SRC 2014 – Începutul unei aventuri

SRC 2014 – Începutul unei aventuri

Sibiu Rally Challenge și-a făcut debutul în weekendul care tocmai a trecut. Edwin Keleti a fost cel mai rapid pe probele de asfalt, înregistrând cel mai bun timp pe speciala Păltiniş desfăşurată în nocturnă, dar şi pe Transfăgărăşan urcare, iar Răzvan Trisnevschi s-a impus duminică pe circuitul de rally-cross.

„Sibiu Rally Challenge a fost primul eveniment de acest gen organizat în România şi mă bucur că am acceptat provocarea! Orice ar fi, Transfăgărăşanul rămâne cel mai spectaculos drum din România şi unul din cele mai spectaculoase din lume şi a fost un adevărat challenge să-l cucerim. Sunt încântat că am reuşit să fac acest lucru cu Ford Fiesta R5, o maşină de top, dar şi cu pneurile Pirelli cu care concurez de ani buni încoace.”

Edwin Keleti

Pilotul BCR Leasing Rally Team a câștigat primele două zile din Sibiu Rally Challenge, învingândul pe Manfred Stohl cu numai o jumătate de secundă. Pe ultima poziție a podiumului s-a clasat Alex Filip. Acesta din urmă a fost cel mai rapid în clasamentul dedicat mașinilor cu două roți motrice.

„Au fost două zile intense, iar plăcerea de a pilota pe Tranfăgărășan nu poate fi descrisă în cuvinte. Pentru noi a fost un test util pentru etapa următoare din Campionatul European de Raliuri, programată în Elveția și sunt foarte mulțumit de rezultat.”

Alex Filip

Prima probă, Păltiniș, a fost adjudecată de Keleti, iar podiumul a fost completat de Stohl cu Peugeot 207 S2000 și Vlad Cosma pe Mitsubishi Lancer EVO IX. Alex Ardelean a terminat primul la Clasa M1, iar Alex Filip a fost cel mai rapid din Clasa M2.

Provocarea Transfăgărășanului a reprezentat de fapt două treceri de 7.2 km pe porțiunea dintre Bâlea Lac și Bâlea Cascadă, porțiune unde viteza maximă atinsă la coborâre a ajuns la 175 km/h. Manfred Stohl și-a trecut în palmares proba de coborâre de pe Transfăgărășan, dar în clasamentul general a fost mai încet cu 0.5 secunde decât vicecampionul național absolut de anul acesta, Edwin Keleti. Probabil cel mai intens moment de pe Transfăgărășan a fost urcarea lui Titi Aur pe două roți la volanului unui BMW, care s-a terminat fără incidente chiar dacă a parcurs aproape jumătate din distantă pe două roți.

Vali Porcișteanu a fost și el prezent la startul acestei competiții. După cum a declarat și înainte de Sibiu Rally Challenge, a mers la Sibiu pentru a face spectacol: piruete, derapaje… toate acestea au fost în meniul livrat publicului de fostul campion național de raliuri din 2011.

La Sibiu Rally Challenge au participat atât mașini clasice, mașini de competiție, dar și alte vehicule din lumea sporturilor cu motor pe patru roţi, reprezentând din acest punct de vedere varianta românească a celebrului Goodwood Festival of Speed din Marea Britanie. Gunter Graef a pilotat la volanul unui BMW 1602 din 1969, Mihai Basca pe o Toyota Celica din 1988, iar lista poate continua.

În clipul de mai jos puteți urmări evoluțiile echipajelor pe cele două probe de pe Transfăgărășan.