BTCC Donington: Amenințarea Volkswagen la orizont

BTCC Donington: Amenințarea Volkswagen la orizont

O pană l-a oprit pe Plato la Brands Hatch, iar VW a trebuit să mai aștepte puțin pentru a savura succesul. La două săptămâni distanță, echipa BMR s-a revanșat, iar VW a învins de două ori și a fost la un pas de triplă, cu trei piloți diferiți.

Prima cursă a fost un recital al lui Jason Plato, care n-a stat mult pe gânduri și i-a devansat rapid pe cei din linia întâi. Gordon Shedden și Colin Turkington au rămas așadar în dispută pentru locul secund, iar singurul regret al lui Plato a fost că n-a mai forțat un tur pentru pole în cursa secundă, în care grila se stabilește conform celor mai rapizi timpi din prima alergare. Jordan și Tordoff au încheiat în top 5, fiind urmați de surpriza Dave Newsham, cu al său Chevrolet Cruze. Modelul Volkswagen CC a dat o replică tăioasă noii Honde Type R, asigurând o dispută echilibrată la vârf, cu favoritele din 2014 (MG și BMW) ceva mai în spate pentru moment.

Manșa a doua a fost extrem de disputată, însă de la locul 2 în jos. Colin Turkington a plecat ca din tun, a pus trei secunde liniștitoare avans și nimeni nu l-a mai prins. Jordan, Neal, Shedden și impresionantul Morgan (Mercedes) s-au duelat aprig, până când Shedden a început să resimtă uzura pneului soft sub kilogramele suplimentare de balast. Matt Neal s-a impus în lupta corp la corp, iar Morgan a încheiat pe podium. Jason Plato, cu balast maxim (75kg) tot a reușit să termine al cincilea, în fața lui Collard, Cook și Goff.

Tragerea la sorți a indicat inversarea grilei de la locul al șaptelea, ceea ce i-a oferit lui Josh Cook o șansă mare în cursa a treia, pe celălalt Chevrolet Cruze. Însă pericolul a venit din spate pentru Cook, de la al treilea pilot VW-Team BMR, Aron Smith. Lipsit de balast, Smith a recuperat poziție după poziție până în siajul liderului și puțini i-ar fi dat șanse modelului Cruze să reziste în fața bestiei negre ce a dominat weekendul de la Donington. Însă cei doi s-au încleștat într-un duel prea intens, traversând decorul în tandem și ieșind din cărți. Lupta a continuat într-un grup de patru, cu Jordan, Collard și perechea Honda formată din Neal și Shedden. Ca și în cursa secundă, Neal și-a folosit experiența pentru a tranșa disputa în fața lui Jordan. Shedden, plecat al 14-lea, a sosit pe 3, urmat de Collard, Moffat și Cook.

Turkington nu a punctat în ultima cursă, însă devine lider la general cu două puncte avans în fața veteranului Matt Neal, aflat la egalitate cu Jack Goff, pilotul MG sfârșind ziua în glisierele de protecție după un contact cu Tordoff în șicana finală. Următoarea manșă va avea loc pe rapidul traseu de la Thruxton, pe 10 mai.

Victorii: Matt Neal 2; Shedden, Collard, Plato, Turkington 1.