WEC Shanghai: alt fief asiatic pentru Toyota

WEC Shanghai:  alt fief asiatic pentru Toyota

Echipajul Toyota Motorsport cu numărul 8 a arătat iarăși calea rivalilor în a 6-a etapă a CM de Anduranță disputată în China pe circuitul din Shanghai. Sebastien Buemi și Anthony Davidson au dominat ostilitățile în drumul lor spre a 4-a victorie a sezonului, de această dată fără echipierul Nicolas Lapierre care va lipsi și de la ultimele 2 etape din 2014. Cei doi au fost urmați la aproape un tur distanță de celălalt prototip TS040, repetând astfel rezultatul din Japonia.

Pole position-ul a fost al echipajului Porsche 919 cu numărul 14. Calificările au insuflat o oarecare speranță printre cei prezenți că cele două prototipuri alb-albastre vor putea fi oprite în cursă. Situația nu a stat deloc așa, cele două mașini Toyota desprinzându-se de pluton după prima și singura neutralizare a cursei survenită chiar în primul tur. Cei implicați au fost ORECA-ul KCMG și Ferrari-ul 458 #51 al AF Corse, GT-ul intrând puternic în spatele prototipului de clasă P2 după ce acesta dintâi încetinise neașteptat pe linia ideală din cauza unor probleme la pompa de combustibil. Accidentul a scos din cursă ambele mașini, safety-car-ul rămânând pe pistă tururi bune până ce au fost curățate toate bucățile de carbon de la mașinile implicate. În decursul perioadei de neutralizare, viitorii învingători au efectuat o oprire neprogramată la boxe, Toyota #8 acuzând niște probleme cu livrarea puterii, probleme ce aveau să revină ulterior la celălalt TS040. Acesta a fost singurul moment dificil al întrecerii pentru Toyota căci mai apoi niponii au furat spectacolul acaparând primele două poziții pe care au rămas până la final în ciuda unui ritm ce trăda dorința echipei de a evita efectuarea unui splash-and-dash pe final.

Strategia a reușit însă acest fapt nici nu a mai contat căci mașina Porsche cu numărul 14 și cele două Audi-uri erau deja cu un tur în urmă la intrarea în ultima oră de concurs. Cele două R18 au dus o luptă strânsă pe întreaga durată a celor 6 ore, producătorul din Ingolstadt sperând chiar și la o clasare pe podium deși ritmul Audi-urilor nu a permis o astfel de performanță. Ordinea între mașinile cu numerele 1 și 2 s-a decis după ultimul ciclu de opriri la standuri în urma cărora mașina lui Fassler/Treluyer/Lotterer a ieșit în fața celei a tripletei Kristensen/Duval/Di Grassi. Cel de-al doila Porsche a terminat pe poziția a 6-a în urma unei pene petrecute la începutul cursei care a stricat strategia echipei.

În clasa LMP1-L au triumfat cei de la Rebellion, de data aceasta fiind vorba de echipajul din mașina cu numărul 12.

G-Drive Racing au semnat o nouă performanță dominantă la Shanghai în clasa P2 dovedind încă o dată eficiența noului Ligier care se află încă în perioada de început a dezvoltării, mașină fiind în acest moment aparent scăpată de majoritatea problemelor de fiabilitate. Pla/Rusinov/Canal au semnat a 4-a victorie a sezonului respectiv a două cu acest nou prototip cu cockpit închis.

Mașina cu numărul 26 a trecut linia de sosire la 3 tururi distanță de ocupanții locului secund, americanii de la Extreme Speed Motorsport veniți în efectiv complet la Shanghai pentru prima lor cursă înafara continentului nord-american. HPD-ul cu numărul 30 sponsorizat de Patron a terminat pe doi, Dalziel, Sharp și Gonzalez dovedindu-se mai rapizi decât ambele ORECA-uri ale SMP Racing, asta în ciudă faptului că cele două mașini ale echipei rusești au efectuat cu o oprire mai puțin la boxe față de mașina echipei lui Sharp. Serghey Zlobin a terminat pe poziția a 3-a  completând podiumul clasei LMP2 și păstrându-se astfel în fruntea clasei dar la o diferență tot mai mică față de urmăritorii de la G-Drive Racing.

Aston-Martin a plecat iarăși din pole-ul ambelor clase de GT la Shanghai. La final însă, producătorul britanic nu s-a putut bucura decât cu victoria în clasa GTE-Am, echipajul cu numărul 97 din clasa Pro care părea să se îndrepte către victorie la clasă fiind scos din cursă de o defecțiune la motor primită cu frustrare de echipierii Mucke și Turner care au ratat astfel șansa realizării unui hat-trick de victorii la Shanghai, cei doi câștigând aici atât în 2012, cât și în 2013.

Ghinionul AMR coroborat cu accidentul suferit de Ferrari-ul #51 al AF Corse a promovat în frunte mașinile 991 de uzină ale Porsche. Germanii au terminat pe primele două trepte ale podiumului la clasa profesionistă, rezultatul tăind din avansul substanțial construit de AF Corse, atât la piloți cât și, mai ales, la producători unde diferența dintre Ferrari și Porsche este acum de doar 7 puncte. La piloți însă, Bruni și Vilander se bucură în continuare de 24.5 puncte avans față de Fred Makowiecki. Francezul s-a apropiat de componenții echipei AF Corse terminând primul la bordul mașinii cu numărul 92, peste 1 minut și 10 secunde distanțând cele două 991 la final. Pe trei s-a clasat Ferrari-ul #71 al AF Corse grație unui ultim stint foarte rapid semnat de Davide Rigon.

Aston-Martin a replicat performanța celor de la Porsche terminând pe primele două locuri în clasă GTE-Am. Lamy, Nygaard și Dalla Lana au semnat a doua victorie a sezonului în mașină #98, cei trei păstrându-se în continuare în lupta pentru titlu contra echipierilor din mașina #95 care a terminat pe poziția secundă în China. 8Start Motorsport a completat podiumul, Ferrari-ul cu numărul 90 terminând înaintea mașinilor Porsche 991 private.

Campionatul se îndreaptă către ultimele 2 etape din sezon, Bahrain și Sao Paolo, cele două circuite fiind favorabile celor de la Audi, unde R18 este foarte rapid pe porțiunile virajate ale unui circuit. Germanii nu și-au pierdut speranța în ceea ce privește câștigarea titlului deși Toyota se îndreaptă către deșertul din Orient în postura de favoriți.