GT 360°: Ferrari 458 GT3 se impune în Franța și America

GT 360°: Ferrari 458 GT3 se impune în Franța și America

În această săptămâna vom trece pe scurt peste acțiunea din Franța, unde pe circuitul Ledenon a debutat GT Tour și din Statele Unite unde ecuația PWC + circuit stradal duce invariabil la neutralizări nenumărate cauzate, în principal, de greșeli de pilotaj.

GT Tour

Pista a fost uscată doar in timpul primei si singurei curse de la Ledenon

Campionatul de GT al Franței a debutat printr-o singură cursă din două câte erau programate în cadrul primei etape de la Ledenon, cea de-a doua manșă fiind anulată din cauza ploii. În prima cursă, Ferrari-ul 458 Italia GT3 al AKKA-ASP a dominat ostilitățile, tripleta fromata din Giauque/Beaubelique și Moullin-Traffort fiind în frunte de la bun început, cei 3 terminând cu un avans de 6 secunde în fața Audi-ului R8 LMS Ultra al Sebastien Loeb Racing în care Mike Parisy, Phillipe Gaillard și David Hallyday nu au putut să stea aproape de viitorii învingători mai mult de câteva bucle la startul cursei. Apoi au rămas definitiv pe doi, modelul 991 GT3R al IMSA Performance Matmut nereușind să lanseze un atac pe final, oamenii lui Raymond Narac fiind nevoiți să se mulțumească doar cu a 3-a poziție.

Pirelli World Challenge

Scenariul din etapa a doua a sezonului din St. Petersburg s-a repetat și de această dată la umbra palmierilor din Long Beach. Faptul aproape evident că 38 de mașini nu au loc pe un circuit stradal s-a transpus pe pistă weekend-ul trecut printr-o cursă de 50 de minute care s-a desfășurat mai mult în spatele safety-car-ului. Această etapă a 5-a a sezonului a stat sub semnul investigațiilor de după cursă, sub lupa comisarilor intrând 25 de piloți din cei 38 câți au luat startul. Chiar și învingătorul Olivier Beretta este trecut pe lista celor a căror cursă este analizată, acesta fiind într-adevăr implicat într-un incident care însă nu s-a lăsat cu o penalizare în timpul cursei.

Într-una dintre rarele ocazii când plutonul a mers sub steag verde, Cadillac-ul lui O’Connell s-a insinuat pe interiorul lui Beretta în virajul 6, foștii echipieri din cadrul Corvette Racing uitând timpul petrecut împreună acum un deceniu, cei doi fiind apoi ajunși de Kevin Estre. Tripleta formată dintr-un Ferrari, un Cadillac și un Mclaren a intrat în același timp în virajul 8 care nu este destul de lat pentru a acomoda 3 mașini una lângă alta. Astfel, Ferrari-ul #61 a lui Beretta a lovit Mclaren-ul #9 al lui Estre care la rândul lui a lovit Cadillac-ul cu numărul 3 pilotat de O’Connell.

Cursa celui din urmă a fost ruinată însă monegascul a scăpat din incident nevătămat reușind să termine pentru a treia oară în poziția de învingător din 5 curse disputate în 2015. Pe doi a venit Chris Dyson, Bentley-ul Continental reușind cea mai bună clasare a acestui sezon. Ryan Dalziel a ajuns și de această dată pe podium, modelul 991 înscris Effort Racing aflându-se pentru a patra oară pe podium în sezonul curent.

Victoria la clasa GT-A a fost încă o dată trecută în contul lui Michael Lewis, celălalt pilot Effort Racing terminând pe poziția a patra și reușind totodată a doua clasare în top 5 a sezonului. Această reușită s-ar putea însă să-i răpească șansa lui Lewis de a se mai lupta pentru titlul din ierarhia piloților amatori, căci regulamentul campionatului prevede că orice pilot din clasa GT-A care termină de cel puțin două ori în primii 5 la general poate fi trecut în ierarhia profesioniștilor că urmare a performanțelor sale. Lewis a mai terminat în primii 5 în prima cursă de la Circuit Of The Americas, americanul având în dreptul sau 4 victorii de clasă din 5 etape disputate. În urma lui Lewis au terminat James Davis în Nissan-ul #33 și Ryan Eversley în Acura TLX-GT cu numărul 43.

