USCC Long Beach: Corvette și BMW se impun pentru prima oară în 2015

USCC Long Beach: Corvette și BMW se impun pentru prima oară în 2015

Prima cursă sprint a sezonului a însemnat și a doua victorie la rând pentru un prototip Corvette DP, de această dată fiind vorba de cel negru-mat al echipei lui Wayne Taylor. Fiii acestuia, Jordan și Ricky, s-au impus într-o manieră clară adjudecându-și și pole-ul.

Puțin mai jos, în cealaltă clasă care a luat parte la etapa disputată pe îngustele străzi din Long Beach, BMW s-a impus pentru prima oară în acest sezon confirmând mult trâmbițata superioritate a modelului Z4 pe traseele stradale. Asta deși victoria nu a fost nicidecum una dominantă și, în fapt, una norocoasă.

Cursa a debutat sub zgomotul discuțiilor despre noua formulă pentru clasă LMP2 care intră în vigoare din 2017, atât Dallara cât și Coyote, ambii producători de șasiuri DP în actuala formulă, având în vedere o posibilă înscriere pentru a ajunge unul dintre producătorii de șasiuri acceptat începând cu acea dată. Cum am spus și într-un articol precedent, din 2017 clasa LMP2 devine o clasă parțial spec în sensul că va exista o singură motorizare venită de la Nissan și doar 4 constructori de șasiuri acceptați de către FIA. Trebuie spus că măsură a fost primită rece de majoritatea fanilor, fie ei europeni sau americani, care nu înțeleg de ce trebuie tăiate aripile unei categorii care este în plină expansiune în conformitate cu regulamentele actuale. De aceeași părere sunt și eu însă, ca întotdeauna, nu noi decidem astfel că tot ce ne rămâne este să vedem ce ne rezervă viitorul.

Revenind însă la trecutul apropiat, Ricky Taylor a plecat din pole-position la bordul Corvette-ului #10 sponsorizat de Konica Minolta, acesta păstrându-se în frunte pe durata stint-ului său. Oprirea la boxe care a avut loc la jumătatea cursei a promovat pe prima poziție Riley-ul echipei Ganassi care s-a mișcat sensibil mai repede pe linia boxelor permițându-i lui Joey Hand să iasă pe pistă înaintea lui Jordan Taylor care a preluat mașina de la fratele său. Hand a pierdut însă prima poziție încă din out-lap din cauza unei greșeli în acul de păr care i-a permis lui Taylor să treacă de mașina #01 pe frânare în primul viraj. Din acel moment nimeni nu i-a mai putut contesta supremația omului WTR care s-a impus cu un avans de 3.3s în fața cuplului Pruett/Hand. Pe trei a venit Corvette-ul cu numărul 90 al VisitFlorida.com Racing (fosta echipă Spirit of Daytona) pe care Westbrook și Valiante l-au adus la sosire înaintea unui alt Corvette, anume cel cu numărul 31 al Action Express.

Singurul prototip de clasă LMP2 cu motor pe benzină prezent în Long Beach, Ligier-ul lui Michael Shank, a terminat abia pe 6 din cauza faptului că echipa a pariat pe o strategie cu două opriri la boxe care nu a fost câștigatoare. Pe 5 s-a clasat Corvette-ul cu numărul 5 al Action Express care se păstrează încă în fruntea campionatului și după această a treia etapă a sezonului, Fittipaldi și Barbosa având însă doar un punct avans în fața lui Westbrook și Valiante. Foarte multă atenție a atras și debutul DeltaWing-ului pe un circuit stradal, debut încheiat nefericit printr-un abandon pus pe seama unor probleme electrice. Cele două prototipuri Mazda au avut o cursă anonimă în pluton, clasându-se la final pe locurile 13 și 15 la final după 100 de minute în care au fost incapabile să răspundă la ritmul impus de liderii din categoria P, un scenariu ce aduce aminte cu întregul parcurs din 2014.

În mod surprinzător pentru o cursă desfășurată pe un circuit stradal, această a 3-a etapă a USCC a fost lipsită de neutralizări, cauza principală fiind plutonul mic de mașini care a fost format din doar 17 echipaje înscrise.

Auberlen/Werner au adus prima victorie pentru BMW din 2013 si prima pentru bavarezi in USCC

În clasa GT-LM, ultimele schimbări în Bop au fost vizibile mai ales pe un tur de calificare. Corvette Racing, plecați din pole în 2014, nu au putut să își aducă mașinile mai sus de locurile 4-5. BMW pe de-altă parte s-a dovedit performer-ul sesiunilor de calificare, mașină cu numărul 25 a lui Werner și Auberlen plecând din pole după un tur în care au devansat 2 prototipuri! Tot acest efort a fost însă zădărnicit de startul excepțional al lui Giancarlo Fisichella, pilotul Risi Competizione reușind să se impună pe frânarea pentru primul viraj, fiind primul prin șicana piscinei deși plecase de pe 3. Fisichella s-a păstrat în frunte pe întreaga perioadă a stint-ului său înainte de a-i preda mașina germanului Pierre Kaffer. BMW-ul lui Auberlen a fost întârziat la boxe din cauza unor probleme la realimentare, pierzând în total 7 secunde, care l-au făcut pe Dirk Werner să iasă pe poziția a treia.

Werner a revenit însă pe poziția a doua, trecând ușor de echipierul Lucas Luhr care nu a opus prea multă rezistență. Următoarea țintă a fost liderul Kaffer care s-ar fi îndreptat spre o victorie clară dacă nu ar fi fost încetinit simțitor pe final de niște probleme la frâne. Acestea s-au acutizat, astfel că 458-ul cu numărul 62 a pierdut prima poziție pe când mai erau doar 12 minute rămase după ce Kaffer și-a blocat roțile pe frânare în virajul 8. Werner a condus până la finele întrecerii impunându-se cu 2.9s înaintea omului lui Giuseppe Risi. Acesta a fost presat de Lucas Luhr care părea pe cale să aducă producătorului bavarez primul un-doi din istoria modelului Z4, acest scenariu rămânând neconcretizat după ce fostul pilot Muscle Milk Racing a căzut pe 5. Astfel, ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Corvette-ul cu numărul 3 al lui Magnussen și Garcia în timp ce pe 4 a terminat modelul 991 pilotat de cuplul 100% francez format din Pilet și Makowiecki. Pe 6 a terminat mașina Falken Tire a lui Wolf Henzler care a plecat ultima, în timp ce pe 7 a venit al doilea Corvette, cursa lui Oliver Gavin fiind compromisă de o pană venită ca urmare a unui contact în prima buclă cu Richard Lietz, a cărui cursă a fost și ea ruinată, germanul fiind nevoit să vină la boxe unde a pierdut 15 tururi înainte să poată reveni înapoi pe traseu.

După această a treia cursă, Magnussen și Garcia se păstrează în fruntea campionatului, tabloul fiind asemănător cu cel de anul trecut, întreaga situație schimbându-se atunci după etapa de la Watkins Glen. Să vedem acum cum mai reașează cărțile IMSA.