Buletin GT: Triumf cu iz rusesc în GT Open

Buletin GT: Triumf cu iz rusesc în GT Open

Ultimele două curse ale anului au decis campionii în International GT Open, Ferrari impunând ritmul în finala de la Catalunya. În Spania au venit 3 echipe care păstrau încă șanse la câștigarea titlului : V8 Racing, SMP Racing și Villorba Corse. Fiecare avea avantajul că putea scoate din ecuație un rezultat prost din cele 16 curse ale sezonului.

Cursa de sâmbătă a scos din start din luptă unul dintre cei 3 aspiranți la titlu după ce Corvette-ul împărțit de Ramos și Pastorelli a fost implicat într-un acroșaj în prima buclă. Mașina a suferit pagube însemnate la partea frontală căzând ca o piatră prin pluton. Colac peste pupăză, mașina a fost penalizată mai apoi și cu un drive-through. În frunte, Daniel Zampieri controla plutonul în Ferrari-ul SMP Racing, acesta păstrându-se pe primul loc până la momentul opririlor la boxe.

Diederik Sijthoff a ieșit primul pe pistă ținându-se de prima poziție până în turul al 26-lea când Niccolo Schiro și-a făcut loc pe lângă Corvette-ul C6.R pilotat de olandez. Sijthoff a căzut pe trei 7 tururi mai târziu când a fost depășit și de Ferrari-ul lui Mavlanov. Cei trei au terminat cursa în această ordine, victoria lui Schiro readucandu-i pe componenții echipei Villorba Corse în fruntea campionatului.

Niccolo Schiro a plecat din frunte în cursa secundă, o manevră de evitare a unui Ferrari mai lent în primul viraj aducându-i pe tavă o penalizare pilotului italian la scurt timp. Acesta a tăiat pista, mulțumind cerului pentru asfaltul care înconjoară circuitele moderne, câștigând astfel aproape 2 secunde în raport cu locul secund. Mișcarea a fost observată de comisari care l-au penalizat prompt pe liderul campionatului, în același timp asigurând o doză serioasă de dramatism ultimei curse din acest sezon.

Cum Schiro a fost penalizat, Jose Manuel Perez-Aicart a rămas în frunte fiind urmat de Pastorelli care a reușit probabil cel mai bun start dintre toți. Vyacheslav Maleev a ieșit primul după oprirea la boxe având între el și Ramos 13 secunde de comfort. Zampieri era atunci pe poziția a 3-a la 5 secunde în urma Corvette-ului. Pilotul Villorba Corse a primit însă lovitura finală prin o a doua penalizare cu drive-through, asta dupa ce și rivalii Mavlanov/Zampieri fuseseră penalizați în același mod. Aceștia din urmă au reușit însă să revină ocupând la final ultima treaptă a podiumului. Deși înaintea lor a terminat Corvette-ul lui Ramos și Pastorelli, punctele nu au fost îndeajuns de multe pentru cei de la V8 Racing, titlul îndreptându-se către SMP Racing la echipe, dubla ajutându-i în plus, și către Mavlanov și Zampieri la piloți.

 

Sursa pozei: SMP Racing