Dyson a terminat penru prima data pe 2 in acest sezon
Dyson a terminat penru prima data pe 2 in acest sezon

Colin Thompson s-a impus în în clasa GTC unde concurează până în acest moment doar modele 911 GT3 Cup. Acesta a reușit să evite toate obstacolele pe parcursul celor 50 de minute de cursă. În continuare, mai mulți piloți au nevoie să le mai fie citite din nou regulile, unele manevre din timpul cursei neintrând printre cele care s-ar putea numi sportive. Cum am văzut și în ALMS de câteva ori, la un moment dat circuitul s-a blocat de-a binelea, virajul 11 fiind baricadat de mai multe mașini proptite în zidul de cauciucuri și altele venite din urmă care le-au cules.

Următoarea etapă a sezonului este programată week-end-ul viitor pe circuitul Barber Motorsports Park, continuând așadar să urmeze caravana IndyCar. Traseul localizat în Birmingham, Alabama, unul dintre cele mai frumoase din Statele Unite, va găzdui două curse pentru clasele GT, GT-A și GTC.

 

UPDATE:  Cum am spus, rezultatele din cursa de duminică au un statut provizoriu iar după două zile, adică dublu față de cât anunțaseră inițial, oficialii au terminat toate zecile de incidente și au penalizat multe din cele 25 de mașini puse sub observație. Voi menționa doar piloții care au avut și un rol important în luptă de pe circuit, un link cu lista completă de penalizări fiind disponibil aici.

Johnny O’Connell, pilotul Cadillac Racing, a fost amendat cu 3000 de dolari și i-au fost adăugate 30 de puncte de ,,penalizare” din cauza comportamentului său pe pistă în timpul etapei din California, pilotul Cadillac Racing fiind implicat și în incidentul din virajul 8 alături de Kevin Estre și Olivier Beretta.

Kevin Estre, pilotul Mclaren-ului 650S cu numărul 9 al K-Pax/Flying Lizards Racing, a fost și el amendat cu o amendă în cuantum de 3000 de dolari și i-au fost adăugate 30 de puncte de penalizare. În plus, Estre va pleca cu două poziții mai jos decât performanța sa din calificări în etapa viitoare ca urmare a faptului că a fost poziționat incorect la startul etapei din Long Beach. Această a fost situația cu mai mulți piloți din pluton, atât din GT-A cât și din GT.

– Colin Thompson, învingătorul în clasa GTC pentru Kelly Moss Motorsport, a fost penalizat cu o amendă de 5000 de dolari și i-au fost adăugate 40 de puncte de penalizare după ce acesta a efectuat o depășire în timpul unei neutralizări.

Chris Dyson, pilot Dyson Racing pe Continental-ul cu numărul 16 care a terminat pe poziția a 2-a, a fost amendat cu 5000 de dolari și 40 de puncte de penalizare tot pentru o depășire efectuată sub steag galben.

Ryan Dalziel, pilotul mașinii #31 Effort Racing și ocupant al ultimei trepte a podiumului, a fost penalizat cu 20 de puncte datorită comportamentului nesportiv afișat în timpul festivității de premiere când a părăsit podiumul fiind frustrat de modul în care s-au derulat evenimentele în cursă.

Olivier Beretta, învingătorul cursei la bordul 458-ului #61, a fost amendat cu o amendă de 1000 de dolari + 20 de puncte de penalizare că urmare a conduitei sale pe pișta din timpul cursei. În plus, va porni și el cu 2 locuri mai în spate pe grilă la etapa următoare din cauza nerespectării conduitei la start.

Cum era de așteptat, penalizările care au urmat luptelor ,,de gherila” dintre palmieri nu au încheiat capitolul etapei a 5-a a sezonului, mulți fani punând sub semnul întrebării unele decizii ale stewarzilor, cea mai hulită fiind penalizarea primită de O’Connell. Alții spun, parțial pe bună dreptate, că întreg tam-tam-ul creat poate arunca o lumină negativă peste acest campionat care s-a aflat pe un trend ascendent încă din off-season.