BSS Brands Hatch: Frijns și Vanthoor domină în Albion

BSS Brands Hatch: Frijns și Vanthoor domină în Albion

Caravana Blancpain Sprint s-a oprit pentru a doua etapă pe circuitul Brands Hatch din Kent, unul din circuitele care cândva se afla și pe harta Mondialului de Anduranță. Pole-ul în cursa de calificare i-a aparținut lui Laurens Vanthoor, R8-ul cu numărul 1 fiind cel care a dominat ostilitățile pe tot parcursul week-end-ului.

Sâmbătă, rețelele de socializare au fost luate cu asalt de videoclipuri cu accidentul lui Max Buhk, care a pierdut controlul în Paddock Hill Bend, totul terminându-se cu un Bentley făcut praf și o notă de plată mare pentru HTP Motorsport. După ce lucrurile au revenit la normal, Laurens Vanthoor și-a trecut în cont pole-ul pentru cursa de calificare avându-l lângă el pe prima linie pe Nick Catsburg. Acesta din urmă a și încercat să treacă de belgian în primul viraj la startul cursei însă nu a avut sorți de izbândă. Ulterior, a căzut în pluton, de unde nimeni nu s-a putut desprinde pentru a-l ataca pe Vanthoor.

Lamborghini-ul Reiter a avut un parcurs pozitiv la Brands Hatch
Lamborghini-ul Reiter a avut un parcurs pozitiv la Brands Hatch

Vanthoor a intrat la boxe la jumătatea cursei având de partea sa un avans de 6 secunde când i-a lăsat mașina lui Robin Frijns. Acesta a revenit în frunte conducând ostilitățile până la final, într-o cursă fără istoric. Rinaldi Motorsport a avut un week-end mai puțin plăcut, Norbert Seidler fiind implicat într-un incident în prima buclă care i-a adus o pană. Oprirea suplimentară la boxe a făcut ca mașina #333 să termine doar pe 10 la final. Până la jumătatea cursei, nu au avut loc prea multe mișcări de trupe în pluton, Craig Dolby pierzând șansa la un podium la bordul Nissan-ului MRS GT Racing pe finalul stint-ului său din cauza unei probleme la ECU. Singurul accident mai serios din cursă a avut loc între Alexey Vasilyev și Lee Mowle, pilotul Triple 8 BMW aflându-se la acel moment în fruntea clasei Pro-Am. Englezul a încercat să treacă de SLS-ul rusului în Druids însă cele două mașini s-au atins, Vasilyev rămânând blocat în nisip.

Lamborghini-ul lui Catsburg a ajuns în stint-ul secund pe mâinile lui Albert von Thurn und Taxis, care s-a aflat pe o poziție de podium înainte ca o penalizare pentru depășirea limitei de viteză la boxe să arunce Lamborghini-ul Gallardo R-EX pe locul 8. Enzo Ide a trecut astfel al doilea linia de sosire însă belgianul nu s-a putut desprinde de acest loc pe podium, căci a primit și el o penalizare, astfel că pe doi a terminat BMW-ul Z4 #74 al BMW Brasil. Pe trei a terminat Nissan-ul GT-R al echipei MRS.

În cursa de campionat scenariul la vârf a fost similar cu cel din cursa de calificare: Audi-ul #1 nu a avut adversar, aflându-se la conducere de la început până la sfârșit în timp ce, mai în spate, s-a dat o luptă crâncenă pentru poziția secundă. Kevin Estre și-a petrecut majoritatea stint-ului său în urma BMW-ului #0 pilotat de Sergio Jimenez. Estre a reușit să treacă de Jimenez în Graham Hill Bend pentru a urca pe 3, Atila Abreu aflându-se la acel moment pe doi în celălalt Z4 brazilian. Mclaren-ul #55 a trecut și de BMW-ul lui Abreu cu puțin timp înaintea deschiderii ferestrei de opriri la boxe, când Z4-ul #77 a ieșit larg din virajul Clearways. Munca lui Estre a fost însă în van căci o oprire lentă l-a aruncat pe Rob Bell pe poziția a 3-a.

Nu se poate spune asta si despre Bentley-uri.
Nu se poate spune asta si despre Bentley-uri.

Astfel, Mclaren-ul #55 s-a luptat cu Lamborghini-ul lui Nick Catsburg, olandezul preluând mașina #88 de la Albert von Thurn und Taxis. Pentru a ajunge pe podium, Catsburg a avut de trecut de Joachim Winkelhock în Audi-ul #6, germanul primind oricum o penalizare de 6 secunde pentru o încălcare a regulamentului la boxe, și de Craig Dolby, care a încetinit foarte mult pe final de cursă la bordul Nissan-ului MRS. Podiumul a fost format, în urma lui Vanthoor și Frijns, de Abreu și Filho pe doi, în BMW-ul #77 și de Rob Bell și Kevin Estre în Mclaren-ul Attempo #55. Au urmat BMW-ul #0, Gallardo-ul #88 și Nissan-ul MRS GT Racing. În Silver-Cup s-a impus din nou Bentley-ul #83 care a trecut de Audi-ul echipei ISR #74 la scurt timp după opriri. În Pro-Am s-a impus SLS-ul #70.

Următoarea etapă a sezonului este programată la începutul lui iunie la Zolder.