Retrospectiva Lunii – Aprilie 2015

Retrospectiva Lunii – Aprilie 2015

Luna aceasta: Interviuri exclusive, deplasări în patria motorsportului, despre doi germani, două mașini și o cursă memorabilă pe două roți.

6 aprilie: BTCC Brands Hatch: noul Civic e o forță

sr5-620x400

Nimic nu se compară cu patria motorsportului. Marea Britanie a arătat ce poate odată cu startul în noul sezon al BTCC, la Brands Hatch. PitStops a fost acolo, iar Tiberiu Pal relatează:

„După recentele dezamăgiri din campionatele de turisme intens promovate a venit momentul ca fanii fenomenului să vadă un spectacol adevărat. Unde putea să se întâmple aces lucru dacă nu în patria turismelor, Marea Britanie?”

7 aprilie: CSL – primul hit al BMW Motorsport

tumblr_mhwv0ebBGV1qm86t3o1_1280-620x400

Numele BMW este unul cât se poate de reprezentativ în motorsport. Mihai Fira ne face o incursiune în istoria modelului CSL, punctul de plecare al diviziei Motorsport a producătorului german.

„Scurt exercițiu de gândire: câte mașini au participat atât în Europeanul de Turisme cât și în Campionatul Mondial al Mărcilor, în seria IMSA Camel GT din State și în DRM, strămoșul DTM-ului actual? Ca să complic situația, câte au și marcat victorii în fiecare? Deja puține, iar o victorie de clasă la Le Mans reduce atât de mult aria de căutare, încât rămânem cu un singur nume: CSL.”

„Acest nume este unul dintre cele mai importante din istoria BMW căci CSL-ul a fost primul produs al diviziei de Motorsport a BMW. O piatră de temelie cu adevărat serioasă pentru un viitor la fel de măreț. Începuturile nu au fost însă deloc mărețe iar tocmai acest fapt i-a împins pe inginerii din Munchen să creeze CSL-ul.”

18 aprilie: Weekendul românilor: Donington și Sakhir

gp2-2015-test-abudhabi-visoiu-rapax-1175-620x400

În luna aprilie am introdus un format nou de articol. Weekendul românilor se axează pe performanțele piloților români ce concurează în diverse campionate în întreaga lume. După cel de la Brands Hatch, al doilea astfel de episod a luat la țintă rezultatele de la Donington și Sakhir. Robert Vișoiu s-a remarcat, obținând clasări excelente în prima cursă a sezonului din GP2.

„Locul al șaptelea înseamnă o nouă clasare în puncte în primul weekend al lui Vișoiu la acest nivel. Ca o paralelă, în prima cursă, Alex Lynn (campionul GP3, un debutant așteptat cu mare interes) a gestionat mult mai prost uzura, terminând ultimul, la peste un minut.”

22 aprilie: Exclusiv: interviu cu Darren Turner

IMG_1783-D-620x400

Darren Turner e un nume cunoscut în motorsport. Câștigător al celor 24h de la Le Mans la grupa GT1, el a trecut prin multe serii de turisme și acum concurează în WEC pentru Aston Martin. Alexandru Șiclovan a stat de vorbă cu Darren, producând acest amplu și fascinant interviu.

„Dacă dăm timpul înapoi cu 4 sau 5 decenii în urmă, observăm că mai toți piloții de top erau versatili. Cu angajamente din competiții diverse, pentru a avea succes, un pilot trebuia să fie rapid în cam orice avea 4 roți și mergea pe o pistă. Aceasta era regula atunci însă, în zilele noastre, aceasta este excepția de la regulă. Într-o eră în care angajamentul față de o competiție importantă, spre exemplu Formula 1, face imposibilă prezența în alte forme de motorsport, versatilitatea nu mai este foarte căutată și, întrucâtva, nu mai este apreciată la adevărata ei valoare. Darren Turner, deși trecut prin școala Mclaren și aflat mai mulți ani în scaunul dedicat pilotului de teste al echipei din Woking, a fost nevoit să își dezvolte versatilitatea încă de la început.”

22 aprilie: Start ratat pentru turismele românești

11149437_1070601209620498_4463551825250390299_n-620x400

„Weekendul 18-19 aprilie ar fi trebuit să marcheze un eveniment istoric în motorsportul autohton – începutul Campionatului Național de Turisme, pe primul proiect de circuit ajuns într-o formă exploatabilă, cel de la Adâncata,” explică tot Alexandru Șiclovan.

Ceea ce a urmat a fost însă un fiasco, iar multe lucruri trebuie îndreptate și îmbunătățite dacă motorsportul românesc vrea să câștige credibilitate și susținători.

„Campionatul Național de Turisme a ratat complet startul. Și n-aș fi convins că toată lumea regretă, dar nouă chiar ne pare rău pentru asta.”

24 aprilie: Rolf Stommelen – Cel mai rapid german al anilor ’70

rs5-620x400

Povestea unui pilot german care nu a fost doar unul oarecare, în cuvintele lui Mihai Fira.

