Iannone trage primul glonț în Qatar

Iannone trage primul glonț în Qatar

Sezonul 2015 se apropie cu pași mari, doar două săptămâni ne separă de start. Am avut două  sesiuni de teste până acum, ambele la Sepang, iar caravana clasei MotoGP s-a îndreptat spre Losail, acolo unde, în perioada 14-16 martie, au loc ultimele teste din pre-sezon.

Ducati

În prima zi a testelor au fost ceva surprize, iar Ducati a fost principala revelație. Se pare că modelul GP15 merge „ceas”, iar cei doi Andrea, Iannone și Dovizioso au rulat perfect, declarându-se mulțumiți de performanțele motocicletei. Ambii piloți au stabilit cei mai rapizi timpi pe noul model GP15 deși Dovi a optat și pentru modelul GP14.3. Italianul a vrut să facă o comparație între cele două motociclete, mai ales după problemele apărute pe zona de frânare în ultimul test malaezian.

11034370_10152851285837893_7571179323632407677_o

Iannone a scos cel mai bun timp al primei zile, fiind cronometrat în 1:55.265, acest tur fiind foarte apropiat de recordul de cursă a lui Casey Stoner din 2008, australianul impunându-se atunci pentru Ducati în cursa inaugurală pe nocturnă.

„A fost o primă zi bună. Mai avem multe de învățat despre noua motocicletă. Astăzi am urmat programul stabilit de la începutul zilei și am reușit să parcurgem tot ce ne-am propus. Acum, inginerii vor avea și mai multă informație pentru a evalua situația noastră. Sunt încântat pentru că reușim să ne îmbunătățim performanța de fiecare dată când ieșim pe circuit.”

10830494_10152851286022893_6981042764743010546_o

Dovizioso are și el motive de satisfacție. Al cincilea în clasamentul general al piloților din 2014, italianul a reușit în prima zi al doilea cel mai bun tur cronometrat, stabilind un excelent 1:55.363, ecartul dintre el și Iannone fiind de 0.098s.

„Sunt foarte mulțumit de prima zi din Qatar deoarece imediat după ce am ieșit pe circuit, am fost rapizi, iar acest aspect e întotdeauna important. Cu siguranță, mai e mult de lucru, mai avem de îmbunătățit unele aspecte ale noii motociclete înainte de prima etapă. Sunt mulțumit cu setările de bază ale motocicletei, iar mâine vom avea alte teste importante pentru a înțelege mai bine modelul GP15.”

Honda

În mod neobișnuit, echipa de uzină Repsol Honda nu a fost în centrul atenției în prima zi a testelor din Qatar. Motivele celor doi piloți ai team-ului japonez au fost diferite, Marc Marquez optând pentru o strategie ceva mai conservatoare decât de obicei. De altfel, dublul campion mondial a realizat al treilea cel mai bun timp al zilei, fiind cronometrat în 1:55.554.

„Sunt mulțumit cu felul în care au decurs lucrurile astăzi. În Qatar trebuie să fii atent în prima zi, deoarece pista e mai alunecoasă decât e în mod normal. Astăzi ne-am descurcat relativ bine, puteam fi mai rapizi, dar mâine ne așteptăm la îmbunătățiri substanțiale. Astăzi ne-am concentrat asupra ambreiajului și frânelor, pentru a trage niște concluzii. Ne rămân două zile în care ne vom concentra asupra setărilor.”

marcmarquezqatar

Dani Pedrosa nu a fost la fel de mulțumit precum coechipierul său, fiind mai critic în ceea ce privește suprafața asfaltică din Qatar. Cu siguranță, nu a fost cea mai bună zi pentru spaniol, el încheind primul test din Qatar pe poziția a cincea, cu un tur cronometrat în 1:55.813.

Spaniolul de la Repsol Honda a fost reținut în a face comentarii, el așteptând îmbunătățirea aderenței pentru ziua de duminică.

„În Qatar, prima zi e întotdeauna dificilă, tocmai datorită lipsei de aderență, dar sperăm că mâine aderența pistei va fi mai bună și vom putea testa mai multe componente ale motocicletei.”

danipedrosaqatar

Yamaha

La Yamaha spiritele sunt destul de încinse. Ambii rideri au avut parte de o zi de teste nu tocmai ușoară. Septuplul campion mondial al clasei mari, Valentino Rossi, a avut o primă zi dificilă. Italianul de la Yamaha a avut o căzătură în cel de-al treilea său tur cronometrat, astfel încât, la finalul zilei, Rossi s-a mulțumit cu a opta poziție.

Incidentul a avut loc în virajul cu numărul 8, riderul grupării japoneze neavând de suferit de pe urma căzăturii. Totuși, această ieșire în decor l-a costat un set de pneuri din cele trei alocate primei zile de teste. Timpul final al italianului a fost cronometrat în 1:55.938.

rossiqatar

„Nu a fost o zi chiar așa de rea. Am avut un ritm destul de bun, am lucrat puțin la motocicletă și am îmbunătățit setările. Din păcate, am avut acea căzătură la începutul sesiunii. Din fericire, nu m-am accidentat, dar am avut cu un set de pneuri mai puțin decât concurența și nu am mai putut ataca un timp rapid pe finalul sesiunii.

Timpii pe tur nu sunt chiar așa răi și se pare că anul acesta vom avea un duel între mai mulți piloți. Mâine vom continua să lucrăm la setările motocicletei și vom încerca să îmbunătățim timpii pe tur.”

jorgelorenzoqatar

De cealaltă parte a taberei Yamaha, Jorge Lorenzo nu a fost la fel de optimist în declarații precum coechipierul său. Spaniolul s-a plâns de pista alunecoasă, dar și de comportamentul pneului spate. El s-a clasat pe locul 6, fiind cronometrat în 1:55.828, ecartul dintre el și Iannone fiind de peste jumătate de secundă.

