Formula E Berlin: Învingătorul di Grassi, descalificat!

Formula E Berlin: Învingătorul di Grassi, descalificat!

Nimeni și nimic nu i-a putut sta în cale brazilianului di Grassi pe pista improvizată în fața aeroportului Tempelhof din Berlin, însă lovitura de teatru a venit mai târziu, odată cu descalificarea acestuia.

Chiar dacă Jarno Trulli ne-a adus aminte în calificări de marea sa calitate în exercițiul vitezei pe un tur, marcând primul său pole-position după șase ani (F1 Bahrain 2009, Toyota), celebrul concept al ”trenului Trulli” n-a funcționat în cursă din două motive: monoposturile electrice se pot urmări îndeaproape, iar italianul nu mai are ritmul de odinioară pe distanțe mai lungi.

Astfel, di Grassi a trecut la conducere în virajul al doilea, iar Trulli și-a început declinul implacabil, ajungând până pe penultimul loc în următoarele 25 de tururi. Brazilianul echipei Abt și-a creat rapid un avans liniștitor, iar problema învingătorului nu s-a mai pus după ce Buemi a trecut de Trulli pentru locul secund în turul al șaselea și a realizat că tot nu poate rula în timpi comparabili cu di Grassi. Problemele de fiabilitate care loveau la începutul sezonului sunt istorie, iar astăzi am avut pentru prima oară o cursă încheiată de toți cei 20 de participanți.

Desigur, asta a însemnat și că plutonul a fost mai cuminte decât de obicei, iar incidentele au fost răzlețe și fără urmări. Practic, singurul eveniment nefericit l-a avut în prim-plan pe Daniel Abt, proaspăt reconfirmat de echipa sa pentru sezonul viitor, care s-a răsucit în primul tur.

Prima jumătate de cursă a fost marcată de progresul lui d’Ambrosio, care a ajuns pe locul al treilea după ce a trecut de Prost, Heidfeld și Trulli. La boxe, belgianul l-a devansat și pe Buemi, apoi a rulat liniștit până la final în fața unui grup ce se duela pentru ultima poziție pe podium. Nick Heidfeld a slăbit presiunea asupra lui Buemi pe final, fiind chiar nevoit să cedeze în fața lui Duval și Piquet Jr. Brazilianul, în cărți pentru titlu, a efectuat o frumoasă recuperare de pe poziția a 13-a pe grilă până pe locul 5 la sosire. În spatele lui Heidfeld a venit coechipierul Sarrazin, urmat de Vergne, Bird și Liuzzi.

Piloții Virgin și Mahindra au fost marile dezamăgiri ale calificărilor, împreună cu Antonio Felix da Costa, care mai are doar o cursă de disputat în acest sezon (Moscova), de vreme ce weekendul final din Formula E de la Londra are loc în același timp cu runda DTM de la Norisring. Nicolas Prost a ieșit prost după această etapă fără puncte.

Lucas di Grassi a ajuns la 118 puncte, fiind urmat de Piquet Jr. (101) și Buemi (98), ambii beneficiari ai Fan Boost la Berlin. Pentru liderul clasamentului însă, simpla putere a mașinii sale a fost suficientă pentru o adevărată demonstrație de forță, soldată cu un succes pe deplin meritat, spre deosebire de etapa inaugurală când a profitat de incidentul din ultimul viraj dintre Prost și Heidfeld. Luna iunie și ultimele trei etape îl regăsesc pe pilotul Audi într-o postură extrem de favorabilă pentru a deveni primul campion al noii serii FIA. Pentru încrederea sa, un ultim boost ar putea fi dat de o victorie la Le Mans între timp.

Update: Învingătorul a fost descalificat pentru endplate-uri neregulamentare pe aripa față. Echipa sa nu a făcut apel, de vreme ce motivația lipsei vreunui câștig de performanță nu stă în picioare. Jerome d’Ambrosio devine astfel al șaptelea câștigător diferit în opt curse, iar clasamentul s-a reechilibrat, cu Piquet lider, urmat de Buemi. Dragon Racing devin marii beneficiari prin clasarea ambilor piloți pe podium, iar ultimul cuvânt i-l lăsăm celui prejudiciat astăzi: