Formula 1 Australia: Live

Formula 1 Australia: Live

Marele Premiu al Australiei – tur după tur.

Introducere: Bună dimineața! A venit momentul! Prima cursă din 2015 a Formulei 1 este la doar câteva ore distanță, așa că e timpul să vă dați jos din pat, să vă beți cafeaua, să deschideți televizorul și să urmăriți spectacolul. Alternativa e să citiți despre ea aici, alături de mine. Puteți chiar să le faceți împreună.

Un articol amplu ce vă poate pune în temă poate fi găsit aici. Am să vă las două pasaje din el care sunt menite să vă facă să apăsați pe link:

„Sezonul începe sub semnul dominației Mercedes sub care s-a și încheiat precedentul. Lewis Hamilton va pleca din pole-position după ce nu a lăsat loc de interpretări în calificările de ieri. Britanicul vrea să-și confirme statutul de cel mai rapid pilot de pe grilă câștigat odată cu titlul de anul trecut, iar coechipierul său Nico Rosberg arată ca fiind singurul său rival demn de luat în seamă. Mașinile Mercedes sunt net superioare concurenței și ar trebui să se îndepărteze rapid de restul plutonului în cele ce urmează. Dar dacă apar scântei în primul viraj?”

Red Bull nu mai este echipa cu care ne-am obișnuit din anii trecuți, unitățile de putere Renault cauzând bătăi de cap multiplei campioane mondiale din ultimii ani. Calificările de ieri au relevat chiar faptul că mașinile constructorului austriac ar putea să se lupte de la egal la egal cu cele are „sorei mai mici” Toro Rosso. Ne amintim astfel de un sezon în care Red Bull a terminat în urma italienilor în clasamentul final pe echipe, chiar dacă în mare parte datorită acestei performanțe remarcabile a unui puști.”

Luminile se vor stinge la ora 7:00. Vă aștept aici.

6:28: Jumătate de oră rămasă până la start! Vești noi în ceea ce îl privește pe Valtteri Bottas. Finlandezul nu va lua startul în cursa de astăzi din cauza durerilor de spate apărute ieri. Locul 6 pe grila de start va rămâne gol.

6:31: Vă amintesc că aștept comentariile sau întrebările voastre în secțiunea de comentarii de aici sau de pe Facebook. Sunt și pe Twitter @DDracea.

6:37: Mașinile au ieșit din garaje pentru a se îndrepta spre grila de start și deja există probleme. Kevin Magnussen s-a oprit după doar două viraje. McLaren pare să rămână în doar un pilot. Cu siguranță e o tactică de a evita rușinea unei clasări deplorabile?

6:39: Daniil Kvyat are probleme și el. Mașina sa Red Bull a ieșit ușor în decor după ieșirea din garaj și aparent rusul nu o poate duce până la start.

6:41: Nu știu dacă am mai văzut o grilă de start atât de goală. Abandonurile lui Kvyat și Magnussen, coroborate cu cel al lui Bottas și lipsa piloților Manor reduc numărul de mașini care vor lua (să sperăm) startul la 15.

6:44: Aflăm că Kvyat are probleme hidraulice. Țin să corectez și o greșeală de mai devreme. Locul lui Bottas pe grilă nu va rămâne liber, mașinile din urma sa urcând câte un loc.

6:47: Imnul Australiei poate fi auzit pe lunga linie dreaptă, oficialii cursei și piloții aliniându-se în fața grilei de start. E cântat de un cor de copii (scuze, n-am fost pe fază). Au și un imens steag al țării întins pe jos. Foarte frumos. Foarte frumos. Hai să înceapă cursa!

6:50: Se spune că FIA urmează să dea echipei Manor verdictul că și-ar fi îndeplinit datoria de a fi prezentă în Australia în viitorul apropiat. 10 minute până la start!

6:53: Piloții se grăbesc să ajungă înapoi la mașini. Ultimele pregătiri…

6:55: Așadar, ordinea plecării în cursă va fi următoarea: Hamilton, Rosberg, Massa, Vettel, Raikkonen, Ricciardo, Sainz, Grosjean, Maldonado, Nasr, Verstappen, Hulkenberg, Perez, Ericsson, Button.

6:58: Mă uit pe statisticile site-ului și văd că sunt destui dintre voi care citesc spațiul ăsta. Spuneți-mi, cine va câștiga?

7:00: Mașinile pleacă în turul de formare. Toate. E o realizare!

7:01: Verstappen, Perez și Ericsson au ales să plece pe pneuri medium. Restul au soft-uri. Secunde ne despart de start…

7:03: Mașinile se aliniază pentru start, șiiii…

START în MP al Australiei! Hamilton și Rosberg pleacă fără probleme și își mențin pozițiile. Rakkonen a avut un start slab, coborând spre mijlocul plutonului. Un pilot a derapat la ieșirea din primul viraj! E Maldonado! Safety Car-ul intră pe circuit.