„Judecând deci doar după criteriul Formulei 1 care domină, după unii, peisajul lumii curselor auto, numele lui Stommelen este unul fără importanță […] Cei care însă trec de nivelul curselor de monoposturi știu că sonoritatea numelui său este cu totul alta în anduranță. Acolo, Stommelen și-a făcut intrarea printr-un contract alături de echipa de uzină a Porsche la mijlocul anilor ‘€™60.”

„Cum se poate să caracterizăm un om care nu și-a pus amprenta în Formula 1 și a cărui prezentă în anduranță a fost parcă acoperită de pecetea timpului? Temeritatea sa la bordul unor modele extrem de greu de strunit precum primul 917 sau primul 935 a fost parcă uitată, un om ca Jochen Mass fiind astăzi pus pe tronul unui mare maestru, deși în acea perioadă Rolf era mai rapid.”

26 aprilie: F4 germană: prima victorie pentru Schumacher Jr.

11102727_10152727577891583_2257924347394130378_n-620x400

Mai departe trecem la alt pilot german, al cărui nume poartă o sonoritate ce îl va caracteriza toată viața. Presiunea pe umerii tânărului Mick Schumacher va fi veșnic prezentă, dar la doar 16 ani, fiul lui Michael începe să dea semne ale clasei mondiale a tatălui său, reușind să câștige prima cursă a carierei într-un monopost.

„După aproape un deceniu putem consemna o nouă cursă de monoposturi trecută în contul unui Schumacher. În weekendul inaugural al F4 germane de la Oschersleben, manșa a treia i-a revenit tânărului Mick, după două succese înregistrate de Marvin Dienst.

Dintre toate seriile naționale de Formula 4 din acest an, cea germană este de departe cea mai populată, cu 18 formații care aduc 42 de piloți. Prin comparație, seria britanică a avut doar 21 în ultimul weekend de la Donington, iar Giuliano Alesi a învins la Ledenon tot 20 de rivali. Italienii au confirmat 23 de piloți, iar în seria nordică SMP (Rusia-Finlanda-Estonia) sunt doar 12 momentan semnați.”

27 aprilie: Test Skoda Fabia 1.2TSI 90CP – lecții învățate pentru cehi

AdobePhotoshopExpress_b4b7604f94eb498d8819868805c0816a-620x400

Luna aprilie ne-a adus și o oportunitate excelentă de a ne avântura în domeniul analizelor de mașini de stradă, iar calitățile lui Horațiu-Șerban Voicu îl recomandă pentru un articol echilibrat, detaliat și extrem de folositor.

„Primul model Fabia din portofoliul constructorului ceh a ieșit pe poarta fabricii din Mladá Boleslav în luna octombrie a anului 1999. În 2007, Skoda a lansat a doua versiune a acestui model care este recunoscut și în lumea motorsportului datorită versiunii S2000 pentru raliuri, aducător de numeroase titluri naționale și internaționale. Finalul lui 2014 a adus vântul schimbării și în familia Fabia, astfel că noul model se arăta mai promițător decât predecesorii săi.”

28 aprilie: Darius Petre, performanță prin disciplină

Prejmer_Circuit_2014.foto_Dan_STRAUTI-Copy-620x400

Kartingul se află într-un moment de cotitură pentru sportul românesc, ne spune Dan Străuți. Darius Petre este Preşedintele Comisiei de Karting din cadrul FRAS, iar împreună, cei doi au pus la punct aspecte legate de organizarea Campionatului Național și de direcția în care acesta o va lua în viitor.

„Anul 2015 va fi un an de implementare, de acomodare, un an de închegare a noii echipe FRAS. Anul acesta vom pregăti de fapt anul 2016 care va fi anul cu schimbari majore în bine. Trebuie să fim cu toții de acord că nu putem schimba totul din prima etapă, dar cu înțelegere și colaborare în termeni constructivi vom putea să ne ducem la bun sfârșit planul de acțiune. Ne focusăm pe perfecționarea echipei de arbitraj, promovarea pe canalele media, creșterea numărului de concurenți, sprijinirea unor piloți în demersul lor de a participa la competiții internaționale și, nu în ultimul rând, pe factorul uman în interacțiunea cu toți cei implicați – concurenți, părinți, arbitri, etc.”

29 aprilie: Jerez 1996: Mick Doohan oprește invazia spaniolă

crivilledoohan-620x400

Circuitul de la Jerez este unul de tradiție în motociclism și nu numai. De-a lungul timpului, pe pista andaluză au avut loc curse de excepție, iar cea petrecută în 1996 în mondialul de motociclism viteză este reamintită de Paul Athes după cum urmează:

„A patra rundă a sezonului 1996 avea să aibă în weekend-ul 10-12 mai. Pista din Spania îl văzuse anul anterior câștigător pe Alberto Puig, la prima și singura lui victorie din carieră în motomondial. Podiumul final al cursei din 1995 a fost completat de Luca Cadalora, pe atunci pilot Yamaha, respectiv Alex Criville.

Circuito Permanente de Jerez măsura 4428 metri. 13 viraje, dintre care opt de dreapta și cinci de stânga. Un tur de circuit este parcurs în aproximativ 1:44-1:45, iar estimările pentru 1996 spuneau că se va coborâ sub 1:44 pe tur. Pista era recunoscută ca fiind de tip stop&go, acest amănunt fiind avantajos pentru Honda.”