririlor la boxe conducerea a trecut la Roger Grouwles în Viper-ul Race Art. Viper-ul a fost însă prins din urmă de Short iar Mosler-ul a trecut apoi în fruntea cursei. Bătrânul MT900 a fost însă lovit de probleme tehnice fiind nevoit să abandoneze. Grouwles a revenit astfel în frunte fiind urmat de Snoeks. Acesta a primit o penalizare cu drive-through pentru un pitstop prea scurt fiind întârziat. Chiar și așa, Volvo-ul V8 s-a impus până la final în fața Viper-ului printr-o revenire în forță a lui Snoecks. Pe trei s-a clasat cuplul Lanting/Herber din Ferrari-ul Rosso Racing.

Peter Kox, Snoeks și Zumbrink au format un trenuleț la startul cursei a două. La momentul deschiderii ferestrei de opriri la boxe distanță între primele două locuri era de doar o secundă Kox fiind încă în frunte. Acesta a fost însă nevoit să abandoneze pe linia boxelor, Mclaren-ul MP4-12C având probleme mecanice. După pitstop-uri Zumbrink a trecut în fața echipierului Snoeks care a însă a revenit în frunte până la final trecându-și în cont și cursa a două de la Brands Hatch.