F3 – Cine merge la Macau?

Tinerii se bat pe locurile disponibile în evenimentul de gală al finalului de sezon, Mastersul F3 de la Macau (16 noiembrie), iar lista capătă contur.

Chiar dacă traseul în sine nu favorizează depășirile și cursa este decisă de calificări și accidente, toți protagoniștii seriei europene, precum și campionii seriilor naționale din Marea Britanie, Germania sau Japonia abia așteaptă să se întreacă în Asia, dat fiind prestigiul și istoria unei întreceri ce poartă titulatura de Grand Prix, chiar dacă nu e pentru mașinile de Formula 1.

După tradiționalele vizite la Pau și Zandvoort, piloții F3 ajung într-un loc pigmentat cu dueluri de legendă, precum cel dintre Schumacher și Hakkinen în 1990. Deschis mașinilor de Formula 3 începând cu anul 1983, primul învingător a fost Ayrton Senna (Theodore). Alte nume cu rezonanță s-au impus aici, dintre care îi amintim pe Gugelmin (1985), David Brabham (1989), Michael Schumacher (1990), David Coulthard (1991), Rickard Rydell (1992), Jorg Muller (1993), Ralf Schumacher (1995), Takuma Sato (2001), Lucas di Grassi (2005) și Mike Conway (2006).

În ultimii ani am asistat la singurul dublu succes, marcat de Edo Mortara (2009, 2010) și la victoriile altor doi actuali piloți DTM, Dani Juncadella și Antonio Felix da Costa. Anul trecut, italienii de la Prema s-au asociat cu Theodore Racing și au învins prin actualul lider din GP3, Alex Lynn.

Prema Powerteam revine anul acesta cu trei mașini, încredințate lui Esteban Ocon, Nicholas Latifi și Antonio Fuoco. Olandezii de la Van Amersfoort n-au cum să-i răpească lui Max Verstappen această șansă, fiul lui Jos fiind însoțit de americanul Gustavo Menezes. Ralf Schumacher și Peter Mucke merg pe experimentații Felix Rosenqvist, învingător la Pau, și Lucas Auer, alături de care va fi prezentă și domnișoara Tatiana Calderon.

Carlin iese de sub incidența limitei de patru monoposturi, grupând cele două formații din F3 europeană într-o singură structură cu cinci piloți: Tom Blomqvist, Sean Gelael, Jordan King, Jake Dennis și Antonio Giovinazzi. West-Tec vin cu perechea de la Nurburgring, formată din Felix Seralles și Andy Chang. Pentru Fortec vor concura cei doi piloți de la Imola, Martin Cao și Santino Ferrucci, precum și noul recrut din F3 Open, Alex Palou.

Double R Racing, care a absentat de la ultimele runde europene, revine cu un as în mânecă, în persoana lui Roberto Merhi, un pilot cu foarte multă experiență, aflat în Formula Renault 3.5. Tot pe un nume mare au mizat și italienii de la Eurointernational, care îi vor pregăti mașina lui Stefano Coletti, protagonist al seriei GP2.

Plutonul venit din F3 europeană este închis de francezii de la Signature-VW care vin cu Will Buller și de T-Sport, care se prezintă cu Spike Goddard și Nick Cassidy. Motopark Academy vor veni cu proaspătul campion al Germaniei, Markus Pommer.

Din Japonia sunt primite echipele Toda Racing (pilot Dan Wells), B-Max (Takaboshi) și celebra TOM’S, pentru care vor rula Kenta Yamashita și promițătorul pilot britanic Sam MacLeod, care a rămas fără fonduri în F3 britanică. Japonezii vor îmbogăți paleta de motoare din concurs, de vreme ce rulează cu Toyota. Excepție face Toda, care dezvoltă un motor propriu.

Condiția necesară pentru a rula la Macau este să fi participat la vreo cursă de F3 în acest sezon. Roberto Merhi a ales runda de la Spa-Francorchamps din F3 britanică pentru a-și îndeplini formalitatea, câștigând fără drept de apel două manșe pe mașina înscrisă de Double R Racing. Will Buller se va prezenta la Imola, iar Stefano Coletti la ultima etapă din FIA F3 Europe, pe traseul de la Hockenheim.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By