Moto GP Motegi – Calificări

Moto GP Motegi – Calificări

După ziua de vineri, calificările pentru Marele Premiu al Japoniei păreau a fi din nou sub semnul unei dominații a duetului Marquez-Honda. Dar antrenamentele au fost o poveste, calificările au fost cu totul altceva.

MOTOGP

Andrea Dovizioso nu avea teoretic nici o șansă să obțină un asemenea rezultat foarte bun. Oricine ar fi mizat pe italianul de la Ducati, ar fi fost catalogat drept nebun. Un excelent 1:44.502 și Ducati reușește primul pole position din ultimii patru ani. O performanță foarte bună, un adevărat recital de virtuozitate a italianului, ce își demonstrează încă o dată superioritatea netă. Cel puțin în cadrul propriei echipe, în fața unui Cal Crutchlow total debusolat și depășit de situație.

Opțiunea pneurilor a contat și ea în ceea ce privește un rezultat performant pentru riderul italian. Ducati a ales opțiunea soft pusă la dispoziție de manufacturierul Bridgestone, în timp ce rivalii nu au avut alegeri la fel de inspirate. Astfel, Dovi marchează primul pole position non-japonez din 2014, chiar pe tărâmul niponilor.

andreadoviziosopinteres

 

Pe locul secund al grilei de start s-a plasat Valentino Rossi, cu un excelent 1:44.557, un timp cu 0.055 mai slab decât cel al conaționalului și bunului său “prieten” Dovizioso. Italianul pare a fi singurul capabil să conteste ritmul impus de Ducati, gruparea din Bologna fiind la o revenire de bun augur de câteva etape, după un update major adus la nivel tehnic și o a doua versiune a modelului Desmosedici GP14.

Prima linie a grilei de start e completată de spaniolul Dani Pedrosa, riderul de la Honda Repsol marcând un excelent tur cronometrat în 1:44.775, la ceva distanță de cei doi italieni ce s-au luptat pentru pole position. Singura reușită pentru micuțul Dani e dată de faptul că a reușit să-și întreacă coechipierul și liderul campionatului, tânărul campion mondial Marc Marquez, venind pe 4.

De altfel, Marc a fost la pol opus față de sesiunile de antrenamente. Ibericul a fost cronometrat în 1:44.775, la peste două zecimi în urma pole man-ului zilei. #93 poate repeta performanța de anul trecut și poate intra într-o galerie selectă a multiplilor campioni mondiali, un rezultat pozitiv în Japonia făcând ca acest lucru să fie chiar realizabil.

După prima victorie din 2014, Jorge Lorenzo n-a strălucit la Motegi, ocupând doar poziția a cincea. 1:44.784 e timpul reper pentru spaniol. Un rezultat relativ modest pentru ambițiile dublului campion mondial spaniol, riderul de la Yamaha fiind cunoscut pentru constanța ce aduce aminte de un Agostini sau Doohan.

Andrea Iannone completează a doua linie a grilei de start, cu un excelent loc 6. Riderul italian de la Pramac Ducati nu mai e de mult o surpriză, rezultatele sale legându-se într-o serie relativ stabilă în ultima vreme, mai ales de când a fost anunțat că va concura pentru echipa de uzină Ducati începând cu 2015.

De observat este sandwich-ul italo-spaniol, primii 7 din sesiunea de azi fiind fie spanioli, fie italieni, de altfel și cele mai prodigioase școli de motociclism din ultimii ani. Remarcăm din nefericire, din nou, că americanii nu mai sunt o forță a motomondialului, singurul american prezent pe grila de start a clasei regină, Nicky Hayden, ocupând un modest loc 14.

MOTO2

Clasa intermediară a avut parte de cel mai incitant duel, Rabat luptându-se în ultimele douăzeci de minute cu propriile sale limite pentru a obține, probabil, cel mai muncit pole position din acest sezon. Un chin aproape sisific pentru spaniol, dar tenacitatea acestuia a dat roade. 1:50.854 a fost cel mai bun tur cronometrat a sesiunii de sâmbătă, obținut chiar în ultimul tur disponibil.

