Cinci modificări de regulament în BTCC 2015

Cinci modificări de regulament în BTCC 2015

TOCA a prezentat schimbările ce vor fi implementate în viitoarea stagiune a campionatului britanic de turisme, scopul principal fiind de a garanta spectacolul în toate cele trei curse și de a echilibra disputa dintre modelele cu tracțiune spate/față.

1. Echipierii Honda au fost cei mai vocali în a critica actualul regulament, care recalcula cursă de cursă valorile boost-ului, penalizând drastic mai ales modelele Civic Tourer la viteza de vârf. Așadar, TOCA a renunțat la aceste ajustări din mers, efectuând acum măsurători independente pentru a calcula un nivel fix de boost pentru întregul sezon.

2. Dacă boost-ul nu mai poate fi modificat ca și penalizare pentru succes, TOCA a recurs la modificarea valorilor balastului, de vreme ce nu se umblase la acest aspect în ultimii ani. De la apariția modelelor NGTC, mai grele, impactul kilogramelor suplimentare a scăzut și se așteaptă noi valori mai ridicate. Comparativ, în DTM balastul maxim este de 20kg, în WTCC de 60kg iar în seria chineză de turisme se ajunge chiar la 125kg. BTCC acorda învingătorului 45kg de lest în 2014, iar în această perioadă se negociază noua valoare.

3. Pneurile soft se foloseau în 2014 într-o singură cursă din cele trei ale zilei, la alegere. Piloții preferau să le monteze în ultima manșă, însă din 2015 vor fi nevoiți să distribuie uniform acest avantaj al compoziției pneurilor: 3 weekenduri în cursa 1, alte trei în cursa 2 și alte trei în ultima, cu a zecea rundă la alegere.

4. Grila cursei a doua nu va mai fi dată de rezultatul primei alergări, ci de tabelul celor mai rapide tururi din aceasta. Cursa a treia va avea o grilă inversată, ca și până acum, trăgându-se la sorți de unde se inversează locurile pentru a evita celebrele bătălii pentru locul 8 din GP2/GP3 care garantau pole-positionul ulterior. Astfel, va fi ales un număr între P6 și P10 drept pivot.

5. Trofeul Jack Sears, acordat în 2014 pilotului care a recuperat cele mai multe poziții în cursă față de clasările sale pe grilă (Dave Newsham), va merge către cel mai bine clasat debutant (dacă vor fi destui pentru a da relevanță unei asemenea ierarhii), sau către cea mai bine clasată echipă cu un singur pilot înscris.