5 minute cu Timo Glock (DTM)

5 minute cu Timo Glock (DTM)

După un final dureros de pragmatic al carierei din F1, Timo Glock și-a găsit puterea interioară de a nu privi trecerea în DTM ca o retrogradare. În primul an și-a dovedit viteza, apoi a căpătat și constanța, învățând cum să-și dozeze agresivitatea pe pistă. Al treilea sezon începe cu ambiții mari pentru german.

Alexandru Șiclovan: Cum a început noul sezon DTM pentru tine?

Timo Glock: N-a fost deloc ușor pentru noi din punct de vedere al competitivității în raport cu adversarii. E dificil, Audi par a fi foarte puternici. Noi am suferit puțin în calificări, eu și Bruno n-am reușit să scoatem tot posibilul din noile pneuri (n.r. pneurile soft, preferate în calificări, nu mai există anul acesta). N-am elucidat încă misterul, cert e că mereu a trebuit să plecăm din spate. Totuși, e bine că am ajuns în puncte în ambele curse și trebuie să mă declar mulțumit cu progresul din curse după handicapul poziției slabe pe grilă.

În prima manșă, Timo a plecat de pe locul 20 și a terminat pe 8, fiind al doilea pilot BMW în clasamentul final al cursei. Al doilea start l-a găsit pe 15, de unde a recuperat până pe locul 10.

AS: Consideri că înțelegerea pneurilor în calificări a fost motivul întârzierii piloților BMW în acest weekend așadar?

TG: Nu pot să vorbesc în numele tuturor, ci doar pentru noi doi de la MTEK, eu și Bruno. De la Oschersleben încoace ne chinuim cu performanța pe un singur tur, iar aici a fost la fel. Dacă reușești să prinzi punctul maxim al acestor noi pneuri, vei fi unde trebuie pe grilă. Noi n-am reușit asta.

Glock vede jumătatea plină a paharului, dar e conștient unde trebuie lucrat intens
Glock vede jumătatea plină a paharului, dar e conștient unde trebuie lucrat intens

AS: Ce părere ai de noul format?

TG: Este foarte bun pentru spectatori și pentru cei ce ne urmăresc de acasă, la televizor. Cursele sunt mai ușor de înțeles, iar luptele purtate pe pistă în acest weekend au fost frumoase. Petrecem mai mult timp pe pistă și fanii ne pot vedea mai mult. Din punctul meu de vedere a fost un spectacol optim.

10845786_904812752891220_2981653432626371916_o
Timo Glock a revenit pe scena singurei sale victorii din DTM

AS: Ce așteptări ai de la al treilea sezon în DTM?

TG: Trebuie să vedem cum să extragem totul din pachetul nostru. Dincolo de chestiunea calificărilor, ritmul nostru de cursă este destul de susținut și vor veni clasări tot mai bune odată ce vom fi ceva mai în față pe grilă. Trebuie să vedem în ce ritm vom progresa în raport cu alții. Obiectivul imediat sunt punctele și pe Lausitzring, unde intră în calcul și balastul.

Timo Glock a debutat în Formula 1 cu Jordan (2004), însă era necopt și susținerea financiară a academiei Deutsche Post a ținut doar patru curse. A mers apoi în GP2, iar în 2007 a devenit campion al seriei, fiind totodată pilot de teste BMW Sauber. Chemarea înapoi în F1 a venit însă de la Toyota, uzina din Koln fiind cu ochii pe tânărul german și acordându-i o șansă timp de două sezoane (2008-2009). Criza i-a făcut pe japonezi să fugă din F1, iar Glock s-a refugiat la Virgin/Marussia (2010-2012), cu care nu a reușit vreo performanță notabilă.

AS: Revenind puțin la perioada petrecută în Formula 1, în era V8, cum ai perceput motoarele Toyota, respectiv Cosworth?

TG: Nici n-aș putea să fac această comparație, de vreme ce singurul pe care l-am pilotat la nivel ridicat a fost Toyota. Când am ajuns la Virgin, mașina era atât de lentă (2-3 secunde handicap), încât nici nu pot spune dacă motorul era un factor penalizant.

Faptul că nu-și plătea locul i-a atras sfârșitul carierei la acest nivel, unde banii aduși de un pilot contau mai mult decât valoarea sa. Tot BMW i-a oferit colacul de salvare, iar Jens Marquardt a fost impresionat de profesionalismul său. La finele primului sezon DTM (2013) a venit și victoria, în ultima etapă de la Hockenheim.

AS: Privind comparativ cele două paddockuri și imixtiunea factorilor politici, te simți mai relaxat în DTM?

TG: Am ajuns din nou să mă bucur de minunata mea profesie de pilot. Mă bucur să fiu într-o mașină competitivă, într-un pluton deosebit de valoros. Toți acești piloți sunt foarte, foarte buni. Din punctul meu de vedere, grila din DTM este mai competitivă decât cea din Formula 1, deoarece nu avem piloți plătitori. Sunt aduși cei mai rapizi piloți în aceste mașini și mă bucur nespus să concurez aici.

AS: Mulțumim, Timo. Mult succes în actuala stagiune!