Casey Stoner a testat gama Honda la Sepang

Casey Stoner a testat gama Honda la Sepang

La câteva zile după anunțul reînnoirii înțelegerii dintre Casey Stoner și HRC, australianul, campion mondial în 2007 și 2011, a primit prima ocazie de a testa modelul RC213V, dar și motocicleta de anduranță CBR1000RR, model ce va fi aruncat în joc în cursa de anduranță de 8 ore de la Suzuka.

Condiții meteo mixte, cu temperaturi ridicate și umiditate accentuată, elemente clasice ale climatului malaezian au asistat la primul test al lui Casey Stoner după reînnoirea înțelegerii sale cu Honda. Campion în 2011 alături de japonezi, australianul a testat atât modelul de uzină folosit în 2014, dar și materialul tehnic ce va fi pus la dispoziția lui Marc Marquez și Dani Pedrosa pentru sezonul ce va începe pe 29 martie, în Qatar.

Stoner a testat structuri specifice ale celor două modele. În principal,  au vizat compararea celor două șasiuri, dar și noile variații ale modelului nou propus de Honda pentru 2015. De asemenea, testul malaezian a vizat și o oportunitate ideală de a evalua noile frâne puse la dispoziție de Brembo.

Spre finalul zilei de teste, profitând de prezența reputatului pilot australian, inginerii niponi i-au pus la dispoziție motocicleta pentru celebra cursă de 8 ore de la Suzuka, o Honda CBR1000RR. Per total, riderul din Kurri Kurri a parcurs în cele trei zile de teste suficiente tururi pentru a aduce noi informații utile inginerilor de la Honda. Să-i dăm însă cuvântul protagonistului pentru a ne împărtăși câteva dintre impresiile sale în urma testelor din Malaezia.

Per total a fost un test bun, sunt foarte pozitiv în ceea ce privește motocicleta, dar mai sunt multe elemente de îmbunătățit! În prima de teste, am lucrat la setup-ul de bază și am testat câteva componente secundare ale motocicletei, toate acestea înainte de apariția ploii, moment în care a trebuit să ne oprim pentru moment. În a doua zi a testelor am analizat comparativ șasiurile motocicletelor din 2014 și 2015 și am testat anumite variații ale șasiului. Brembo au adus noi etrieri din aluminiu pentru a fi testați pe Honda, dar ploaia nu a întârziat să reapară.

În ultima zi a testelor am testat anumite pachete electronice, precum și diferite suspensii. Apoi, am pilotat modelul CBR. Să manevrez o asemenea motocicletă a fost o senzație diferită, tocmai datorită faptului că n-am pilotat niciodată o motocicletă de acest fel. Schimbarea vitezelor, poziția în șa, puterea motorului și alte caracteristici ale acestui model au reprezentat ceva nou pentru mine și mi-a luat ceva timp de acomodare. După câteva ieșiri pe pistă, am reușit să ofer un feedback rezonabil. A fost distractiv și mă bucur că am avut posibilitatea de a testa pentru Honda.