ELMS Silverstone: Greaves Motorsport la prima victorie

ELMS Silverstone: Greaves Motorsport la prima victorie

Sezonul 2015 al Seriei Europene Le Mans a debutat furtunos pe circuitul Silverstone, încă din primele viraje contactele devenind imposibil de evitat. În final, au învins cei de la Greaves cu al lor Gibson, echipa britanică aflându-se, poate surprinzător pentru unii, la doar prima victorie în acest campionat.

Echipa Greaves Motorsport și-a arătat clasa încă din calificări, când Jon Lancaster a pus mașina #41 în pole cu singurul tur rapid care a coborât sub 1:49. Harry Tincknell, cel cu care a împărțit prima linie a grilei, nu s-a putut apropia la mai puțin de 0.48s de timpul său, în timp ce de pe a 3-a poziție a plecat ORECA-ul 05 cu cockpit închis al Thiriet by TDS Racing care au schimbat prototipul Ligier de anul trecut cu noul model al celor de la ORECA.

Startul a fost unul haotic, mai multe mașini făcând contact în primul viraj. În învălmășeală, OERCA-ul AF Corse în culorile SMP Racing s-a răsucit, mașina Morand Racing virând spre stânga ca să o evite. Manevra a făcut ca prototipul Morgan să derapeze la rândul lui și să revină mai apoi chiar în fața aceluiași prototip AF Corse pe care încercase să-l evite în primă instanță. Ambele mașini au fost lovite serios însă au reușit să revină la boxe. Incidentul a adus pe pistă safety car-ul, aceasta fiind doar prima din două neutralizări pe parcursul celor 4 ore de cursă. A doua a venit că urmare a unui acroșaj între două mașini de clasă GTC, Aston Martin-ul #68 Massive Racing și Ferrari-ul 458 #63 AF Corse care a avut loc în a doua jumătate a întrecerii. Neutralizarea a adus plutonul laolaltă pentru o ultimă oră de cursă în care Thiriet by TDS Racing, Greaves Motorspot și Jota Sport și-au disputat supremația.

După ultima oprire la boxe ordinea era: Gommendy în frunte pe ORECA-ul Thiriet by TDS, urmat de Tincknell și Lancaster. Tincknell a pierdut controlul încercând să treacă de Gommendy printr-o manevră curajoasă în primele viraje. Mașina a derapat după ce a trecut peste vibratoarele de pe interior astfel că Lancaster a revenit în siajul lui Tincknell care a pierdut mai apoi și poziția secundă. Lancaster l-a prins din urmă și pe Gommendy, cei doi luptându-se în ultimele 20 de minute ale întrecerii. Lancaster a atacat pe interior înainte de Hangar Straight, Gibson-ul #41 agățând ORECA-ul lui Gommendy care a derapat pierzând și poziția secundă. Mișcarea a fost analizată de comisari care au fost, după cursă, de aceeași părere cu Jon Lancaster: incident de cursă. În ultimele 5 minute, Tincknell s-a apropiat de Lancaster însă pilotul de uzină al Nissan în WEC nu a putut trece în frunte. Astfel primele 2 trepte ale podiumului au fost o afacere Gibson, adică fostele mașini Zytek. Pe 4 a venit Ligier-ul Judd al Krohn Racing, un rezultat pozitiv pentru echipa americană la debut.

TDS Racing s-a impus la GTC
TDS Racing s-a impus la GTC

Finalul era cât pe ce să fie altul, Michele La Rosa înfigându-și prototipul ORECA 03R înscris de Ibanez Racing în cauciucuri în ultima jumătate de oră, incidentul fiind însă tratat prin niște steaguri galbene locale în locul unui safety car. Tot pe final, o altă Oreca a avut probleme, anume mașina AF Corse #32 care a avut o problemă la frâne, Mediani pierzând controlul în încercarea de a depăși un codaș. Nici acest mic incident nu a perturbat curgerea evenimentelor.

Gulf Racing UK a fost cu o clasă peste întreg plutonul din categoria GTE. Modelul 991 #86 împărțit de Michael Wainwright, Adam Carroll și Phil Keen a condus majoritatea cursei terminând cu un tur avans. În clasa GTC a fost o poveste similară, în rolul echipei dominante fiind TDS Racing. BMW-ul Z4 al francezilor a terminat la 2 bucle distanță de 458-ul AF Corse cu numărul 64 care a venit pe poziția secundă. Echipa lui Amato Ferrari a avut, ignorând această clasare pe podium, o zi nefastă. Italienii au fost nevoiți să-și retragă alte 2 458-uri înscrise, cele cu numerele 61 și 81, după ce au fost implicate în incidente cu prototipurile din clasa P2.

Nou-introdusa clasă LMP3 s-a dovedit mult inferioară prin comparație nu cu clasa P2, ci cu ambele clase de GT. Team LNT, care s-a clasat pe primele 2 poziții, a venit pe locurile 16 și 17 la general. Prin comparație, TDS Racing a terminat pe 14 iar Gulf Racing UK pe locul 8. Este deci mult loc de îmbunătățiri în această clasă care a înlocuit bătrânele ORECA FLM.

Următoarea etapă a Seriei Europene Le Mans va avea loc la jumătatea lunii mai la Imola.

Rezultatele complete se găsesc aici