Thomas Luthi s-a văzut mulțumit nevoit să se mulțumească cu locul 2, 1:50.887 fiind timpul ce a dăinuit peste 20 de minute ca reper al calificărilor. Elvețianul e urmat de Johann Zarco, francezul fiind deja abonat la locul al treilea la clasa intermediară.

rabat

Maverick Vinales, Mika Kallio și Takaaki Nakagami ocupă locurile aferente liniei a doua. Spaniolul de la echipa manageriată de Sito Pons, a fost recent confirmat la MotoGP în cadrul echipei de uzină Suzuki, aflată la revenirea în competiția motomondialului de viteză. Kallio e din nou sub rivalul direct, Rabat, iar titlul devine deja mission impossible pentru cel ce pare a suferi de ghinionul specific motocicliștilor finlandezi, fiind un demn urmaș de-al lui Jarno Saarinen la acest capitol. Rumorile spun însă că la mijloc ar fi ordine de echipă, voci din interiorul clasei intermediare afirmând că titlul trebuie să meargă la Rabat conform acestor directive.

Surpriza cea mai mare e Nakagami, niponul aflat la evoluția sezonului, pe teren propriu. Locul 6 pentru japonez și cursa de mâine ar putea fi un motiv de sărbătoare pentru publicul local aflat de mult în căutarea unui nou erou pe două roți.

În totală opoziție îi regăsim azi pe Schrotter și Aegerter. Doi vorbitori de limbă germană, unul din Germania, celălalt din Elveția, sunt în perfect antagonism. Dacă locul 10 obținut astăzi de Marcel Schrotter e o surpriză, locul 16 al lui Dominique Aegerter e o contraperformanță. Dar să nu uităm de amenințarea taifunului, iar o posibilă apariție a ploii îl poate pe Rain Man, Anthony West, acolo în frunte.

MOTO3

Cea mai nebună sesiune de calificări a fost la clasa mezină, Moto3, aceasta oferind spectacolul garantat, ca de fiecare dată. Nici în Japonia nu am avut o sesiune relaxată, lupii tineri dorind să își arate stofa de viitoare legende ale motociclismului.

Pole-ul a fost obținut astăzi de Danny Kent, pe a sa Husqvarna, este o premieră absolută pentru manufacturierul suedez, aflat la sezonul de debut în campionatul mondial de motociclism viteză. Ca șirul surprizelor să fie complet, următoarele două poziții au fost ocupate de Niccolo Antonelli și John McPhee, doi dintre riderii cu rezultate oscilante în 2014.

kentmcn

 

Principalii favoriți la titlul mondial, Marquez, Miller și Rins au fost în plan secund astăzi, iar Romano Fenati a fost din nou o umbră pe roți. Cei doi spanioli de la Estrella Galicia au ocupat locurile 7 (Marquez), respectiv 9 (Rins). Jack Miller, vedeta campionatului, a ocupat a cincea poziție, iar viitorul rider al echipei LCR Honda are un mic avans psihologic în fața celui mai mic dintre frații Marquez.

Câștigător în condiții mixte în Aragon, Romano Fenati a deziluzionat din nou, locul 17 fiind o reală dezamăgire pentru fanii italianului, dar și pentru mentorul său, legendarul Valentino Rossi. Poate cursa va reprezenta o cu totul altă poveste, dar pentru a fi campion mondial e nevoie și de o constanță în rezultate, nu doar de sclipiri de geniu.

La fel ca în alte ocazii, se poate remarca din nou o grilă compactă, diferența de timpi dintre Kent și locul 26 ocupat de localnicul Okubo fiind de sub două secunde. Acestea fiind spuse, ne putem aștepta la un nou regal motociclistic din partea celor angrenați la clasa mică, Moto3, o cursă deschisă oricărui rezultat și nerecomandată pariorilor și persoanelor cu afecțiuni cardiace.

Dacă Marc Marquez va intra în istorie sau va mai avea de așteptat încă o etapă, vom vedea mâine dimineață, când, începând cu ora 5 a României, cursele celor trei clase ale campionatului mondial vor lua startul.