24h Ring: retrospectiva Porsche

24h Ring: retrospectiva Porsche

Trecut-au anii când Manthey înșira victoriile an de an. Acum, legendarul model galben-verde stă cuminte în paddock, iar la clasa SP9 sunt surprinzător de puține modele Porsche. Însă chiar și așa, un podium s-a putut realiza.

La clasa mare, SP9, am avut înscrise doar trei modele Porsche GT3 R:

  • #12 Manthey – Klohs/Renauer/Schlotter/Richter;
  • #30 Frikadelli – Schmitz/Huisman/Pilet/Bergmeister;
  • #44 Falken – Dumbreck/Imperatori/Henzler/Ragginger.

În calificări, niciun Porsche nu a coborât sub 8m20 pe tur, așa că top 10 le-a fost inaccesibil. Cele trei modele au plecat de pe pozițiile 13, 19 și 25, însă mașina #12 n-a avut în niciun moment ritmul necesar pentru a conta.

Cei de la Falken au demarat precaut, rulând în primele două ore pe poziția a 15-a. Ploaia din ora a treia i-a adus pentru prima oară în top 10, în timp ce colegii de pe mașina Frikadelli #30 au realizat un progres similar pe o strategie identică și au ajuns în cărți pentru victorie.

_MG_8148

Borna celor șase ore a fost atinsă cu #30 la conducere, chiar dacă efectuaseră o oprire neplanificată din cauza unei erori de sistem ce raportase o pană lentă. Bucuria acestora nu a fost de lungă durată, de vreme ce venirea unei noi averse l-a surprins pe Patrick Pilet, care a fost implicat într-un incident cu Mercedesul #31, soldat cu avarii terminale.

_MG_8164

Astfel, singurele speranțe Porsche erau acum legate de modelul #44 Falken, reprezentant de vază în competițiile de peste Ocean. Acesta a profitat de numeroasele abandonuri dinainte de miezul nopții pentru a urca până pe poziția a treia, însă era evident că nu putea ține ritmul celor două mașini aflate în față.

Clasat al patrulea anul trecut, echipajul Falken a făcut o cursă solidă în ziua de duminică, așteptând noi ghinioane pentru primii doi. Însă acestea n-au venit, iar din spate nu s-a intensificat presiunea. Astfel, Porsche a reușit să prindă podiumul, chiar dacă efectivele lor au fost extrem de reduse în acest an și implicarea uzinei a fost marginală.

Decimarea plutonului de la clasa mare SP9 a făcut ca un Porsche de cupă, înscris de Black Falcon la clasa SP7, să se claseze onorabil pe locul 13 la general, înaintea GT3-ului #12. Alte șase modele de clasă SP7 au ocupat în bloc pozițiile 19-24, însă ținta celor de la Porsche trebuie să fie victoria la general, așa cum au anunțat la lansarea noului 911 GT3 R în specificație conformă cu regulamentul FIA 2016.

_MG_7923