IndyCar Long Beach: Dixon conduce trenul veteranilor

IndyCar Long Beach: Dixon conduce trenul veteranilor

Ultima vizită la Long Beach adusese un carnagiu și toată lumea aștepta o desfășurare similară, dat fiind că și anul acesta am pornit cu două curse pline de neutralizări. Însă plutonul a fost neobișnuit de cuminte lângă ocean, iar Dixon a găsit soluția pentru a învinge grupul Penske.

Campionul Will Power a ieșit din cărți încă de sâmbătă, calificându-se pe un modest loc 18 în urma unui steag roșu nefericit în timpul sesiunii. Astfel, s-a deschis o nouă fereastră de oportunitate pentru ca Montoya să-și consolideze poziția de lider la general. Columbianul a plecat al doilea, din spatele coechipierului Castroneves, însă brazilianul a blocat asaltul fostului pilot din Formula 1 la start, iar Dixon s-a insinuat pe exterior și a urcat pe locul secund.

Chevrolet a adus un update la aripa față, eliminând acele elemente predispuse la desprinderea facilă. S-ar putea ca și acest fapt să fi făcut diferența între etapa inaugurală de pe străzile din St.Petersburg și cursa din Long Beach, de vreme ce nu am avut decât o singură neutralizare din cauza debris-urilor, atunci când Gabby Chaves a pierdut un element în turul 5. Intrarea în grup la boxe a adus sfârșitul oricărei șanse pentru Luca Filippi (care a calat motorul) și Will Power (care a calat și el, blocat de italian). Cei doi au repornit târziu, fiind deja depășiți cu un tur de către lideri.

De la restartul din turul 9 până la finele cursei în turul 80, nu a mai avut loc niciun incident notabil, iar întregul pluton a rulat de parcă nimeni nu dorea să fie pus la colț și denumit ”noul Hunter-Reay”. Însă dacă la pachet cu o prostie la Long Beach ar veni și laptele de pe Brickyard, poate n-ar fi atât de indezirabilă postura…

Scott Dixon a realizat un undercut bine gândit de către echipa lui Chip Ganassi, iar Castroneves n-a avut replică pe pistă. La capitolul incisivitate, este evident faptul că Helio a pierdut mult și este cel mai fragil din cvartetul Penske. Totuși, cu Montoya implicat într-un duel prelungit cu Pagenaud, locul secund al brazilianului nu a fost nicicum amenințat. Podiumul ar fi trebuit să se încovoaie sub greutatea anilor, cu un învingător de 34 de ani și doi urmăritori de 39.

Tony Kanaan a venit imediat să-l felicite pe coechipierul Dixon, însă și clasarea sa pe locul al cincilea a fost onorabilă. Ganassi a flancat așadar grupul de trei al lui Roger Penske, aceștia fiind urmați de Bourdais și Newgarden, într-o formație dominantă de șapte modele motorizate de Chevrolet. Prima Honda a fost mașina lui Marco Andretti, care i-a devansat pe Munoz și Saavedra, columbienii ce adesea exagerau în dueluri.

Însă această duminică a fost atât de placidă, încât niciunul dintre clienții de serviciu ai pauzelor publicitare provocate de neutralizări nu și-a etalat excesele de agresivitate. Toți piloții au ajuns la sosire, chiar și Stefano Coletti, care a avut probleme mecanice și s-a clasat la 11 tururi distanță. Mai mult, chiar Coletti a fost autorul celui mai rapid tur al cursei. La polul opus, cel mai lent pilot a fost din nou Francesco Dracone, o veritabilă șicană mobilă, departe de nivelul competiției.

Scott Dixon nu terminase niciodată pe podium la Long Beach, singura sa victorie survenind în anul titlului din Indy Lights (2000). Este cea de-a 36-a victorie pentru neozeelandez, acesta devenind al cincilea cel mai titrat pilot din istoria competiției. Dacă recordul lui AJ Foyt (67) și borna lui Mario Andretti (52) sunt încă departe, Michael Andretti (42) și Al Unser Sr. (39) ar putea fi ajunși de Dixon. Dintre cei aflați în activitate, se mai plasează bine Bourdais (32), Castroneves (29), Power (24) și Kanaan (17).

Montoya (119p) rămâne lider la general, cu trei puncte avans față de Castroneves și 26 în raport cu Tony Kanaan. Maratonul continuă săptămâna viitoare, cu al treilea weekend consecutiv de cursă, pe Barber Motorsports Park din Alabama, o etapă sponsorizată de Honda, unde ar trebui să se revanșeze piloții cu motorizare japoneză după înfrângerea usturătoare de la Long Beach.