ELMS Estoril – victorie SLR, titlul pentru Alpine

ELMS Estoril – victorie SLR, titlul pentru Alpine

Cea de-a cincea și ultima etapă a sezonului Seriei Europene Le Mans a fost câștigată de Sebastien Loeb Racing, cea de-a cincea echipă diferită care reușește să se impună în 2014.

Venerabilul Estoril, bătătorit în trecut de monoposturile de F1, a primit la acest sfârșit de săptămâna competitorii din revigoratul ELMS. Lupta s-a dat în 3 clase : LMP2, GTE și GTC. La final am avut 3 învingători diferiți și, pe lângă aceștia, 3 campioni. Signatech Alpine s-au impus pentru al doilea an la rând deși au terminat această cursă doar pe poziția a 5-a ca urmare a unor penalizări. Să vedem însă cum s-a ajuns la acest rezultat.

Jota Sport și-a arătat din nou forța asigurându-și cel de-al 4-lea pole position al sezonului, Harry Tincknell postând timpul de referință al sesiunii : 1:29:497, la peste 0.7s distanță de ocupantul poziției secunde, Tristán Gommendy.

Filipe Albuquerque, favoritul publicului local, a plecat din pole în Zytek-ul cu numărul 38 conducând ostilitățile în prima parte a cursei. Totul s-a dus pe apa sâmbetei în urma unui contact dintre prototipul Jota și un Ferrari 458 de clasa GTE. Au profitat din plin cei de la Signatech-Alpine care au preluat conducerea. A urmat apoi prima penalizare efectuată de Ollie Webb. Britanicul a plecat cu scârțâit de cauciucuri din boxă de pedeapsă după ce și-a completat penalizarea astfel că echipa s-a trezit cu o a două penalizare, și mai aspră : stop-and-hold 3 minute. Decizia aceasta a survenit în ultima oră de concurs pe când Paul-Loup Chatin părea în drumul spre victorie. Chatin și-a efectuat penalizarea și a căzut până pe 5 în timp ce rivalii la titlu, Jota Sport #38, au profitat. Ocupanții pole-ului nu au putut urca însă mai sus de poziția a 3-a pe care au și terminat după ce Simon Dolan a părăsit pista de 2 ori pe parcursul stint-ului său, astfel că locul 5 pe care au ajuns la final Webb, Chatin și Panciatici a fost îndeajuns să le aducă acestora titlul la piloți în timp ce Signatech-Alpine au terminat primii și la echipe.

Întorcându-ne la rezultatele din cursă, Sebastien Loeb Racing și NewBlood by Morand Racing au profitat din plin de penalizarea echipei Signatech-Alpine, cele două mașini urcând pe primele două poziții pe care au și terminat. ORECA-ul #24 pilotat de Vincent Capillaire și pilotul GP3 Jimmy Eriksson, aflat la debutul în ELMS, a triumfat cu un avans de aproape 36 de secunde în fața Morgan-ului echipei Morand.

Ferrari-ul cu numărul 55 al AF Corse a venit în Portugalia din postura de lider în clasa GTE. Toate calculele pe care și le făceau italienii s-au dovedit derizorii după ce 458-ul a fost scos din luptă în urma unei lovituri primite de la Mclaren-ul #99 al ART Grand Prix. Incidentul petrecut în prima oră de concurs a cauzat pagube serioase mașinii AF Corse care a revenit totuși înapoi pe pistă înainte de a fi întârziată și mai mult de niște probleme la o roată spate în timpul unui piț stop. În aceste condiții, Matt Griffin, Duncan Cameron și Michele Rugolo au terminat abia pe poziția a 12-a.

Aston-ul cu numărul 85 al Gulf Racing UK a dominat ostilitățile înainte de stint-ul final parcurs de Roald Goethe. Omul de afaceri german s-a descurcat mediocru, mașina pierzând în timpul stint-ului său contactul cu podiumul. Acesta din urmă a fost completat de 3 Căluți Cabrați. Pe prima poziție au câștigat chiar campionii din mașina #72 a SMP Racing (Bertolini/Shaitar/Zlobin), urmați de Ferrari-ul AF Corse #54 și de cel cu numărul 66 al JMW Motorsport.

SMP Racing s-a bucurat și de titlul în clasa GTC, mașinile 458 Italia GT3 ale echipei terminând pe pozițiile 3 și 4 în această cursă. În frunte a terminat BMW-ul Z4 GT3 al Marc VDS, belgienii aflându-se la revenirea în această serie (au concurat în trecut pe Ford Matech GT). BMW-ul a fost secondat de Ferrari-ul cu numărul 60 al Formula Racing care a terminat la un tur în urmă belgienilor.