Turul 2/58: Câteva mașini intră la boxe. Reluările ne arată că Raikkonen a plecat bine, dar s-a atins de Vettel în primul viraj, pierzând timp. Ericsson a plecat ca din pușcă din coada grilei, Ricciardo având cel mai lent start. Grosjean parchează în garaj. Dezastru pentru Lotus, care abandonează cu ambele mașini din primul tur.

3/58: Au rămas 13 mașini în cursă. E o nebunie! Plutonul arată ciudat rău. Cu siguranță va fi o ocazie cu poarta goală pentru Mercedes, nu? Safety Car-ul va intra înapoi la boxe și cursa se va relua.

4/58: M-am ferit s-o zic aici, dar pariază cineva că Button termină în puncte? Cursa se reia! Nasr trece de Sainz pe linia de start-sosire.

5/58: Lui Perez i se transmite că trebuie să cedeze două locuri pentru a-i oferi poziția lui Ericsson înapoi după ce l-a depășit în perioada de Safety Car. Hamilton conduce, Rosberg fiind deja la 2.3s în spate. Massa, Vettel, Nasr Ricciardo, Sainz, Raikkonen, Verstappen și Hulkenberg încheie top 10-ul. Hai să-i spun și pe ceilalți trei: Ericsson, Button și Perez.

6/58: DRS-ul poate fi activat din acest tur. Boost-ul însă, nu există, fani disperați ai lui Button. Păcat, într-adevăr.

7/58: Debutantul Nasr se descurcă grozav pe locul 5, dar are un trenuleț format din Ricciardo, Sainz și Raikkonen în urma sa. Mașinile Mercedes se distanțează de restul piloților în frunte, iar reluările ni-l arată pe Perez având o incursiune scurtă în pietriș.

8/58: Raikkonen l-a depășit pe Sainz, care ar putea să aibă mici probleme cu puterea motorului. Rosberg câștigă două zecimi de secundă față de Hamilton, iar în spatele său Massa pierde cam o secundă pe tur.

9/58: Am așa, un sentiment, că va urma o perioadă anostă. Nasr îl ține în continuare pe Ricciardo în urma sa, iar Raikkonen îl presează pe australian. Rosberg se apropie la 1.6s de Hamilton. Grijă, raza DRS nu e departe.

10/58: Massa este la peste 7 secunde de Hamilton, pe locul 3.

11/58: Brazilianul transmite echipei că pneurile sale soft arată bine. Verstappen și Perez rulează pe gume medium, vă amintesc. Ericsson e acum pe soft-uri.

12/58: Perez trece de Button la mijlocul plutonului. Ah, nu, locul 12 pentru care se bat cei doi este penultimul din cursă. Button revine, și cei doi mai fac schimb de poziții de câteva ori. Button se menține în față pentru moment. Este cel mai intens duel de pe circuit.

13/58: În frunte, Hamilton conduce în continuare. Rosberg se află la o distanță de 2 secunde în urmă, cu Massa la încă 8 mai în spate.

14/58: Perez încearcă în virajul 3 să-l depășească pe interior pe Button și este închis cam tare. Contact! Perez pierde câteva secunde și bucățele din șasiu, dar transmite echipei că mașina e întreagă.

15/58: Button primește informația cum că are șanse să termine în puncte dacă încheie cursa. Inginerul său de cursă cu siguranță urmărește acest live-text.

16/58: Nasr se îndepărtează ușor de Ricciardo, iar din spatele australianului, frustrat, Raikkonen intră la boxe pentru un nou set de soft-uri. Mecanicii au probleme la roata sa stânga-spate și finlandezul pierde câteva secunde cruciale.

17/58: Hamilton înregistrează cel mai rapid tur al cursei și își mărește avansul în fața lui Rosberg la 2.6s.

18/58: Raikkonen și Ericsson sunt singurii piloți care au intrat la boxe, iar cei doi scandinavi rulează pe locurile 10-11 acum.

19/58: O treime din cursă parcursă. Hamilton conduce, urmat de Rosberg (+2.2s), Massa (+12s), Vettel (+14s) și Nasr (+28s).

20/58: Ericsson s-a tot apropiat de Hulkenberg, iar acum îl presează pe german pentru a urca pe locul 10. Este puțin prea în spate pentru a ataca, încă.

21/58: Pe pneuri noi, Raikkonen este cel mai rapid om de pe circuit.

22/58: Massa intră la boxe și încalță un set de pneuri medium. O oprire de 3 secunde pentru Williams, brazilianul ieșind înapoi pe circuit în spatele lui Ricciardo, pe locul 6. Hulkenberg oprește la rândul său din fața lui Ericsson.

