FIA admite o „portiță” în regulament

FIA admite o „portiță” în regulament

Ferrari și Renault pot răsufla ușurați. Regulamentul pentru sezonul 2014 prevedea ca fiecare constructor să trimită către FIA dosarul power unit-ului înainte de începerea sezonului pentru omologare. Odată omologate, power-unit-urile au devenit practic sigilate, echipele având la dispoziție doar perioada de pauză dintre sezoane pentru eventuale modificări (în limita a 32 de jokeri – aproximativ 48% din componentele power-unit-ului pentru anul 2015).

Spre sfârșitul sezonului 2014, Ferrari și Renault au cerut cu insitență „dezghețarea” regulilor privitoare la update-urile ce se pot aduce power-unit-urilor, evident din cauza timpului limitat pe care-l aveau la dispoziție înainte de începerea sezonului 2015.

Problema însă se pare că s-a rezolvat, Federația Internațională recunoscând că există o „scăpare” în regulament. Scăpare care le-a fost adusă la cunoștință de James Allison de la Ferrari și de care constructorii se pot folosi în acest sezon.

În 2014, data limită până la care power-unit-urile putea fi omologate era 28 februarie. Ceea ce FIA a vrut să facă este să impună această dată și pentru sezoanele următoare însă a uitat să treacă data de 28 februarie 2015 în regulament. Și cum regulamentul este literă de lege și toată lumea trebuie să facă exact ce scrie în el, lipsa acestei date deschide o portiță pe care Renault și Ferrari erau siguri că au auzit-o închizându-se cu un lacă mare de oțel atârnat de ea de către cei de la Mercedes odată cu refuzul lor de a permite „dezghețarea” regulilor.

Așadar, conform FIA, în regulamentul pentru 2015 nu scrie negru pe alb o dată limită până la care trebuie omologate motoarele, iar asta înseamnă că update-uri pot fi aduse de-a lungul întregului sezon și nu până pe 28 februarie 2015.

Rugăciunile italienilor de la Ferrari și a francezilor de la Renault au fost ascultate. Vor avea mai mult timp să pună în practică mult doritele modificări ale power-unit-urilor.

Dar nu și Honda. Dacă e să dăm crezare zvonurilor care dădeau power-unit-ul Honda în urma celor de la Ferrari și chiar Renault, atunci putem înțelege de ce Ron Dennis a cerut și el dezghețarea regulilor. Problema e că speranțele japonezilor au fost năruite de Charlie Whitting care a declarat că deși în regulamentul din 2015 nu este scrisă o dată limită, faptul că Honda este un motorist nou intrat în competiție înseamnă că trebuie să procedeze la fel ca ceilalți care în 2014 au trebuit să respecte un timp limită pentru omologare. Pentru respectarea unui echilibru și menținerea unui climat corect, Honda trebuie să depună actele de omologare până cel târziu 28 februarie 2015.

În concluzie, se pot aduce modificări power-unit-urilor de-a lungul întregului sezon 2015, evident cu respectarea celor 32 de jokeri de care dispun producătorii pentru acest sezon.