Locurile se ocupă în Superbike 2015

Locurile se ocupă în Superbike 2015

Dacă anul acesta am avut, ca și în motomondial, două clase distincte în cadrul etapelor de Superbike, din 2015 toată lumea trece la modele Evo. Uzina Aprilia părăsește campionatul și trece la MotoGP, iar ghidoanele cele mai râvnite au fost deja acontate.

Singurii care au mizat pe continuitate sunt cei de la Ducati, pentru echipa oficială fiind reconfirmați Chaz Davies și Davide Giugliano. La echipa secundă, Althea Racing, Niccolo Canepa este înlocuit de conaționalul Matteo Baiocco, alături de care va lua startul un refugiat de la clasa Moto2, Nicolas Terol, fost campion al clasei mezine și rămas cu restanțe în ceea ce privește afirmarea pe o scenă mai impunătoare în motociclism.

Tom Sykes l-a mazilit pe Loris Baz din cadrul echipei de uzină Kawasaki, iar aceasta pare să fie motocicleta favorită odată cu retragerea campionilor din 2014, Aprilia. Johnny Rea și-a încheiat lunga perioadă de colaborare cu Honda și s-a dus alături de conaționalul Sykes pentru a forma un cuplu extrem de solid. Dacă talentul nu-i lipsește nicicum lui Rea, rămâne de văzut cum stă nord-irlandezul la capitolul adaptare. David Salom, laureat al clasei Evo în acest an, nu a fost confirmat încă la ghidonul unui Kawasaki, singurul pilot numit de echipa secundă Grillini fiind sudafricanul Sheridan Morais.

Aprilia va anunța probabil o susținere pentru echipa privată Red Devils Roma, unde Toni Elias se va procopsi cu un coechipier incomod, în persoana lui Marco Melandri. Italianul a refuzat mutarea la MotoGP, unde se estimează că Aprilia va întâmpina dificultăți într-o primă fază a procesului de învățare.

Noul campion mondial Sylvain Guintoli a fost nevoit să accepte o mutare mai puțin avantajoasă, din lipsă de alternative. El va prelua motocicleta Honda a lui Johnny Rea. Din punct de vedere al blazonului, echipa PATA se poate mândri cu ambii campioni stagionali, de vreme ce alături de Guintoli a fost promovat tânărul olandez Michael van der Mark, dominator absolut al sezonului din Supersport.

Odată cu uniformizarea campionatului sub regulile Evo, BMW ar putea avea mult de câștigat, în primul rând datorită puternicului (și ghinionistului) Sylvain Barrier. Mai mult, bavarezii vor aduce cinci modele pentru echipele private, două fiind acondate de echipa Toth (care nu a confirmat al doilea pilot, primul fiind ușor de ghicit) și de noua structură JR, patronată de Troy Corser. Campionul australian este în tratative cu Leon Camier și cu Josh Brookes, care ar putea dezerta din BSB după ultimele scandaluri.

Claudio Corti își continuă aventura alături de MV Agusta și modelul F4, fiind singurul pilot confirmat de echipă.

În fine, Suzuki se concentrează pe MotoGP, dar echipa Voltcom va continua să concureze, iar Alex Lowes va fi din nou titular. Randy de Puniet primește al doilea ghidon, în semn de recunoștiință pentru că și-a sacrificat un an de competiție testând prototipul pentru motomondial. Francezul nutrea speranțe la un loc de titular, însă au fost preferați Aleix Espargaro și Maverick Vinales.

Calendarul provizoriu numără 15 etape, cu noi apariții în Thailanda și Chile. Rămâne de văzut câte etape vor ajunge chiar să se dispute, după ce anul acesta s-au disputat doar 12 din cele 14  etape programate, fiind anulate cele din Rusia și Africa de Sud.