Mercedes W06 – succesorul unei legende

Mercedes W06 – succesorul unei legende

O campanie media pe internet gândită să aducă puţină culoare unei lansări de altfel banale pe circuitul de la Jerez a precedat dezvăluirea oficială a noului Mercedes W06. Iar primele imagini văzute pe internet au dezvăluit mai degrabă o evoluţie a deja-legendarului W05. Nici nu avea cum să fie altfel, având în vedere avantajul enorm de care se bucura predecesorul la finele lui 2014.

În afară de partea frontală, monopostul nu pare deloc schimbat faţă de cel de anul trecut. Paddy Lowe declara la lansare că nu are nici un sens să strici un pachet extrem de bine pus la punct doar de dragul de a face schimbări. Aşadar, monopostul W06 în mod clar este o evoluţie a monopostului W05.

w06nas
© Mercedes AMG

Nasul este schimbat, la fel şi şasiul, ambele fiind necesare pentru satisface noile reguli. Asemănător cu cel de anul trecut, nasul este scurt şi subţire, fără protubernaţa observată la Williams, Force India sau Red Bull. Există un uşor vârf rotunjit. Suficient pentru regulament.

Suporţii aripii faţă sunt şi ei schimbaţi, ceea ce nu se poate spune despre aripă în sine, care este ultima specificaţie a anului precedent.

© Mercedes AMG | edit @pentaquark_f1
© Mercedes AMG | edit @pentaquark_f1

Suspensia faţă este aproape identică cu cea din 2014, mai puţin braţul inferior al acesteia. Deşi în esenţă tot un monobraţ ca şi în anul precedent, cele 2 puncte de prindere sunt apropiate şi mai mult de şasiu pentru o exploatare şi mai eficientă a formei aerodinamice a monobraţului. În plus, bara de direcţie a fost mutată. Anul trecut aceasta era în partea superioară a suspensiei, paralel cu V-ul superior. Acum este paralelă cu monosuportul inferior pentru o şi mai bună exploatare aerodinamică în partea frontală.

© Mercedes AMG
© Mercedes AMG

Airbox-ul este schimbat, admisiile suplimentare de aer fiind eliminate. Există un divizor de flux în airbox, o parte fiind pentru motor iar cealaltă pentru radiatorul de ulei. Lipsa admisiilor suplimentare mă face să cred că inginerii din Stuttgart au optimizat răcirea power-unit-ului.

© Mercedes AMG | edit @pentaquark_f1
© Mercedes AMG | edit @pentaquark_f1

Sidepod-urile sunt mai mici ca anul trecut, un alt indiciu al îmbunătăţirii „împachetării” şi al răcirii. A apărut pe acestea un flow conditioner orizontal, ataşat de sidepod flow conditioner şi peste care a fost ataşat un vortex generator. Detaliile acestea aerodinamice arată cât de mult au studiat inginerii optimizarea curgerii aerului.

© Mercedes AMG
© Mercedes AMG

Partea posterioară pare să fie la fel ca la finele lui 2014. Având în vedere eficacitatea aripii spate şi a întregului pachet per ansamblu, nu văd de ce ar schimba ceva, dar, la fel ca şi cu ceilalţi competitori, mă aştept ca lucrurile să se schimbe până la Melbourne. De altfel, sunt zvonuri în paddock conform cărora la următoarea sesiune de teste din Barcelona se vor aduce ceva modificări la PU, iar la ultima sesiune de teste se va aduce pachetul aerodinamic final, cel cu care se va începe sezonul 2015.

—————-

Citește și despre celelalte mașini lansate în 2015, sau despre testele de la Jerez:
Jerez – Renaștere și cacealma
Vettel-less Red Bull RB11
Ferrari SF15-T: o bază concretă pentru optimism?
Cineva renunță la gri – Sauber C34
Lansare McLaren MP4-30