WTCC Marrakech: Citroen all around

WTCC Marrakech: Citroen all around

Impresii contradictorii în acest weekend: dacă la Donington s-au desfășurat trei curse din BTCC ce au avut dramatism și neprevăzut din plin, în Campionatul Mondial de Turisme a avut loc alergarea de la Marrakech. Un circuit stradal îngust care în anii trecuți asigura un spectacol garantat.

Premizele weekend-ului marocan  trezeau ceva interes în ce privește evoluția modelelor Honda Civic de uzină care au avut parte de teste intense în zilele premergătoare cursei. Atât Gabriele Tarquini cât și Tiago Monteiro se anunțau încrezători că pot să se apropie de modelele Citroen pilotate de Lopez, Muller sau Loeb.

O primă știre care avea să dea o palmă seriozității Honda avea să vină din taberele lui Rykard Rydell respectiv Dusan Borkovic. Primul a motivat absența din Maroc pe fondul stării de sănătate precare. Sârbul Dusan Borkovic, fiul regretatului pilot de motociclism iugoslav Milos, a făcut ceva lumină în ceea ce privește materialul de concurs oferit de Honda privaților. Statura sa înaltă nu se potrivea cu poziția standard de pilotat de la bordul modelului Civic, japonezii nearătându-se interesați de a face modificările necesare în timp util. O altă problemă tehnică fiind incompatibilitatea unor componente din generația 2015 pe modelul mai vechi de Civic.

Traseul din Marrakech este unul îngust cu multe denivelări care solicită din plin aerodinamica și componentele mecanice ale mașinilor. Acest lucru s-a văzut la Rob Huff (Lada) în calificări, când brusc a pierdut capota motorului. Pentru Dusan Borkovic mai exista un motiv pentru a nu fi motivat la maxim și anume trecerea în neființă de curând a tatălui său. Visele celor de la Honda au fost spulberate rapid încă din calificări de armada Citroen.

Cursa 1

Plecat din pole position pentru a cincea oară consecutiv, Jose Maria Lopez a reușit să se mențină la conducere după start în ciuda atacurilor chinezului Ma Qing Hua. Cursa a fost controlată autoritar de Lopez, chinezul Hua rămânând constant la aproximativ o secundă de lider.

Lupta pentru ultimul loc pe podium s-a dat între Sebastien Loeb și eroul local Mehdi Bennani. Marocanul avea să termine pe locul 4, fiind penalizat de plecarea mai slabă de pe grilă. Al cincilea model Citroen avea să fie cel pilotat de Yvan Muller, plecat în cursă de pe locul 10 după o penalizare primită în ultima cursă din Argentina.

După un top 5 exclusiv Citroen a urmat grupul Honda format din Tiago Monteiro, Gabriele Tarquini și Norbert Michelisz. Monteiro a încercat să le țină piept lui Loeb și Muller dar spre final a cedat pozițiile mult mai puternicelor modele Citroen C-Elysse.

Cel mai bun pilot Chevrolet a fost Stefano D’Aste  urmat de Tom Chilton, ce a făcut o cursă de recuperare impresionantă din spatele plutonului după ce a fost penalizat pentru schimbarea motorului. Acest lucru a fost unul asumat, echipa Roal dorind să folosească pe mașina britanicului un nou propulsor mai puternic. Fratele fostului pilot de Formula 1 Max Chilton a comis și o greșeală de începător, scoțându-și din cursă coechipierul Tom Coronel încă din primul tur. La finalul primei curse Tom Chilton avea să fie penalizat și aruncat în clasament până pe locul 15, fapt ce l-a adus în puncte pe Rob Huff cu a sa Lada Vesta.

 Cursa 2

De această dată, doar trei Citroen-uri au fost în frunte, după ce Bennani și chinezul Ma au gafat. Muller s-a impus în fața lui Loeb, care l-a presat toată cursa dar nu a putut trece în față. Lopez a recuperat deficitul grilei inversate și a terminat al treilea, fiind urmat de Chilton (care a făcut o cursă curată) și Tarquini. O luptă intensă au purtat marocanul Mehdi Bennani și Hugo Valente nu de puține ori cele 2 mașini atingându-se. Spre final de cursă Bennani cu mașina afectată de repetatele acroșaje nu a mai putut ține piept lui Michelisz, D’Aste și Tarquini terminând cursa pe locul 9.

Manșa a doua a adus numeroase accidente în pluton. Imediat după primul viraj proaspăt reparata mașină a olandezului Tom Coronel a fost lovită de Norbert Michelisz. Accidentul celor doi l-a implicat și pe Tiago Monteiro. Ungurul Michelisz a fost cel mai norocos putând continua cursa.

La finalul primului tur, rusul Mikhail Kozlovskiy greșește un punct de frânare în încercarea hazardată de a trece de Tarquini împingându-l pe italian în spatele mașinii lui Huff, coechipier la Lada. Un dezastru pentru constructorul rus provocat chiar de pilotul național agreat. Acest lucru s-a mai văzut în trecut și sperăm ca rusul Kozlovskiy să nu fie pedepsit cu excluderea din echipă. Ultimul în puncte avea să fie supraviețuitorul Lada, James Thompson ce a salvat un weekend ce putea fi dezastruos pentru ruși.

Următoarea cursă va avea loc în Ungaria la Hungaroring în perioada 1- 3 mai.