BES Silverstone: McLaren 650S – prima victorie importantă

BES Silverstone: McLaren 650S – prima victorie importantă

Etapa a doua din Blancpain Endurance Series a avut loc în această duminică la Silverstone, 61 de mașini aflându-se pe grila de start pentru trei ore de cursă care se anunțau foarte disputate. După eșecul de la Monza când au fost eliminați după verificările din parc ferme, Grasser Racing Team vroiau să confirme viteza noului Huracan printr-o clasare bună, în timp ce Team WRT și-au anunțat intentile încă din antrenamente pe care le-au dominat. Cursa a oferit însă alt învingător.

În calificări, Alex Buncombe a pariat pe un set nou de pneuri slick pentru a stabili timpul de referință al sesiunii, un 2:00:829, care a adus GT-R-ul #23 în pole position, britanicul alegând să sacrifice un set de pneuri de uscat în speranța că în cursă va ploua. De pe doi a plecat Ferrari-ul #333, Norbert Siedler performând încă o dată excepțional la bordul mașinii Rinaldi cu care a coborât până la 2:00:930. Au urmat apoi Vanthoor, Estre, Osborne, Bortolotti și Mardenborough. În primii 10 au mai intrat Richelmi, Kane și Fred Vervisch pe Audi-ul ISR #75.

Start-ul în cursă s-a dat sub un cer înnorat iar plutonul fruntaș a trecut cu bine prin Maggots. Mai în spate însă, Ferrari-ul Kessel #11 a părăsit pista în urma unui contact cu BMW-ul #0, în timp ce a doua mașină a echipei, cea cu numărul 77, a fost și ea prinsă la înghesuială alegându-se cu o pană. La vârf, Rob Bell a trecut de Seefried aducând Mclaren-ul Von Ryan #58 pe poziția secundă în urma lui Wolfgang Reip care a pornit în Nissan-ul GT Academy #23. În turul secund, Ferrari-ul #100 DragonSpeed și SLS-ul #18 Black Falcon au părăsit pista în Becketts. După încă două bucle, Bortolotti a început să se plictisească de poziția a cincea, presându-l pe ocupantul locului patru, Jean-Carl Vernay. Francezul din Audi-ul WRT #1 a reușit să îl țină în urma sa pe italianul de la GRT în timp ce în clasa Pro-Am continua să conducă BMW-ul Z4 al Triple 8 Motorsport cu Joe Osborne la volan.

Echipajul ISR  #74 a manageriat bine cursa pentru a termina pe 3
Echipajul ISR #74 a manageriat bine cursa pentru a termina pe 3

La jumătatea primei ore, Reip avea un avans de trei secunde înaintea lui Rob Bell și Marco Seefried, cei trei începând să își facă loc printre mașinile întârziate. La acest moment, într-o parte a circuitului a început să picure, însă ploaia propriu-zisă nu a venit. Prima neutralizare a venit după ce Ferrari-ul 458 #16 a părăsit pista în Brooklands, steagul verde fiind arătat din nou în turul 21. În timpul neutralizării au fost efectuate și primele opriri la boxe, Bell intrând pentru a lăsa Mclaren-ul pe mâna neo-zeelandezului Shane Van Gisbergen care a revenit pe locul 13. În acest timp, Bentley-ul HTP #84 a intrat la boxe și el forțat de o pană la roata din dreapta-față. La finalul orei, primii 4 erau despărțiți de doar câteva secunde, Nissan-ul #23 aflându-se la conducere fiind urmat de Ferrari-ul #333, Audi-ul #1 și Lamborghini-ul #63.

La finalul orei, Wolfgang Reip își făcea loc prin trafic cu puțin înainte de a intra și el pentru prima oprire. Ferrari-ul #10 ASP a închis ușă în Village, Nissan-ul lovind 458-ul și pierzându-și farul din dreapta. Astfel, mașinile de pe locurile 2, 3 și 4 au trecut în fața Nissan-ului lui Reip care a intrat la finalul acelui tur la boxe. Mașina nu a fost foarte avariată, astfel că Chiyo s-a putut reîntoarce pe pistă însă șansele pentru o victorie erau practic nule la acel moment, japonezul căzând până pe 19 după ce toate echipajele fruntașe și-au efectuat prima oprire. Din acest grup, ultimii intrați au fost Bortolotti și Guy Smith, care au stat pe pistă până în turul 31. La acest moment, Van Gisbergen se afla la conducere, mai ales din cauza intrării timpurii la boxe în timpul primei neutralizări. În urma lui Shane se afla Robin Frijns și, pe 3, BMW-ul Triple 8 care conducea în continuare la Pro-Am. Pe 4 se afla al doilea Mclaren al Von Ryan, pilotat de Adrian Quaife-Hobbs, în timp ce pe 5, 6 și 7 se aflau Venturini, Richelmi și Salikhov. Bentley-ul cu numărul 7 a pierdut timp cu o problemă la boxe, Meyrick preluând mașina care acum se afla pe poziția 23 la general. Celălalt Bentley se află pe 9 cu Audi-ul #6 al Phoenix pe 10.