23/58: O strategie cu o oprire va fi la ordinea zilei astăzi. Raikkonen însă, va fi nevoit să mai oprească o dată. Nu foarte inspirat. Lui Massa i se transmite să nu piardă timp în urma lui Ricciardo. Trebuie să-l depășească rapid pentru a nu pierde timp față de Vettel, care îl poate depăși cu ajutorul opririi la boxe.

24/58: Massa încearcă să treacă în virajul 13, dar Ricciardo se menține în față înainte să intre la boxe la rândul său. Massa are circuitul liber în față. Vettel este chemat pentru pitstop-ul său. Pneuri medium pentru toți, evident.

25/58: Vettel intră la boxe. O oprire înceată de 3.6s, iar Massa este sfătuit să forțeze cât poate. Totuși, Vettel iese înapoi pe circuit în fața brazilianului și are acum drum liber pentru o clasare pe podium la debutul pentru Ferrari. Ceva mai în spate, Sainz oprește pentru schimbul de pneuri și probleme la roata stânga-spate îl fac să piardă două zeci bune de secunde. Dezastru pentru debutantul spaniol. Hamilton oprește și el la boxe la finalul turului.

26/58: O trecere curată pe la standuri pentru Hamilton, iar în turul imediat următor Rosberg îl urmează la boxele Mercedes. Germanul iese ceva mai repede, insuficient însă pentru a câștiga timp decisiv.

27/58: Raikkonen trece de Verstappen pentru a urca pe locul 5. Câteva tururi mai devreme, finlandezul trecuse de Nasr. Brazilianului i se transmite că rivalul său din a doua jumătate de cursă va fi Ricciardo. Ericsson oprește la boxe pentru a doua oară.

28/58: În duel cu Perez, Button intră la boxe, iar pe pneuri noi, Ericsson îl depășește pe mexican pe linia de start-sosire. În frunte, 3.4s îi despart pe piloții Mercedes. Raikkonen îmbunătățește cel mai rapid tur al cursei.

29/58: Am trecut de jumătatea cursei. Hamilton conduce, Rosberg, Vettel, Massa, Raikkonen, Verstappen, Nasr, Ricciardo, Hulkenberg, Ericsson, Perez, Sainz și Button sunt încă în cursă.

30/58: Greu de crezut că ordinea primilor patru se poate schimba.

31/58: Maldonado declară în paddock dezamăgit că este păcat că a ieșit în cursă. Ce-i drept, venezueleanul nu a părut să aibă vreo vină în accidentul său, fiind prins în câteva dueluri aprinse din primul viraj.

32/58: Raikkonen continuă să fie extrem de rapid, inginerul său de cursă spunâdu-i că Massa poate fi ajuns. Brazilianul e la 9 secunde în față, iar Raikkonen mai e nevoit să oprească o dată la boxe. Ceva-mi spune că încurajările sunt exagerate.

33/58: Verstappen oprește la boxe pentru prima dată în cariera de pilot de F1. Perez rămâne astfel singurul care nu a schimbat pneurile încă. Nu e ca și când l-a ajutat – locul 11 pentru mexican.

34/58: Locul 10 acum. Verstappen e nevoit să pună capăt primei sale curse. Mare păcat pentru tânărul olandez, dar acesta raportează că din mașină iese fum, oprind aproape de intrarea pe linia boxelor.

35/58: Coechipierul lui Verstappen, la rândul său debutant, Sainz îl presează acum pe Perez.

36/58: Rosberg este la 1.7s în urma lui Hamilton, deci distanța dintre cei doi s-a micșorat. Germanul îmbunătățește cel mai bun tur al cursei, iar grafica TV ne arată că a câștigat 0.7s în ultimele 5 tururi. Să avem un final neașteptat?

37/58: Pe locul 3, Vettel are de recuperat 17s până la Rosberg, dar a pus 4.4s între el și Massa, care se află pe 4. Lui Rosberg i se transmite să economisească din combustibil pentru un atac final.

38/58: Cu Verstappen și Sainz având curse ghinioniste, Nasr este cel mai bine plasat debutant pe locul 6. Ricciardo este la o secundă în urma sa și este îndemnat să încerce o depășire. Hamilton răspunde tururilor lui Rosberg, făcând la rândul său cel mai bun tur al cursei.

39/58: Rosberg este sceptic în ceea ce privește șansele de a încheia cursa pe setul actual de pneuri, ceea ce cu siguranță îl bucură pe Hamilton. Perez intră într-un final la boxe. 39 de tururi a făcut mexicanul pe gumele medium!

40/58: Ricciardo este în raza de DRS a lui Nasr.

41/58: Raikkonen intră la boxe pentru a doua schimbare de pneuri. Finlandezul era obligat să încalțe și pneuri medium, după două stinturi pe soft-uri.

