Felix da Costa mulțumește pentru cadouri

Felix da Costa mulțumește pentru cadouri

La Buenos Aires, prima jumătate de cursă a fost soporifică, însă accidentul lui Karun Chandhok a declanșat reacția în lanț a erorilor, atât din partea organizatorilor, cât și a protagoniștilor care au cedat rând pe rând conducerea. Antonio Felix da Costa a fost singurul cu mintea limpede și a adus un triumf nesperat pentru echipa lui Aguri Suzuki.

Sebastien Buemi a reluat ostilitățile de unde le lăsase anul trecut, în Uruguay, obținând un pole-position facil, după ce Lucas di Grassi a percutat zidul în calificări. Startul în cursă nu i-a pus probleme lui Buemi, iar în spatele său s-a insinuat Nick Heidfeld, dornic să răzbune insuccesele din debutul de an. Un grup de opt s-a desprins de pluton, în care se mai aflau Alguersuari, di Grassi, Bird, Vergne, Felix da Costa și Nicolas Prost. Ofensiva liderului la general, di Grassi, nu s-a lăsat mult așteptată, iar Alguersuari și Heidfeld s-au înclinat în acul de păr în turul 7, respectiv 14.

Fix înainte de a începe opririle la boxe, Karun Chandhok a percutat zidul și cursa a fost neutralizată. Organizatorii au fost surprinși de intrarea subită la boxe a câtorva piloți și au trimis modelul BMW i8 în calea locului al șaselea ocupat de Alguersuari, liderii venind undeva la coada plutonului. Putem acuza și piloții că nu au ciulit urechile la briefing, de vreme ce nu știau că lumina verde pe safety car indică faptul că o pot depăși. În total, s-au pierdut șase tururi până la formarea șirului indian corect, ceea ce a permis o economie considerabilă de energie pentru sprintul final flat out de 13 tururi.

Sam Bird a ieșit din cărți după o penalizare datorată revenirii pe pistă pe lumina roșie a semaforului, iar Buemi n-a rezistat atacurilor lui di Grassi decât un tur, precipitându-se la intrarea în ultima șicană și percutând glisierele. Cei de la Audi team Abt s-au bucurat nesportiv de greșeala adversarului, însă după alte trei tururi a lovit justiția divină și Lucas di Grassi a rupt suspensia spate în același loc, cedând fotoliul de lider lui Nick Heidfeld, care-și asigurase un ecart liniștitor în fața lui Antonio Felix da Costa.

Portughezul rula nestingherit, departe de un duel aprig pentru ultima poziție pe podium între Alguersuari, Vergne și Prost. Cu trei tururi înainte de final a venit însă lovitura de teatru, o repetiție a problemei din Uruguay: Heidfeld a primit o penalizare pentru viteză prea mare pe linia standurilor. Germanul a pierdut astfel încă o victorie certă, la fel ca la Beijing, iar Felix da Costa a moștenit o victorie în stil Jarno Trulli – fără a fi cel mai rapid, doar ferindu-se de probleme.

La fel de bine a judecat și Nicolas Prost finalul de cursă, evitând atacul hazardat al lui Daniel Abt, care s-a proptit în monopostul lui Alguersuari, deschizându-i calea lui Nelsinho Piquet către podium. Clasamentul final ar putea să mai sufere modificări în urma unor decizii ale comisarilor, însă primii trei nu riscă nimic: Felix da Costa, Prost și Piquet. Pentru Aguri Suzuki bucuria a fost completată de Salvador Duran, clasat al optulea după aceeași rețetă a evitării punctelor fierbinți.

Periplul sudamerican ne-a adus două runde fantastice, disputate până la ultima secundă. Formula E va pătrunde acum pe tărâmul Statelor Unite, cu manșele de la Miami și Long Beach, unde sperăm că americanii, specialiști ai amenajării traseelor stradale, vor reuși să propună layouturi mai inspirate și mai provocatoare pentru piloți, nu doar bulevarde strâmte, ace de păr și șicane cu vibratoare prea înalte, care scot în evidență fragilitatea constructivă a suspensiilor spate ale monopostului Spark-Renault.

Update: după cursă Duran a fost exclus pentru un consum prea mare de energie pe tur, Piquet a primit o penalizare cu cinci locuri pe grilă pentru depășire sub steag galben, iar Trulli va pleca cu 10 locuri mai în spate la Miami după schimbarea cutiei de viteze.