Raliul Aradului – o rundă europeană doar cu numele

Raliul Aradului – o rundă europeană doar cu numele

Azi este programat startul festiv al celei de-a doua etape a Campionatului Național de Raliuri, care face parte și din calendarul European Rally Trophy. Organizatorii au pregătit 11 probe speciale care însumează aproximativ 151 km de concurs. S-au înscris 38 de echipaje, un număr foarte mic dat fiind faptul că Raliul Aradului contează și în clasamentul ERT.

Probele speciale

Prima etapă de macadam din CNR debutează vineri cu probele Frumușeni și Șiștarovăț. După regruparea de la Lipova, a doua parte a zilei aduce aceleași probe, dar în ordine inversă, urmate de superspeciala din Arad. Prima mașină de pe SS Arad va lua startul la ora 20:10.

A doua zi a raliului programează 95.48 km de concurs împărțiți în 3 PS parcurse de două ori: Conop, Nadăș și Lalașinț. Startul zilei va fi dimineața pe PS6 Conop la ora 10:03. Reamintim pe această cale spectatorilor că accesul pe probele speciale se face cu minim două ore înainte de startul primei mașini. A doua probă, PS7 Nadăș este și cea mai lungă probă a raliului, de 22.05 km.

Echipaje

În ciuda numărului mic de echipaje înscrise în raliul arădean, au apărut și noutăți în ceea ce privește materialul de concurs al unor piloți. Probabil cea mai importantă schimbare este cea adusă de echipajul Bogdan Marișca – Carmen Poenaru, care vor concura la Arad pe un model Fiesta R5. Aceasta nu este singura noutate din tabăra NRA, Marco Tempestini schimbându-și navigatorul pentru această etapă în persoana lui Marc Banca, iar Vlad Cosma trece în scaunul din dreapta în Peugeot-ului 208 R2 pilotat de Andrei Coreanu. Adrian Grigore face tranziția de la două roți motrice la tracțiune integrală, după șapte ani de competiție la 2WD. Cătălin Grigoiu revine în scaunul de copilot al lui Adrian Răspopa, după absența de la Brașov. Numai două echipaje străine, unul din Dubai, câștigătorul de anul trecut al etapei europene și altul din Slovacia sunt prezente la Arad, demonstrând interesul scăzut pentru ERT.

Lupta pentru victoria la general se anunță interesantă, piloții modelelor Fiesta fiind favoriți, alături de slovacul Koči Martin cu al său Peugeot 208 T16 cu specificații R5. La categoria două roți motrice principalii combatanți sunt echipajele Raul Badiu – Alina Pop, Florin Tincescu – Sergiu Itu și Adrian Răspopa – Cătălin Grigoiu. La restul claselor lupta este destul de strânsă, nefiind alte schimbări majore față de cele prezentate mai sus.