Primul test din istoria Audi TT Cup

Primul test din istoria Audi TT Cup

Nici n-a apucat să se depună praful pe Circuit de Catalunya după testele din Formula 1, că au și venit cei de la Audi să-și verifice noile turisme din cupa monomarcă Audi TT Cup, ce va însoți caravana DTM începând cu 2015.

Grupul VAG a încheiat epoca VW Scirocco, optând pentru mediatizarea unui nou format ce are în centru o mașină cu caracter sportiv mai pronunțat – Audi TT. Optsprezece tineri ce aspiră la o carieră în turisme au trecut prin filtrul de selecție motivațională și de palmares, fiind aleși dintr-un total de peste 150 de aplicanți. Ulterior, norocoșii au fost trimiși la munte, unde au urmat un program de pregătire fizică intensivă. Însă nimic nu se compară cu acest prim contact cu mașinile pe care le vor pilota.

Cupa Audi TT va fi parte a weekendurilor DTM în 6 dintre cele nouă ocazii. Din rațiuni de costuri, deplasările la Zandvoort și Moscova sunt scoase, iar riscul de a rula pe bankingul de la Lausitzring a fost și el evitat. Fiecare weekend va propune două manșe, iar după 12 starturi vom afla numele primului campion al noii serii. Costul de participare pentru un sezon este de 100.000E+TVA, mașinile fiind pregătite centralizat de către Audi și puse la dispoziția piloților la circuit. Nu avem echipe dedicate de mecanici sau opriri obligatorii la boxe.

audi_motorsport-150308-0547
Audi TT – o mașină joasă, cu un profil aerodinamic mai agresiv decât vechiul Scirocco

Să trecem în revistă câțiva dintre cei optsprezece deschizători de drumuri. Precum era de așteptat, o parte provin din ultima promoție VW Scirocco, în frunte cu protagoniști precum Nikolaj Moller-Madsen, Marc Coleselli și Mikaela Ahlin-Kottulinsky, la care se adaugă juniorii Caygill și Peitz. Față de lista inițială publicată în ianuarie de Audi Sport, a survenit o singură modificare: dispare numele franțuzoaicei Lucile Cypriano, în locul acesteia sosind fiul campionului DTM din 1987 Eric van de Poele: Alexis.

Și Loris Hezemans provine dintr-o familie cu pedigree, tatăl Toine și fratele Mike având și ei vitrina plină de trofee. Alte nume de urmărit ar fi poloneza Gosia Rdest și turcul Kaan Onder, care a concurat anul trecut în seria europeană de turisme la volanul unui BMW. Seria a atras și nume din afara europei, precum americanul Landy sau asiaticul Thong, originar din Hong Kong. Vom avea pe grilă și doi finlandezi, Lindholm și Lappalainen, ceea ce sporește contingentul scandinav deschis de fiica lui Freddy Kottulinsky și de Moller Madsen.

audi_motorsport-150308-0537
Gosia Rdest are doar 22 de ani și provine din cupa VW Golf Polonia

Așadar, prezența internațională este mult mai prolifică, raportat la plutonul din cupa Scirocco de anul trecut. Practic, numărul germanilor este deosebit de redus, doar trei regăsindu-se pe grilă: Marschall, Hofbauer și Peitz. Aceștia vor ține steagul sus în cinci manșe pe teren propriu, singura vizită a TT-urilor în afara Germaniei fiind pe Red Bull Ring.

Testele din Spania au decurs bine, însă comunicațiile corporate ale celor de la Audi nu furnizează și o ierarhie a timpilor pentru moment. Așadar, este puțin probabil să aflăm cine se va afla în avanposturi și cine suferă o adaptare mai dificilă la noua mașină înainte de primul weekend din mai, când este programat festivalul de la Hockenheim ce va cuprinde cursele DTM, World RX, Formula 3, Porsche Carrera Cup Germania și primele manșe din istoria noii cupe Audi TT.

Până atunci, puteți fi la curent cu ultimele vești urmărind contul oficial de Twitter al competiției și știrile PitStops.