42/58: Momente mai târziu, Raikkonen este pasager pe un scuter. Finlandezul a abandonat, oprind mașina în virajul 4. Nici o problemă aparentă cu mașina, dar reluările ne arată că mecanicii nu au reușit să fixeze roata stânga spate cum trebuie, acesta fiind probabil motivul abandonului.

43/58: Perez îl depășește pe Button, care pentru o clipă a crezut că odată cu abandonul lui Raikkonen se află în puncte. Totuși, englezul mai poate termina în puncte dacă vom mai avea măcar un abandon. 11 mașini pe circuit.

44/58: Stewarzii vor analiza oprirea lui Raikkonen de la boxe după cursă. Reluările ni-l arată pe Ericsson ieșind în decor pe pietriș, iar echipa Sauber îl cheamă imediat la boxe. Suedezul pierde un loc în favoarea lui Sainz, dar va avea pneuri noi până la final.

45/58: Maurizio Arrivabene este în garajul Ferrari discutând cu mecanicii responsabili de pitstop-ul ratat al lui Raikkonen. Nu arată prea încântat.

46/58: Lui Massa i se transmite că Vettel e nevoit să economisească din combustibil. Brazilianul s-a apropiat la 3s de pilotul Ferrari.

47/58: Reluările ni-l arată pe Button ciupind din iarbă la ieșirea din virajul 2.

48/58: În frunte, Rosberg produce cel mai rapid tur al cursei. Distanța ce-l separă de Hamilton este sub două secunde. Are 10 tururi la dispoziție să-l ajungă.

49/58: Încercarea lui Ricciardo de a-l prinde pe Nasr nu a dat roade, brazilianul distanțându-se la 4s în fața australianului pentru a-și păstra poziția a 5-a. Raikkonen ne este arătat intrând supărat în garajul Ferrari. Hamilton răspunde atacului final al lui Rosberg cu cel mai bun tur al său și al cursei.

50/58: Ericsson se apropie de Sainz cu câte 1.5-2s pe tur, și îl va prinde în curând.

51/58: Cu 8 tuturi rămase, Hamilton conduce. Rosberg e la 2.1s. Massa, Vettel, Nasr, Ricciardo și Hulkenberg au locurile în mare parte asigurate în spatele lor, iar Button se plânge de probleme la cutia de viteze. Poate McLaren să încheie cursa cu singura lor mașină? Ar fi un aspect pozitiv, în circumstanțele actuale.

52/58: Rosberg mușcă 0.6s din avantajul lui Hamilton, dar continuă să fie la 1.6s de coechipierul său.

53/58: Întrebat care e situașia, inginerul de cursă al lui Rosberg îi transmite germanului că nivelul de combustibil este „pe plus”. Asta înseamnă că e pe terminate, sau că există suficient pentru a încheia cursa fără probleme? Nici Rosberg nu sunt sigur că știe.

54/58: Ericsson l-a prins din urmă pe Sainz, dar momentan nu reușește să treacă de spaniol. Există timp berechet, suedezul trebuie să „joace” inteligent.

55/58: Momentul cel mai de calitate al cursei lui Button vine din partea twitter-ului Honda, care ne arată o poză grozavă cu mașina englezului. Bine, bine, au fost și depășirile din duelul cu Perez…

56/58: Ericsson își alege momentul bine și trece de Sainz la intrarea în virajul 13. Fabuloasă cursă făcută de Sauber, în condițiile în care sezonul trecut nu a punctat și a scandalului în care e implicată. Nasr a făcut o cursă excelentă pentru a termina (sperăm) pe locul 5. 11 mașini la final = nu așa grozav, ziceți. Mda, e și asta o treabă…

57/58: Plusul s-a transformat în minus conform lui Rosberg, care a transmis echipei simbolul care-i apare la bordul mașinii. Echipa îi spune să-l ignore. Intrăm în ultimul tur al cursei!

Lewis Hamilton câștigă Marele Premiu al Australiei! Britanicul a condus de la start la sosire și nu a fost pus în pericol în nici o clipă. Nico Rosberg a fost umbra sa, și încheie pe poziția a doua a podiumului.

Sebastian Vettel va urca și el pe podium la debutul pentru Ferrari. Ce alegere inspirată a fost plecarea de la Red Bull! Similară cu cea a câștigătorului de azi, care s-a mutat de la McLaren la Mercedes înainte ca britanicii să „intre la apă”. „Forza Ferrari”, transmite Vettel prin radio, arătând că se simte grozav în echipă.

Felipe Massa duce echipa Williams pe locul al 4-lea, debutantul Felipe Nasr completând primele 5 poziții.

Asta a fost cursa de la Melbourne. Raportul cursei va fi urcat pe site în scurt timp. Vă mulțumesc pentru atenție. Ne revedem peste două săptămâni.