DTM Lausitzring Cursa 2: După patru urmează cinci Audi

DTM Lausitzring Cursa 2: După patru urmează cinci Audi

Pentru cei de la Audi începe să pară o joacă, iar Timo Scheider s-a alăturat celor patru magnifici de ieri, arătând o dominație atât de rar întâlnită în cursele de turisme. Victoria i-a revenit încă o dată lui Jamie Green.

Sesiunea de calificări a dat tonul disputei, cu britanicul Green mai rapid cu peste jumătate de secundă față de al doilea clasat, Mattias Ekstrom. Însă de la suedez până la locul 23, o altă jumătate de secundă aglomera tot plutonul, în care patru modele Audi ocupau primele două linii ale grilei, urmați de combativul Maxime Martin. Totuși, era o diferență de distribuție, cu Timo Scheider de această dată în cvartet, iar Edo Mortara ceva mai în spate (P6). Primul Mercedes a fost din nou cel al lui Dani Juncadella, al zecelea pe o grilă în care singurul Audi aflat în spatele său era Adrien Tambay.

Trendul din calificări s-a tradus în mare măsură și în clasamentul final al cursei: șapte modele Audi în puncte (excepția fiind același Tambay), Juncadella cel mai bun din tabăra Mercedes și Maxime Martin liderul celor de la BMW. Jamie Green a fost devansat de Ekstrom la stingerea semafoarelor roșii, însă după ce fiecare și-a intrat în ritm a fost evident că britanicul păstrează un ritm superior, așa cum o arătase și în calificări. În turul al șaptelea, Green a încercat să treacă de Ekstrom în clasicul loc de depășire din primul viraj, însă suedezul a ripostat imediat. La următoarea trecere prin același loc, inevitabilul s-a produs și Green și-a dus la bun sfârșit manevra.

În spatele celor doi, Molina s-a întrebuințat serios pentru a-l ține în spate pe revigoratul Timo Scheider, iar Mortara s-a insinuat pe lângă Maxime Martin la start și a ocupat poziția a cincea pentru tot restul după-amiezii. Nici opririle la boxe și nici neutralizarea survenită cu doar 10 minute înainte de final (în urma abandonului înregistrat de Lucas Auer) nu a schimbat nimic în top 5, unde fiecare pilot Audi a mers cât a putut de bine, în ritmul său.

Pentru restul piloților, a fost o nouă cursă în umbră, presărată cu inexactități, contacte și deziluzii. Martin s-a ținut aproape de mașinile Audi, însă avansul său față de urmăritori a dispărut în momentul neutralizării, iar Vietoris l-a taxat, după ce Juncadella o făcuse deja. Nico Muller a venit pe 9, urmat de Bruno Spengler, care a fost penalizat pentru un acroșaj cu Adrien Tambay. Francezul de la Audi era decis să nu mai fie oaia neagră a grupului și se îndrepta înspre puncte, până la contactul cu BMW-ul canadianului. Însă ghinionul unuia este norocul altui coleg, ultimul punct mergând înspre Mike Rockenfeller.

Pentru multiplul câștigător de pe Lausitzring, Gary Paffett, a fost o zi scurtă, cu abandon imediat după start. La fel de potrivnic le-a fost destinul și celor doi piloți BMW care păreau să mai aibă o șansă la puncte, Augusto Farfus (P7 pe grilă) și Tom Blomqvist (P12, primul în FP). Robert Wickens a dovedit obișnuita-i determinare, însă de această dată s-a soldat cu contacte repetate, una dintre victime fiind campionul en-titre Marco Wittmann. Timo Glock sau Paul di Resta nici nu s-au văzut în cursă.

La general, șefia trece în mâinile autorului a trei victorii din patru starturi – Jamie Green (75p), urmat la egalitate de Ekstrom și Mortara (58). Pascal Wehrlein se îndepărtează de cei trei după ce n-a punctat astăzi (32p) și este o țintă pentru alți trei piloți Audi: Molina (27p), Rockenfeller (21p) și Scheider (16p). Primul BMW este abia pe opt, singurul care a dat din coate – Maxime Martin (16p).

Dincolo de elogiile repetate la adresa debutului de sezon impecabil al celor de la Audi, trebuie să remarcăm cât de anost este acest traseu improvizat în interiorul triovalului: o singură oportunitate reală de depășire, chiar și aceea fiind uneori dificilă. Succesiunile de viraje lente nu permit turismelor să ruleze multă vreme în paralel, iar diferența de calitate între aceste dispute și cele de la Hockenheim a fost notabilă, chiar dacă nu comparăm mere cu pere și luăm în calcul doar manșa inaugurală disputată tot pe uscat. Urmează disputa urbană de la Norisring, acolo unde mai mereu avem un spectacol de mare clasă, iar echipa Pitstops se pregătește de această nouă deplasare de tradiție.