„Să fiu sincer, astăzi a fost greu să fiu rapid. Toți au fost ceva mai lenți față de anul trecut, iar pista pare mult mai alunecoasă. Principala mea problemă e intrarea în viraje cu pneul spate. Nu am încă suficientă încredere în a merge mai repede, iar asta e principala țintă pentru mâine.”

Suzuki

O nouă evoluție foarte bună a celor de la Suzuki, iar pentru gruparea din Yamamatsu se anunță vremuri bune. Atât Aleix Espargaro cât și Maverick Vinales au avut o primă zi a testelor foarte bună, cu toate că debutantul spaniol a trântit motocicleta în două ocazii.

Espargaro a încheiat ziua pe locul al patrulea, cu 1:55.698, fiind în fața celor două motociclete Yamaha de uzină. De altfel, spaniolul a testat mai multe componente electronice, dar și pneurile soft ale categoriei Open, despre care a spus că nu fac față ritmului de cursă, dar cu care a stabilit timpul său cel mai bun.

espargaroqatar

În aceeași notă pozitivă a fost și Maverick Vinales. Deși a căzut în două rânduri, spaniolul e lăudat în continuare de echipa sa tehnică pentru rapiditatea cu care acumulează și învață despre elementele tehnice ale unei motociclete de MotoGP. Campionul mondial din 2013 al clasei Moto3 e din ce în ce mai rapid, iar dacă nu ar fi avut parte de cele două căzături, foarte probabil că ar fi fost mai aproape de coechipierul său. De notat e faptul că Vinales a încheiat pe poziția a 11-a la finalul primei zile de teste din Qatar, timpul său cel mai bun fiind cronometrat în 1:56.130.

Aprilia

O nouă zi de teste, o nouă oportunitate pentru Marco Melandri de a încheia ultimul. Din nou, italianul este Cenușăreasa grilei în teste. Nimic nu pare să-l motiveze pe experiementatul pilot italian să performeze mai bine de atât. Poate nici motocicleta nu e cea mai bună, dar scuzele italianului sunt deja mult prea multe pentru a mai fi luate în serios.

1:58.990 a fost timpul cel mai bun al italianului, fiind însă la un ecart de aproape patru secunde în urma conaționalului său, Iannone. Dacă timpii nu se vor îmbunătăți în mod substanțial, s-ar putea ca revenirea lui Melandri în motomondial să fie de scurtă durată.

11046966_680045028772359_5606315389580948475_o

De cealaltă parte a garajului Aprilia, nici Alvaro Bautista nu a avut o zi prea bună. Spaniolul s-a plasat doar pe locul 25, cu o poziție în fața coechipierului său. Timpul său cel mai bun a fost 1:58.459, iar situația de la Aprilia e departe de a fi cea mai fericită, nici folosirea pneului soft dedicat clasei Open nereușind să aducă îmbunătățiri substanțiale ale timpilor în testele desfășurate până acum.

Clasamentul primei zile a testelor din Qatar: 

 Loc   Nr                Pilot              Motocicletă       Timp      Ecart Ec.ant.
1 29 Andrea Iannone Ducati GP15 1:55.265
2 4 Andrea Dovizioso Ducati GP15 1:55.363 0.098 0.098
3 93 Marc Márquez Honda RC213V 1:55.554 0.289 0.191
4 41 Aleix Espargaro Suzuki GSX-RR 1:55.698 0.433 0.144
5 26 Dani Pedrosa Honda RC213V 1:55.813 0.548 0.115
6 99 Jorge Lorenzo Yamaha M1 1:55.828 0.563 0.015
7 35 Cal Crutchlow Honda RC213V 1:55.837 0.572 0.009
8 46 Valentino Rossi Yamaha M1 1:55.938 0.673 0.101
9 38 Bradley Smith Yamaha M1 1:55.954 0.689 0.016
10 45 Scott Redding Honda RC213V 1:56.112 0.847 0.158
11 25 Maverick Viñales Suzuki GSX-RR 1:56.130 0.865 0.018
12 9 Danilo Petrucci Ducati GP14 1:56.132 0.867 0.002
13 68 Yonny Hernandez Ducati GP14.2 1:56.301 1.036 0.169
14 44 Pol Espargaro Yamaha M1 1:56.615 1.350 0.314
15 17 Karel Abraham Honda RC213V-RS 1:56.638 1.373 0.023
16 63 Mike Di Meglio Ducati GP14 Open 1:56.719 1.454 0.081
17 69 Nicky Hayden Honda RC213V-RS 1:57.099 1.834 0.380
18 6 Stefan Bradl Forward Yamaha 1:57.146 1.881 0.047
19 43 Jack Miller Honda RC213V-RS 1:57.228 1.963 0.082
20 76 Loris Baz Forward Yamaha 1:57.376 2.111 0.148
21 8 Hector Barbera Ducati GP14 Open 1:57.405 2.140 0.029
22 50 Eugene Laverty Honda RC213V-RS 1:57.500 2.235 0.095
23 51 Michele Pirro Ducati GP14.2 1:57.664 2.399 0.164
24 15 Alex De Angelis Aprilia ART 1:58.026 2.761 0.362
25 19 Alvaro Bautista Aprilia 1:58.459 3.194 0.433
26 33 Marco Melandri Aprilia 1:58.990 3.725 0.531