Formula 1 Australia: Hamilton lovește primul

Formula 1 Australia: Hamilton lovește primul

Lewis Hamilton va pleca din pole position în prima cursă a sezonului după ce a fost de neatins în calificările pentru Marele Premiu al Australiei. Nico Rosberg va completa prima linie a grilei de start pentru Mercedes, mașinile Williams și Ferrari împărțindu-le pe următoarele două.

Dacă cineva se îndoia că Mercedes este în continuare echipa de bătut, calificările de pe circuitul Albert Park au îndepărtat orice dubiu. Echipa germană are cele mai rapide mașini din paddock, supremația piloților săi fiind de necontestat. Lupta pentru victorie va fi din nou dată în doi, dar în spatele lor alte lupte în cadrul plutonului se anunță a fi cel puțin la fel de interesante.

Hamilton a pornit ca din pușcă în Q3, stabilind un timp de 1:26.419 în chiar primul său tur cronometrat, în timp ce coechipierul său a ieșit în decor pentru scurt timp în penultimul viraj, intrând imediat la boxe fără a stabili un timp.

La cea de-a doua încercare, Rosberg a urcat pe locul 2, dar Hamilton și-a îmbunătățit și mai mult timpul, începându-și apărarea titlului obținut anul trecut cu stil. Diferența dintre cei doi a fost în mare parte făcută în primul sector al circuitului de la Melbourne.

„E un start grozav de weekend,” a spus Hamilton după calificări. „Am găsit un echilibru foarte bun și am încercat să forțez în fiecare tur. A fost foarte distractiv și sunt recunoscător echipei pentru mașină.”

De partea cealaltă, Rosberg nu a arătat prea mulțumit de rezultatul său, felicitându-l însă pe Hamilton pentru „impresionanta” performanță. „Viteza a fost acolo, dar nu am reușit să încropesc un tur bun. N-a fost o zi prea bună azi, dar sunt [la rândul meu] recunoscător echipei.”

Valtteri Bottas n-a ieșit de la boxe decât în ultimele minute ale părții a treia, dar turul său a fost suficient doar pentru locul 6 după ce finlandezul a greșit la ieșirea din ultimul viraj. Coechipierul său, Felipe Massa, va pleca din spatele celor două mașini Mercedes, alături de el pe linia a doua a grilei de start urmând a fi Sebastian Vettel.

Ca și Mercedes, mașinile Williams și Ferrari au fost la rândul lor într-o clasă proprie, stabilind timpi cu 1.3-1.7s mai lenți decât Hamilton, care este favorit să câștige cursa de duminică. Daniel Ricciardo a reușit în ciuda problemelor suferite în antrenamente și schimbării de motor să se claseze pe locul al 7-lea în mașina sa Red Bull, Carlos Sainz debutând cu locul 8 pe grila de start la Toro Rosso.

Romain Grosjean și Pastor Maldonado au dus o mult îmbunătățită mașină Lotus în top 10, cei doi completând linia a 5-a.

Hamilton și Rosberg au stabilit ritmul și în Q2, urmați fiind de cei de la Ferrari și Williams. Pentru Force India și Sauber-ul lui Felipe Nasr, intrarea în primii 10 ar fi fost una dificilă, iar brazilianul a fost imediat sub linie în ciuda celui mai bun efort al său, care a fost cu mai puțin de o zecime de secundă mai lent decât cel al lui Maldonado.

La mijlocul clasamentului echipele par a se afla într-o luptă foarte strânsă, Lotus, Toro Rosso și Red Bull duelându-se pentru un loc cât mai bun la startul cursei de mâine. Max Verstappen a impresionat în prima parte a calificărilor, dar turul său din a doua parte a fost suficient doar pentru locul al 12-lea, iar mezinul echipei Red Bull, Daniil Kvyat, va porni de pe locul 13.

Separați de doar o miime de secundă, Nico Hulkenberg și Sergio Perez au încheiat pe locurile 14 și 15 pentru Force India.

Cu Manor rămânând în garaje, la fel ca în antrenamente, doar trei mașini au fost eliminate în prima parte a sesiunii. Motoarele Honda ale lui McLaren s-au dovedit a fi prea puțin performante, Jenson Button și Kevin Magnussen urmând să plece ultimii în cazul în care Manor va lipsi și de pe grila de start.

Cu toate problemele avute, Button a încercat să rămână optimist, spunând că mașina „este acolo” și s-a comportat mai bine decât în trecut. „Era clar că nu vom putea fi competitivi la Melbourne,” a spus englezul. E posibil ca absența lui Fernando Alonso să fi salvat echipa britanică de rușinea de a avea doi campioni mondiali pe ultima linie.

Cea de-a treia mașină eliminată a fost cea a lui Marcus Ericsson. Locul 16 pentru suedez, care a fost la aproximativ o secundă de coechipierul său debutant – fapt ce ne face să ne întrebăm ce-ar fi făcut Giedo van der Garde în mașina Sauber.

Rezultate finale:

AUSQ