BSS Baku: Vanthoor și Gotz, încoronați în Azerbaijan

BSS Baku:  Vanthoor și Gotz, încoronați în Azerbaijan

Finala de la Baku a decis titlurile atât în Blancpain GT Series, aflată la primul sezon, cât și în Sprint Series. Maxi Gotz este campionul BSS după ce germanul a terminat pe poziția a 9-a în cursa de calificare din capitala Azerbaijanului în timp ce victoria din cursa de campionat de sâmbătă le-a adus lui Ramos și Vanthoor titlul în GT Series, echipa WRT fiind și ea încoronată campioană.

Cursa de calificare

Startul a decurs perfect pentru cele două Audi-uri R8 ale Team WRT care s-au menținut în frunte, în urma acestora producându-se un accident în lanț pornit de Joe Osborne. Acesta a lovit Mercedes-ul #85 HTP Motorsport pilotat de Stef Dusseldorp care a intrat atunci în BMW-ul Z4 cu numărul 76 care la rândul lui a fost proiectat în zid blocând pista. Incidentul a atras neutralizarea pentru 4 tururi. După restart, Audi-ul cu numărul 9 se afla în frunte, mașina păstrându-se acolo până la momentul opririi la boxe.

Maxi Gotz și Maxi Buhk au avut o cursă nefastă, SLS-ul #84 căzând până pe 7 după restart și nefiind capabil să se apropie ulterior de lideri. Urmărirea plutonului fruntaș a devenit apoi o misiune cu adevărat imposibilă după ce mașina a atins zidul la ieșirea din virajul 7, pagubele la eleron făcându-i să piardă poziții înainte de oprirea la boxe.

După oprire, Audi-ul #9 a pierdut prima poziție în favoarea Lamborghini-ului #28 al GRT. Hari Proczyk s-a văzut din nou, ca de atâtea ori în acest sezon, în fruntea plutonului la începutul stint-ului său, o situație în care s-a descurcat cu brio în trecut. Austriacul nu a fost însă capabil să îl țină în urma sa pe Cesar Ramos care a trecut în frunte în Audi-ul cu numărul 1, folosindu-se de viteză superioară dezvoltată de mașina germană pe linia dreaptă. Proczyk a rămas pe poziția secundă, Aston-ul Beechdean aflat pe 3 având un ritm similar, distanțele dintre cei doi rămânând constante.

O problemă la mașină avea să îl scoată pe Proczyk din joc, austriacul fiind nevoit să treacă iarăși pe la boxe după ce Lamborghini-ul a început să se dezintegreze. Mașină a revenit pe poziția a 15-a, marcând 0 puncte la finalul întrecerii. La fel de multe puncte a marcat și Max Gotz care a terminat pe 9, avansul său fiind însă îndeajuns de mare pentru a se declara campion al BSS în ciuda acestui rezultat modest.

Ramos a câștigat cursa terminând la 1.7s în față Aston-Martin-ului Beechdean. Pe trei s-a clasat Audi-ul cu numărul 9. Enzo Ide și René Rast au terminat pe poziția a 4-a după o cursă superbă de recuperare, cei doi plecând de pe locul al 19-lea.

Cursa de campionat

Cesar Ramos a plecat din pole în cursa de sâmbătă grație victoriei din ziua precedentă. Portughezul s-a păstrat în frunte pe întreaga durată a stint-ului său în ciuda atacurilor repetate venite din partea Aston-Martin-ului Beechdean care a plecat de pe poziția secundă.

Vanthoor a revenit în frunte după oprirea la boxe, belgianul având de partea să un avans de 7 secunde în fața plutonului. Diferența s-a dovedit imposibil de recuperat, Audi-ul cu numărul 1 trecând primul linia de sosire. Andy Soucek a făcut tot posibilul tăind din avansul considerabil al lui Vanthoor și terminând la 2.2s în urmă să. Rivalul lui Vanthoor la titlu, Max Buhk, a terminat prost un week-end început prost. Echipierul lui Max Gotz, proaspăt campion BSS din ziua precedentă, a fost împins în zid de Audi-ul cu numărul 2 al lui René Rast la ieșirea din prima șicană. Atât Mercedes-ul cât și Audi-ul au abandonat în cele din urmă, accidentul privându-l pe Buhk de câștigarea titlurilor atât în Sprint Series cât și în Endurance Series.

Lamborghini-ul GRT #28 a completat și el lista abandonurilor, Gallardo-ul FL2 suferind pagube serioase la suspensie din cauza trecerii prea energice peste vibratoare.

Ultimul loc pe podium a fost ocupat de Audi-ul #6 Phoenix Racing (Mayr-Melnhof and Winkelhock) care a trecut pe final de Audi-ul lui Stephane Ortelli.