BSS Nogaro – BMW ia prima victorie din stagiune

BSS Nogaro – BMW ia prima victorie din stagiune

Ca și anul trecut, seria Blancpain Sprint a debutat cu week-end-ul de la Nogaro programat de Paștele catolic. Prima etapă a avut pe entry list nu mai puțin de 19 mașini de la 9 producători diferiți, un raport foarte bun care, ne asigură Stephane Ratel, o să se îmbunătățească pe parcursul sezonului când ar trebui să avem grile din ce în ce mai numeroase.

Pentru această primă etapă, W Racing Team s-a prezentat cu 4 Audi-uri R8 LMS Ultra arătându-și încă de la început intenția clară de a păstra titlurile cucerite anul trecut, componența echipajelor fiind puțin alterată. Astfel, la Nogaro mașina #1 a fost pilotată de campionul Blancpain GT Laurens Vanthoor și de debutantul Robin Frijns care și-a început cu stângul cariera în GT-uri. Frijns a fost în centrul unui accident serios în timpul primei sesiuni de calificare în urma căruia șasiul R8-ului a fost compromis. WRT și-ar fi dorit să primească o derogare de la organizatori pentru a putea aduce un alt șasiu însă cum 2 echipe concurente s-au opus deciziei, weekend-ul lui Vanthoor și Frijns s-a încheiat înainte de a începe.

Încercând să șteargă cu buretele problemele echipajului #1, veteranul de vârstă și experiență Stephane Ortelli a arătat că viteza de altă dată nu l-a părăsit postând cel mai rapid timp în Q3: 1:24:731. Pole-ul este al doilea la rând pentru monegasc care a plecat din frunte și în finala de la Baku de anul trecut. Lângă el pe grilă s-a aflat Maxime Martin, noul pilot al BMW Team Brazil fiind cu doar 0.089s mai încet grație unui ultim tur rapid magistral în care l-a depășit pe Max Buhk. Germanul s-a dovedit deosebit de rapid pe un circuit care nu se pliază deloc pe layout-ul Bentley-ului Continental GT, noua armă a HTP Motorsport fiind prea mare pentru îngustul circuit francez. În urma lui Buhk s-au calificat alte 2 Audi-uri, modelul cu numărul 6 al lui Marcus Winkelhock și cel cu numărul 4 al lui Frank Stippler. Unicul Nissan GT-R prezent pe grilă s-a calificat pe 6 grație unui tur rapid semnat de Craig Dolby care însă a avut parte de o cursă de calificare mai puțin fericită.

BMW-ul Z4 pilotat de cuplul Müller/Martin
BMW-ul Z4 pilotat de cuplul Müller/Martin

Cum am spus și la început, 9 producători diferiți s-au prezentat la Nogaro, Reiter Engineering aducând unul dintre noile Gallardo pentru Nick Catsburg și Albert von Thurn und Taxis. Noua mașină, denumită LP560-4 R-EX a mers pe o specificație neomologată deoarece regulile stipulează faptul că un nou update bazat pe același model nu poate veni la mai puțin de 2 ani de precedentul (Gallardo-ul FL2 a debutat la mijlocul lui 2013) astfel că echipa mai are de așteptat până să își poată omologa noul model, motiv pentru care planurile aducerii unui al doilea șasiu în Blancpain Sprint Series au fost pentru moment abandonate.

Un alt nou venit este înlocuitorul lui MP4-12C – 650S, care a debutat fulminant la Abu Dhabi anul trecut. Germanii de la Attempo Racing au adus 2 șasiuri, unul având un cuplu super-experimentat format din Rob Bell și Kevin Estre, ambii piloți de uzină Mclaren, și un al 2-lea pentru clasa Pro-Am. La start au mai fost prezente și un Porsche în specificație 997 (Fach Auto Tech) și un Ferrari 458 aparținând echipei Rinaldi. Dacă Fach Auto Tech spera la o clasare pozitivă în Cupa Pro Am, Rinaldi este înscrisă la clasă Pro fiind unul dintre echipajele subevaluate.

Vechiile SLS-uri au cam dispărut de pe grila acestei serii însă nu complet, două fiind prezente în Franța prin echipa GT Russian care l-a adus într-unul din echipaje pe Bernd Schneider care a revenit ca să dea o mână de ajutor€™ pentru 3 curse. Un alt om revenit după o absență însă și mai îndelungată din cursele organizate de SRO este Cristophe Bouchut, care a pornit în celălalt SLS al echipei rusești. Se observă astfel, din varietatea piloților cu nume sonore cu contracte semnate ca pilot de uzină și din varietatea producătorilor prezenți, că Blancpain Sprint Series s-a ridicat de la sol remarcându-se ca o serie importantă pe plan european printre atâtea campionate naționale care împart atât clasa GT3 cât și formatul de curse sprint.

