24h Ring: retrospectiva BMW

24h Ring: retrospectiva BMW

Ceva a lipsit fiecărui model Z4 în parte, acestea având și un dezavantaj global în ceea ce privește consumul în raport cu noile Audi R8 LMS. Astfel, belgienii de la Marc VDS s-ar putea considera mulțumiți cu locurile 2 și 4, în timp ce Team Schubert a avut o cursă de coșmar.

Șase modele Z4 GT3 au fost înscrise la clasa SP9:

  • #25 Marc VDS – Martin, Luhr, Palttala, Westbrook;
  • #26 Marc VDS – Farfus, J.Muller, Catsburg, Adorf;
  • #19 Schubert – D.Muller, Sims, Werner, Wittmann;
  • #20 Schubert – Baumann, Hurtgen, Klingmann, Tomczyk;
  • #17 Walkenhorst – Laser, Cerruti, Edwards, Keilwitz;
  • #18 Walkenhorst – Oeverhaus, Bollrath, Aust, Walkenhorst.

Primele patru au reușit să se claseze în top 6, iar #17 a fost prezentă în top 30. Augusto Farfus a semnat timpul de pole (8m17.394), iar la finele primului tur modelele z4 rulau 1-2-3, reușind chiar să se distanțeze ușor în următoarele 3-4 bucle. Martin Tomcyzk a preluat conducerea pe mașina #20 Schubert, însă după cinci tururi a intrat la boxe și i-a predat mașina Claudiei Hurtgen, care a mai petrecut jumătate de oră pe circuit până la un impact puternic ce a necesitat reparații prelungi.

_MG_8237

Echipajul #26 a rămas să se bată pentru șefia cursei cu SLS-ul Black Falcon #5. După trei ore, #19 era deja la peste un minut, iar #25 acuza o întârziere de două minute și jumătate, fiind în afara top 10. Mașina ce plecase din pole a continuat să fie implicată în lupta pentru victorie la lăsarea întunericului, însă un mic incendiu la boxe pe la ora 23:00 i-a întârziat. Între timp, celălalt echipaj Marc VDS făcea progrese și devenise primul non-Audi, undeva la 3 minute de lider. Jens Klingmann a efectuat un tur la bordul #20 după reparații, însă după un tur s-a retras definitiv, mașina fiind imposibil de condus.

Ora a opta a adus și accidentul lui Dirk Muller pe cealaltă mașină Schubert și toate speranțele bavareze erau legate de perechea Marc VDS. Între timp, #17 rula fără probleme pe poziția a opta, dar era depășită cu un tur de lider.

_MG_8329

Două abandonuri în tabăra Audi au făcut ca #25 să urce până pe locul secund, care se transforma în P1 de fiecare dată când Audi-ul WRT #28 intra la boxe. Cei doi s-au urmărit ca soarele cu luna, fără a se întâlni pe circuit, până spre dimineață, când am avut și un duel direct. Răsăritul a venit cu un ritm bun pentru Maxime Martin, însă rezistența Audi nu a putut fi înfrântă, de vreme ce BMW-ul oprea tot la 8 tururi, iar rivalii reușeau să completeze 9.

În final, echipajul Martin/Luhr/Palttala/Westbrook a încheiat pe locul secund, la 40 de secunde de învingător, iar cealaltă mașină a belgienilor s-a clasat a patra, după un parcurs de regularitate în ziua de duminică. Echipierii de pe #17 au avut o cursă mai liniștită decât liderii și au sosit pe un excelent loc 6 la final, dovedind cât de important este să eviți capcanele Ringului. În fine, chiar și #18 a prins o clasare în top 15, cam cu aceeași strategie (și un dram de noroc).

Așadar, Z4 își ia adio de la Ring pe podium, iar de la anul vom asista la echilibrarea disputei, odată ce noul M6 în specificație GT3 2016 va apărea pe circuite spre a da replica celor de la Audi.

_MG_8352