Mercedes-ul ROWE a fost cel mai combativ dintre modelele SLS in primele 90 de minute
Mercedes-ul ROWE a fost cel mai combativ dintre modelele SLS in primele 90 de minute

La vârf, Van Gisbergen continua să conducă având de partea sa un avans comfortabil de 40 de secunde în fața lui Frijns, noul pilot de uzină al Mclaren obișnuindu-se repede cu circuitul Silverstone, unde pilota pentru prima dată în carieră. Până la jumătatea cursei, cei mai combativi erau piloții Bentley, Buhk urcând până pe 7 în timp ce Meyrick și-a făcut loc până pe poziția a 16-a. Lamborghini-ul lui Venturini era presat din urmă de Richelmi astfel că GRT au decis să schimbe strategia și să-l aducă mai repede la boxe pe omul din mașina #63 care a fost schimbat cu Zaugg. Buhk a urcat pe șase trecând de Ratcliffe în turu 46, Stef Dusseldorp trecând și el de pilotul Triple 8 în turul 48 pentru a urcă pe 7. Meyrick a fost primul care a intrat pentru a doua oprire în turul 53, aceasta fiind și ultima în mod normal. Singura excepție o puteau face, teoretic, cei care au ales să intre devreme la standuri în timpul primei neutralizări, aceștia fiind puși sub amenințarea unui splash-and-dash în ultimele minute. De o astfel de situație se țineau și speranțele echipei WRT care, altfel, ar fi trebuit să se declare învinși de Mclaren-ul Von Ryan #48 care conducea pe când cursa avansase către ultimele 60 de minute din totalul de 180.

Kevin Estre a preluat Mclaren-ul din frunte de la Van Gisbergen în timp ce al doilea 650S GT3 al echipei a ajuns în mâinile lui Alvaro Parente. Acesta a primit un body check cu 55 de minute înainte de final de la Andy Soucek, pilotul Bentley încercând o depășire prea optimistă în Luffield care a rezultat într-o pană și probleme la suspensia dreapta-spate pentru Parente. Incidentul care a umplut acel sector de circuit cu debris-uri s-a întâmplat pe când Parente se afla pe ultima treaptă a podiumului, Von Ryan sperând la un 1-2. Acest incident a adus și a doua neutralizare în timp ce Nissan-ul #23 a primit o penalizare pentru contactul din prima oră cu Ferrari-ul #10 al ASP care le-a ruinat cursa membrilor echipei RJN GT Academy. Cel mai câștigat după această a doua neutralizare a fost Marco Bonanomi, pilotul de uzină Audi trecând pe la boxe pentru ultima dată în timpul perioadei de safety-car și revenind la doar 20 de secunde în urma lui Estre. După ce s-a afișat din nou steagul verde, Bonanomi a încercat să se apropie de lider însă Estre a răspuns ritmului crescut al mașinii #74 astfel că încercările lui Bonanomi nu au avut succes.

Noul Huracan nu a mai dominat precum la Monza
Noul Huracan nu a mai dominat precum la Monza

În spatele lui Bonanomi se dădea o luptă în 3 pentru ultima poziție pe podium, Frijns, Plowman și Ortelli aflându-se la câteva secunde unul de altul. Această luptă s-a terminat prematur, Audi-ul cu numărul 1 fiind încetinit de o problemă electrică care a făcut ca mașina să nu mai intre în viteză. Astfel, când Frijns a oprit pe final pentru a-i da mașina lui Vanthoor, acesta avea de recuperat 20 de secunde pentru a reveni pe 3. Viteza belgianului a fost însă cea care a făcut diferența, campionul de anul trecut ajungând înapoi pe doi cu 30 de minute înainte de final, sărindu-l astfel pe Bonanomi care a căzut pe 3, avându-l pe Ortelli pe 4. Vanthoor nu a putut însă să se lupte pentru victorie, avansul de 30 de secunde al lui Estre fiind suficient pentru prima victorie importantă cu modelul 650S GT3.

Mai în spate, Bonanomi a trebuit să se apere în fața unui Ortelli dezlănțuit care a fost însă penalizat cu 5s ca urmare a depășirii repetate a limitelor pistei. Mai în spate, Seidler a trecut de Zaugg pentru a urca pe 6 însă germanul a fost încurcat în trafic ajungad să facă contact cu Bentley-ul lui Soucek. Astfel, mașina #333 a ieșit de pe pistă pierzând locul 6. Acesta a fost luat de Soucek care a trecut și el de Zaugg. În ultimele 10 minute Mclaren-ul 49 a fost tras la marginea drumului marcând finalul unei zile care începuse bine. În ultimele tururi, Seidler a revenit pe 7 depășindu-l pe Zaugg în Brooklands, același loc pe unde trecuse și Soucek. La final, podiumul a fost completat de Vanthoor și Bonanomi, victoria la Pro-Am venind către echipa Leonard Racing care a trecut înaintea BMW-ului Triple 8 care urmare a deciziei înțelepte de a opri în timpul ultimei neutralizări.Boutsen Ginion Racing s-a impus în Cupa Amatorilor.

Rezultate complete aici

Sursele imaginilor: McLaren GT, Blancpain GT Series, Nogrip Racing