Entry list confirmat pentru Le Mans și WEC

Entry list confirmat pentru Le Mans și WEC

Astăzi s-a dat publicității atât lista celor 56 de echipe invitate la celebra cursă, cât și cele 35 care vor face program complet în noul sezon WEC. La clasa LMP1 vom avea 14 modele înscrise la Le Mans, 11 dintre ele făcând program complet în seria FIA.

Campionii en-titre din WEC, Toyota, sunt singurul constructor implicat în marea luptă din 2015 care nu vor aduce a treia mașină în regiunea La Sarthe. Astfel, două echipaje Toyota se vor confrunta cu câte trei modele Audi, Porsche și Nissan. Paritatea se va restabili în restul etapelor WEC însă.

Totodată, cei de la Porsche au confirmat cele două nume care îl vor însoți pe Nico Hulkenerg pe cea de-a treia mașină – este vorba de performerul din Supercupă, Earl Bamber și de sălbaticul Nick Tandy, ținta criticilor după isprăvile de la Daytona și nu numai.

Nissan a anunțat câte un pilot pentru fiecare model, momentan. Olivier Pla și Harry Tincknell, redutabili anul trecut la LMP2 vor conduce asaltul stagional în WEC, iar cea de-a treia mașină este, evident, încredințată unui japonez – Tsugio Matsuda. Echipajele vor fi completate în perioada următoare, iar Marc Gene este singurul nume deja asociat cu Nissan.

Pe lângă prototipurile hibride propuse de cei patru mari constructori, vom avea în continuare prezențele LMP1-L ale elvețienilor de la Rebellion și fostul Lotus al lui Colin Kolles, acum sub altă denumire și licență austriacă. Steagul României a fost așadar o prezență efemeră, aceasta fiind cea de-a doua lovitură încasată de țara noastră la nivel mondial în motorsport, după ce Robert Vișoiu a anunțat că va sta departe de circuite în 2015.

Clasa LMP2 va număra 20 de prototipuri la Le Mans, însă vestea bună este prezența a jumătate dintre aceste echipaje în tot sezonul WEC, după ce în 2014 doar patru echipaje au făcut program complet. Strakka Racing, concurenți la LMP1 în trecut, au făcut acum trecerea la clasa inferioară a prototipurilor, unde vor înscrie două șasiuri Dome.

La GTE-Pro vom avea același duel dintre Ferrari, Porsche și Aston Martin în etapele WEC, în timp ce la Le Mans se vor alătura și cele două modele Corvette C7.R care s-au prezentat atât de bine la Daytona. Totuși, americanii vor înscrie o mașină în WEC la clasa GTE-Am, pregătită de experimentata grupare Larbre Competition. Competitorii vor fi din nou cei de la Pro, cu Ferrari (AF Corse), Porsche (Dempsey, Abu Dhabi) și Aston Martin înscriind câte două echipaje. La Le Mans, clasa GTE-Am va mai număra alte două modele Ferrari, respectiv Porsche.