IndyCar: Încă o schimbare de pilot la Dale Coyne

IndyCar: Încă o schimbare de pilot la Dale Coyne

Runda a patra din Alabama aduce un nou debutant pe mașina #18 a echipei Dale Coyne Racing. Este vorba de Rodolfo Gonzalez, un pilot care a făcut cam de toate, însă fără vreun succes notabil.

Seria supremă de monoposturi din Statele Unite este pe un trend ascendent vizibil, după un sezon 2014 cu 11 câștigători diferiți. Însă polarizarea marilor forțe, despre care tot vorbim în această primăvară, a creat un dezechilibru în rândul formațiilor mai modeste. Dale Coyne a reușit anul trecut să marcheze chiar și o victorie norocoasă prin Carlos Huertas în prima etapă de la Houston. Însă iarna a fost dură și echipa nu și-a mai permis să-l păstreze pe veteranul britanic Justin Wilson.

Sezonul a început cu mașina #19 alocată italianului Francesco Dracone. Acesta a semnat un angajament doar pentru patru curse, iar ritmul său a fost atât de departe de pluton încât a devenit prilej de glume. Cel mai grav a fost incidentul din Louisiana, când a reușit să accidenteze un mecanic după o rupere a aderenței pe linia boxelor. Așadar, etapa de pe Barber Motorsports Park din Alabama ar putea fi ultima pentru el, dar banii vor avea din nou ultimul cuvânt la o echipă în suferință.

Mașina #18 a fost pilotată în primele două curse de același Carlos Huertas, însă la Long Beach ar fi trebuit să debuteze Ricky Moran Jr. Acesta s-a accidentat în FP2, iar Conor Daly a fost chemat de urgență să-l înlocuiască. Chiar dacă tânărul american a făcut o cursă bună, fiind printre puținii care au găsit calea de a progresa câteva poziții pe îngustul traseu stradal, nici el nu a fost păstrat.

Astfel intră în scenă Speedy Gonzalez, un pilot din Venezuela venit pe aceeași filieră PDVSA ca și Pastor Maldonado. Chiar dacă a beneficiat de susținere financiară solidă și are mai bine de un deceniu de curse în spate, Rodolfo nu s-a ridicat la înălțimea poreclei sale, iar în trei ani de GP2 nu a reușit să urce vreodată pe podium.În 2013 și 2014 a fost pilot de teste Marussia în Formula 1, primul său an aducându-i și opt prezențe în FP1. Anul trecut a participat și în câteva etape ELMS la clasa LMP2, prezentându-se la Le Mans cu prototipul echipei Murphy într-un echipaj ce-i face să zâmbească pe mulți, alături de alți doi piloți renumiți pentru incidentele provocate: Berthon și Chandhok.

În această iarnă, Gonzalez a testat cu două echipe din Indycar, Schmidt Peterson și Dale Coyne, iar acum a semnat contractul cu cei din urmă. Nu se știe pe cât timp, totul depinzând de robinetul petrodolarilor din Venezuela. Presupunând că va rămâne mai mult timp, oare câți coechipieri va schimba? Între timp, patronul Dale Coyne își calcă pe suflet și mai dă o declarație politicoasă: Dracone și Moran Jr. își au locul în IndyCar.