CIV Mugello: puncte în ambele manșe pentru Morciano

CIV Mugello: puncte în ambele manșe pentru Morciano

Weekend-ul care a trecut a fost o nouă ocazie de a ne întâlni cu pilotul Luigi Morciano ce aleargă cu o licență românească în Campionatul Italian de Viteză CIV. Pe circuitul de la Mugello s-a desfășurat runda a șasea a seriei italiene de motociclism, pentru clasa Supersport fiind a treia etapă după Misano și Vallelunga.

Începând cu etapa a doua a venit în campionat și riderul Luigi Morciano la ghidonul unei motociclete MV Agusta F3 variantă stock pilotând în cadrul echipei Ellan Vannin. Al doilea pilot este italianul Ilario Dionisi.

Morciano venea la Mugello după un debut promițător pe Vallelunga unde a obținut un loc 16 la limita punctelor în prima manșă, respectiv o clasare pe locul 14 în cursa a doua care i-a adus 2 puncte în clasamentul general.

10426255_703550926458180_4253563334016844382_n

La Mugello prima cursă a clasei Supersport a fost dominată de Massimo Roccoli, tot pe un model MV Agusta. Motocicletele italiene se bat pentru supremație la clasă cu Yamaha și Kawasaki, ultima dominând autoritar în acest an cursele internaționale la clasele de 600cmc și 1000 cmc.

Prima cursă nu a fost lipsită de evenimente, Roccoli reușind să se distanțeze la conducere abia pe finalul cursei fiind tatonat îndeaproape de Stefano Cruciani. Acesta avea să fie penalizat la finalul cursei pentru o depășire pe steag galben, căzând de pe 2 pe 6.

La finalul cursei, podiumul a fost completat de Roberto Mercandelli (Yamaha) și Marco Bussolotti (Kawasaki).

Weekend-ul italo-românului Morciano a fost umbrit de ceva probleme medicale, dureri la musculatura brațului drept, ceea ce a schimbat puțin strategia de abordare a curselor. S-a pus accent pe găsirea unui setup optim de cursă pentru motocicletă și recuperarea pe cât posibil a pilotului pe timpul weekend-ului. Prima alergare a adus pentru Luigi o clasare pe locul 14 cumulând astfel alte 2 puncte pentru echipa Ellan Vannin. La polul opus al performanței a fost coechipierul Ilario Dionisi ce a abandonat cu 4 tururi înainte de final.

În pauza dintre cele 2 manșe Luigi Morciano a cerut schimbări de setup la motocicleta sa, schimbări care nu au dat randamentul scontat pe perioada warm-up-ului.

Cursa a doua a fost inițial dominată de același Massimo Roccoli urmat de Mantovani și Bussolotti. Locul al patrulea a fost ocupat de coechipierul lui Morciano, Dionisi. Stefano Cruciani a fost nevoit să abandoneze în urma unei defecțiuni tehnice a motocicletei Kawasaki.

Pentru Luigi Morciano startul a fost cu emoții datorate ploii ce a inundat circuitul cu o oră înainte de start. Înainte de plecarea în warm up s-a hotărât schimbarea pneurilor de ploaie cu cele de uscat, lucru care s-a dovedit o alegere inspirată pentru cursă.

Pe durata manșei secunde Luigi a îmbunătățit constant timpii pe tur, la finalul turului 6 înregistrând cel mai rapid tur cu un 1.57.801. Rezultatul final, locul 11 a fost influențat si de un abandon tehnic respectiv o căzătură, însă Morciano a luptat pentru o poziție cât mai bună, efectuând o serie de depășiri pe parcursul cursei.

Rezultatul de la Mugello este unul încurajator pentru Luigi așteptându-se o evoluție mai bună la Imola în data de 17-19 iulie, odată cu rezolvarea problemelor la brațul drept. Fapt îmbucurător pentru Morciano este că echipa tehnică a formației Ellan Vannin sprijină cu seriozitate evoluțiile pilotului care a strâns până acum 9 puncte (locul 21 la general) în pofida neparticipării la primele 2 etape.

Clasamentul îl are acum ca și lider pe Roccoli cu 111 puncte, urmat de Bussolotti cu 83, Mercandelli cu 80 și Cruciani căzut până pe locul 4 cu 68 de puncte.

Mulțumim Motorsport Race Management pentru informațiile la cald furnizate de pe circuit și pentru grija arcordată presei dornice de a relata evoluțiile piloților români aflați sub contract.