La teste pre-Monte cu Simone Tempestini

La teste pre-Monte cu Simone Tempestini

Vineri, la Mărișel, tânărul pilot italian care va alearga cu tricolorul mioritic pe mașină în campionatul mondial de raliuri la clasa Junior și WRC2, a efectuat testele premergătoare etapei de la Monte Carlo.

Joi. Telefonul sună. Răspund fără să văd cine mă apelează. Era Irina, ofițerul de presă al Napoca Rally Academy, care m-a invitat vineri la teste. O invitație care nu anunța ceea ce urma să descopăr. Ne întâlnim la ora și locația stabilită. Datorită vremii mohorâte și a ceții parcă entuziasmul meu din ziua precedentă se estompase. După aproximativ o oră de mers cu mașina ajungem la hidrocentrala Tarnița. Acolo ne întâlnim cu Simone, Marco, Dorin, apropiați ai NRA și cu echipa de asistență. Până am ajuns noi, Simone făcuse deja recunoașterea traseului, stabilind dictarea.

WP_20150116_001

De aici urma să urcăm la Mărișel, locul de unde începe traseul sesiunii de teste. Zis și făcut. După câteva zeci de minute din cauza drumul acoperit complet cu gheață groasă de câțiva centrimetri, ajungem sus, la aproximativ 1000 de metri altitudine. Vremea era cu totul alta, soarele era prezent, ceea ce a ridicat moralul tuturor.

WP_20150116_002

După sosirea dubelor de asistență și instalarea acestora, a urmat sesiunea foto pentru sponsori. Odată terminată și aceasta a venit timpul testelor propriu-zise. Rezervorul este alimentat cu combustibil, sunt montate pneurile cu ”crampoane”, este spălat parbrizul și mașina este gata de plecare, celelalte ajustări urmând a fi făcute după aceaste parcurgeri ale traseului. Simone pornește pe traseu alături de Dorin Pulpea, Matteo Chiarcossi, copilotul lui Simone din sezonul 2015, nefiind prezent.

După această plecare a urmat o perioadă de acalmie acoperiță de discuții între cei prezenți. Singurele momente de întrerupere erau acelea când Simone ajungea înapoi la noi, întorcea și pleca înapoi pe traseu. După 5 coborâri, Simone se oprește, iar echipa de asistență efectuează modificările necesare. Următoarea plecare este una liniștită, urmând a fi filmat un clip având în prim plan Citroen-ul DS3 R3 pilotat de Simone.

Revenit în ”parcul de service” improvizat, Simone are timp să schimbăm câteva cuvinte, înainte să pornească într-o altă serie de teste.

H.V.: Care sunt așteptările legate de participarea ta la Monte Carlo?

S.T.: Eu îmi doresc același lucru ca la toate raliurile la care o să particip anul acesta, să ajung cât mai sus. Va fi foarte greu, sunt 12 mașini care îmi fac concurență. Monte Carlo este cel mai greu raliu din lume din pricina schimbărilor condițiilor meteo care determină modificarea stării drumurilor. Eu am făcut o pregătire bună, o să fiu foarte concentrat în timpul recunoașterilor, o să muncesc cât mai mult și o să dau 100% din mine pentru o clasare cât mai bună.

H.V.: Care sunt preferințele tale în ceea ce privește setup-ul mașinii? Preferi o setare mai precisă, sau te descurci mai bine cu o setare mai moale?

S.T.: Mașina cea mai rapidă este cea precisă. Depinde de starea drumului, dacă va fi uscat sau puțin ud este de preferat să ai o mașină destul de rigidă care poate să se folosească de aderența primită de la pneuri, iar dacă va fi zăpadă e important să ai o mașină care la lucrează foarte mult suspensia, adică o setare mai soft. Mie cel puțin îmi place ca suspensia să fie puțin mai moale decât trebuie pentru că e mai prietenoasă și mai puțin penalizantă în cazul schimbării stării drumurilor.

H.V.: Programul tău competițional de anul acesta ce va cuprinde mai exact?

S.T.: Pentru mine, 2015 este un sezon foarte aglomerat. O să particip la șase etape din J-WRC cu DS3, cinci sau șase la WRC2  cu Subaru Impreza N4 și dacă totul merge cum trebuie cu o mașină de clasă 2 la opt din cele nouă etape din CNR. Așadar, unul din obiectivele mele de anul acesta este să câștig și titlul național.

H.V.: În CNR o să folosești mașina lui Marco de anul trecut?

S.T.: Chiar dacă încă nu știm exact cu ce mașină am să concurez, nu o să folosesc Fiesta. Am mai multe variante, Peugeot-ul folosit de mine sezonul trecut, sau un Citroen, dacă reușim să ne înțelegem cu francezii.

Simone este anunțat că mașina este pregătită de încă o plecare, de data aceasta fiind încălțată cu slick-uri. Este sfătuit să meargă putin mai tare pe zonele cu pietriș pentru a se învăța cu comportamentul mașinii. Înainte să se lase seara, echipa urma să se deplaseze la Leghia pentru a efectua câteva teste și pe noapte, dar aventura noastră s-a oprit aici. Ne luăm la revedere, îi urăm baftă lui Simone și pornim înapoi spre Cluj.

Luni, Simone a plecat spre Monte Carlo, prima etapă de WRC programată la finele acestei săptămâni.