Revenind însă la derularea evenimentelor în prima cursa de calificare a anului, această a pornit stângace. Acest lucru nu a fost simțit și de poleman-ul Ortelli care a plecat bine de pe loc avându-l pe Dirk Müller pe urmele sale. În spatele lor lucrurile nu au fost atât de line căci Winkelhock a avut un contact cu Bentley-ul masiv al lui Buhk, ambele derapând și blocând drumul pentru ceilalți veniți din urmă care s-au transformat în victime fără vină. Bentley-ul cu numărul 83, Audi-ul lui Winkelhock și Nissan-ul MRS GT Racing al lui Dolby au abandonat în timp ce alte mașini au fost lovite, precum a fost cazul Mclaren-ului înscris la clasa Pro pilotat de Kevin Estre. În ciuda numărului de mașini implicat, safety car-ul a rămas pe loc astfel că după ce s-a fluturat din nou steagul verde în primul sector mașinile au putut din nou să parcurgă tururi curate.

În acest timp, Ortelli a reușit să se desprindă de Müller care era urmat de Frank Stippler pe 3. Oprirea la boxe a mers ceas pentru BMW Team Brazil astfel că, la revenirea pe pistă, Maxime Martin se afla aproape în siajul lui Stephane Richelmi, conațional cu Ortelli și coechipier în mașina #3. Martin nu a avut timp să-l atace pe Richelmi deoarece, cu 20 de minute înainte de final, Albert von Thurn und Taxis și-a înfipt Lamborghini-ul cu o parte frontală ce amintește de modelul exclusivist Reventon în nisip.

Safety car-ul a intrat de această dată pe traseu aducând laolaltă întreg plutonul. După revenirea la regim de cursă belgianul din BMW-ul #77 nu l-a putut ataca pe lider astfel că ordinea la final l-a avut pe Richelmi în postura de învingător urmat de Martin la jumătate de secundă și cuplul Enzo Ide/Christopher Mies pe 3. Cel mai frustrat om al cursei a fost, fără doar și poate, Rob Bell care s-a luptat cu problemele unei mașini serios avariate făcându-și loc până pe poziția a 3-a, unde nu a terminat deoarece a trebuit să între la boxe cu o problemă la sistemul electric în ultimele minute ale întrecerii. Pe 4-a să clasat unicul și cel mai verde Ferrari al grilei, cel cu numărul 333 al Rinaldi Racing care a profitat de numeroasele probleme avute de cei plecați din față.

Audi-ul lui Ortelli/Richelmi s-a impus in cursa de calificare
Audi-ul lui Ortelli/Richelmi s-a impus in cursa de calificare

Cursa de campionat a început fără incidente iar Maxime Martin a fost decis încă de la început că nu va mai avea răbdarea din prima cursă. Astfel, belgianul a trecut imediat pe interior depășindu-l pe Stephane Richelmi care și-a arătat lipsa de experiență prin comparație cu echipierul Ortelli. Pilotul Marc VDS Racing a condus primul stint însă un pitstop încet a făcut ca Enzo Ide, care a preluat R8-ul cu numărul 2 de la Christopeh Mies, să se trezească în frunte. Totuși, Müller nu a fost descurajat de această pierdere căci Ide, în vârstă de 23 de ani, nu are nici pe departe viteza sau experiența lui Dirk, un om care le-a cam făcut pe toate în ultimul deceniu.

În aceste condiții era clar că Enzo nu avea să rămână la infinit în poziția de lider, pilotul cotat cu silver fiind depășit de BMW-ul #77 pe frânare în primul viraj. Müller a profitat de prezența japonezului Mori în Mclaren-ul #54 înscris la Pro-Am, care i-a îngreunat sarcina de a se apăra lui Ide. Cum Müller se depărta, Ide a lăsat ușa deschisă lui Ortelli care a trecut pe poziția secundă la scurt timp. Acesta însă nu s-a putut apropia la mai puțin de o secundă de lider, care a adus prima victorie pentru BMW în Blancpain Sprint Series în 2015. Favoriții W Racing Team s-au clasat pe celelalte 2 trepte ale podiumului în timp ce Buhk și Abril au recuperat 4 poziții terminând pe 4 cu noul lor Bentley. Marco Seefried și Norbert Siedler au terminat pe 5 în Ferrari-ul Rinaldi care a parcurs o cursă fără peripeții aducând puncte valoroase echipei. Rob Bell și Kevin Estre au pierdut mai bine de 30 de secunde la boxe terminând cursa pe un anonim loc 13 la final. Mașina #71 a Russian GT a triumfat în Pro-Am (Bouchut/Vasilyev) în timp ce Audi-ul #74 al ISR s-a impus în Silver Cup.

Clasament final aici.