Top MotoGP 2014: 6. Aleix Espargaro

Top MotoGP 2014: 6. Aleix Espargaro

O revelație a sezonului 2014, Aleix Espargaro a fost acolo alături de Andrea Iannone, în galeria piloților ce au făcut furori și au câștigat noi fani de partea lor.

Dacă ar exista o categorie pentru the most improved rider of the year, cu siguranță titlul l-ar fi luat Aleix Espargaro. Nimic din realizările sale anterioare la clasa regină, nu au anunțat sezonul excelent făcut de fratele cel mare al familiei Espargaro.

Aflat la un nou început, alături de NGM Forward Yamaha, Aleix a făcut adevărate minuni, devenind primul pilot din istoria clasei Open ce obține pole position în campionatul mondial de motociclism viteză. Un alt moment important și notabil pentru Espargaro a fost cursa de pe MotorLand Aragon, acolo unde, ajutat și de circumstanțele norocoase, a reușit să încheie pe locul secund, în urma lui Jorge Lorenzo.

Fără pretendent la categoria Open, Espargaro a fost de departe cel mai valoros pilot al noii clase ce a înlocuit mult blamatele CRT-uri, pe care se descurcase onorabil. Rareori a fost surclasat la Open, asta și întrucât NGM Forward Yamaha, folosea un șasiu mai vechi al modelului M1 de uzină din 2012. Doar inconstanța din a doua jumătate a sezonului, dublată de abandonuri frecvente, l-au privat pe Aleix Espargaro de un loc 5 binemeritat în clasamentul general al piloților. Însă totul poate fi scuzat, de vreme ce Aleix devenea tot mai obișnuit să ruleze mult mai în față decât îi era locul, unde trebuia să scoată iepuri din joben pe fiecare viraj pentru a ține pasul.

Curiozitatea ne împinge să vedem dincolo de statistici și cifrele reci și seci. Ne întrebăm unde ar fi fost Aleix Espargaro cu un material tehnic competitiv și cu o motocicletă de uzină. Un ipotetic răspuns l-am putea primi în 2015, Aleix urmând să devină pilot de uzină Suzuki, echipa niponă, cu sediul în Yamamatsu urmând să revină după o pauză de patru ani în competiția clasei regină, MotoGP.