Buemi evită capcanele din Uruguay

Buemi evită capcanele din Uruguay

Cel mai rapid pilot din pre-sezon, Sebastien Buemi a scăpat de ghinioane la Punta del Este. Chiar dacă cei de la e.dams n-au mai câștigat calificările, victoria lui Buemi a venit după o cursă deosebit de palpitantă, în care Jean-Eric Vergne a avut parte de protagonismul ce i-a lipsit în Formula 1.

Traseul improvizat la malul mării a atras un public numeros la prima vizită a Formulei E într-o țară fără obiceiul curselor de Formula 1. Din păcate, misiunea de popularizare a fost asociată cu o configurație a pistei destul de neatractivă. Prima problemă s-a văzut la start, unde grila ușor curbată privilegia pozițiile pare, la fel ca pe traseul stradal de la Valencia. Din păcate, organizatorii n-au tras cu ochiul la spanioli și au pus pole-positionul pe exterior, Piquet Jr. fiind imediat în fața polemanului Vergne. Aceeași rocadă s-a produs și pe liniile următoare, cu Buemi trecând de colegul Nicolas Prost pentru locul 3.

Cel mai activ în primele tururi a fost Nick Heidfeld, care a promovat de pe locul al optulea până pe cinci. Daniel Abt a întâmpinat probleme, iar Sam Bird, frustrat la coada grupului, a zburat peste un vibrator prea înalt și a atras prima neutralizare în turul al cincilea. La restart s-a pierdut mașina portughezului da Costa, iar Piquet Jr. a continuat să reziste atacurilor temerarului Jean-Eric Vergne. Filmările din elicopter nu fac cinste competiției momentan, deoarece monoposturile par deosebit de lente privite de sus. Însă duelurile sunt strânse, iar ecarturile n-au apucat să crească până la a doua neutralizare, în turul 11.

La restart, Vergne a executat manevra câștigătoare și a trecut la conducere, însă Buemi n-a putut să-l urmeze și a continuat să fiarbă în spatele lui Nelsinho. Mai în spate, Matthew Brabham era la fel de temerar pe al doilea monopost Andretti, iar după câteva depășiri succesive a intrat primul la boxe. Concomitent, Sarrazin a reușit ceea ce puțini pot, trecând de Trulli. Eliberarea a fost atât de mare, încât a devenit a doua pasăre după Bird, decolând pe alt vibrator prea înalt, cu aterizare în parapet.

Sub safety car toată lumea a intrat la boxe, ordinea fiind profund afectată de această fază a opririlor. Heidfeld s-a trezit lider, urmat de Buemi, Vergne și Piquet Jr. Însă valul de penalizări i-a scos din calcule atât pe germanul de pe prima poziție, cât și pe D’Ambrosio, Prost și Michela Cerruti. Marele norocos a fost din nou Lucas di Grassi, care a ajuns astfel până pe locul al patrulea, în cea mai modestă cursă a sa din acest sezon.

Tânărul Matthew Brabham a cedat psihic în ”trenul Trulli” și a imitat manevra perdantă a lui Sarrazin, atrăgând ultima neutralizare a zilei. Ultimele două tururi s-au disputat pe steag verde, iar Vergne l-a presat pe Buemi însă mașina n-a mai suportat crevașele francezului și a zis stop. Dacă avea ceva de dovedit, Jean-Eric cu siguranță a făcut-o, iar patronul Michael Andretti s-ar putea să-i ofere cât de curând premiul pe care-l aștepta: contractul în Indycar.

Sebastien Buemi a îndeplinit formalitatea ultimului tur, fiind însoțit pe podium de doi brazilieni – Piquet și di Grassi. Jarno Trulli a reușit să țină în spate plutonul și a obținut un excelent loc patru, în fața lui Alguersuari, Senna și Prost. Pentru echipa lui Driot și Arnoux victoria era un țel recurent în etapele Formulei E, însă nimic nu vine ușor într-o serie atât de aprig contestată. Di Grassi este imposibil de dat jos de pe podium și rămâne lider autoritar în clasamentul general.

Campionatul se va relua în Argentina, la Buenos Aires. Recomandăm să urmăriți cursele pe ITV4, unde comentează vocea GP2 din ultimul deceniu, Will Buxton.